Uniwersalny teleobiektyw zmiennoogniskowy 70–200 mm z funkcją makro
Niezwykle użyteczny zakres ogniskowych teleobiektywu zmiennoogniskowego — od 70 mm do 200 mm — pozwala utrwalać odległe obiekty na niezwykle wyrazistych, kontrastowych obrazach. Obiektyw FE 70–200 mm F4 Macro G OSS II to doskonałe narzędzie zarówno dla autora filmów, jak i fotografa. Stała maksymalna przysłona F4 gwarantuje niezmienną ekspozycję ujęć filmowych ze zmieniającą się ogniskową.
Doskonała jakość w całym zakresie zoomu
Zaawansowana konstrukcja optyczna z precyzyjnymi soczewkami AA (zaawansowanymi asferycznymi) i asferycznymi, trzema soczewkami ze szkła ED i jedną soczewką Super ED zapewnia doskonałą rozdzielczość i kontrast całego kadru w pełnym zakresie zoomu, od 70 do 200 milimetrów. W rezultacie obraz ma niezmiennie znakomitą jakość niezależnie od ogniskowej.
Doskonała ostrość i efekt bokeh w jednym obiektywie
Najnowocześniejsza optyka pozwala uzyskać znakomitą ostrość, klarowność, kontrast i kolorystykę obrazu. Z kolei 9-listkowa przysłona kołowa i dokładna kompensacja aberracji sferycznej przyczyniają się do powstania wyjątkowo miękkiego efektu bokeh, typowego dla pełnoklatkowych matryc obrazu. Idealne połączenie wysokiej rozdzielczości i rozmycia nieostrych fragmentów nadaje obrazowi głębię i wielowymiarowość.
Znakomicie wyglądające ujęcia zbliżeniowe
Nowatorska, znakomicie wyważona konstrukcja optyczna pozwala uzyskać powiększenie 1:2 w całym zakresie ogniskowych 70–200 mm. Minimalna odległość między matrycą a obiektem wynosi 0,26 m przy najszerszym kącie obiektywu, a 0,42 m przy najwęższym. Wszystko to składa się na niespotykaną dotąd funkcjonalność i uniwersalność podczas fotografowania i filmowania.
Szybki, dokładny i cichy system AF
Połączenie czterech mocnych silników liniowych XD firmy Sony z grupami precyzyjnych, „szybujących” soczewek ostrości zapewnia wyjątkową szybkość i dokładność napędu ostrości. Znaczne zwiększenie wytwarzanej siły przełożyło się na nawet 20-procentowy wzrost szybkości systemu AF w całym zakresie ogniskowych podczas fotografowania. Śledzenie ostrości działa nieprzerwanie nawet w czasie regulacji ogniskowej, dzięki czemu nie ma ryzyka utraty ważnych momentów akcji.
Zaprojektowany z myślą o finezji obrazu filmowego
W obiektywie wprowadzono szereg rozwiązań, które poprawiają jakość nagrywanego filmu. Należy do nich system Linear Response MF, zapewniający bezpośrednie, liniowe reakcje na ruchy pierścienia ostrości podczas ręcznej regulacji ostrości. Zaawansowana technologia obiektywu osłabia niestabilność kąta widzenia podczas regulacji ostrości oraz niestabilność ostrości i osi optycznej podczas regulacji zoomu.
Współpraca z telekonwerterami bez pogorszenia parametrów
Użycie telekonwerterów 2,0× i 1,4× firmy powoduje zwiększenie maksymalnej ogniskowej do odpowiednio 400 mm i 280 mm. Dodanie telekonwertera 2,0× pozwala ponadto uzyskać odwzorowanie makro (1:1) w całym zakresie ogniskowych, co otwiera przed użytkownikami nowe możliwości twórcze. W przypadku telekonwertera 1,4× maksymalne powiększenie przy wszystkich ogniskowych wynosi 0,7×.
Kompaktowy, lekki i przenośny
Ten innowacyjny obiektyw ma 82,2 mm średnicy i 149,0 mm długości (przy najmniejszej ogniskowej), a waży 794 gramy. Konstrukcja z wysuwanym tubusem sprawia, że obiektyw jest poręczniejszy w noszeniu. Niezamierzonemu wysuwaniu się tubusu w transporcie zapobiega przełącznik blokady zoomu.
Wygoda i twórcze możliwości
Oprócz dwupozycyjnego przełącznika AF/MF i wyłącznika stabilizacji OSS, na obiektywie znajdują się trójpozycyjne przełączniki ogranicznika zakresu ustawiania ostrości i wyboru sposobu stabilizacji obrazu. Kolejny przełącznik włącza i wyłącza funkcję Full Time DMF, której działanie polega na natychmiastowym włączaniu ręcznej regulacji ostrości w momencie obrotu pierścienia regulacji ostrości. Funkcji tej można używać w trybie AF-C.
Fluorowa powłoka przedniego elementu
Fluorowa powłoka na przedniej soczewce przeciwdziała powstawaniu śladów po palcach i osadzaniu się wody, tłuszczu i innych zanieczyszczeń. Ułatwia też usuwanie takich zabrudzeń z powierzchni soczewki.
Parametry obiektywu | |
Mocowanie | Mocowanie Sony E |
Format | Pełna klatka 35 mm |
Ogniskowa (mm) | 70–200 |
Ogniskowa w przeliczeniu na format 35 mm (APS-C) | 105 - 300 |
Grupy/elementy obiektywu | 13-19 |
Kąt widzenia (35 mm) | 34°–12°30′ |
Kąt widzenia (APS-C) | 23° – 8° |
Maksymalna przysłona (F) | 4,0 |
Minimalna przysłona (F) | 22 |
Listki przysłony | 9 |
Przysłona kołowa | Tak |
Minimalna odległość od obiektu | 0,26–0,42 m |
Maksymalne powiększenie (krotność) | 0,5 |
Średnica filtra (mm) | 72 |
Stabilizacja obrazu (SteadyShot) | Stabilizator Optical SteadyShot |
System zoomu | Ręczny |
Zgodność telekonwertera (×1,4) | SEL14TC |
Zgodność telekonwertera (×2,0) | SEL20TC |
Typ osłony | Tulipanowa z mocowaniem bagnetowym |
Wymiary i waga | |
Wymiary (średn. × dł.) | 82,2 × 149,0 mm |
Waga | 794 g |
- Osłona (model): ALC-SH176
- Przednia przykrywka obiektywu: ALC-F72S
- Tylna przykrywka obiektywu ALC-R1EM
- Pokrowiec: —
- Uchwyt do statywu
Brak metod dostawy dla tego produktu.