- Nadzwyczajny, filmowy wygląd obrazu i typowe dla kamer Sony Cinema Line funkcje do użytku w różnych modelach pracy
- Wykonany w technologii BSI przetwornik obrazu CMOS Exmor R™ APS-C o rozdzielczości 20,1 megapiksela
- Kinowa kolorystyka dzięki profilowi S-Cinetone™ i krzywa S-Log3 do dalszej obróbki obrazu
Niezapomniane obrazy z matrycy CMOS Exmor R™
Kamera FX30 jest wyposażona w matrycę CMOS Exmor R formatu APS-C, wykonaną w technologii BSI. Rejestruje piękne obrazy o wyjątkowej rozdzielczości i małej głębi ostrości. Jej nowy, 20,1-megapikselowy przetwornik o formacie Super 35 odznacza się dużym zakresem dynamiki tonalnej i jest oparty na wiodącej na rynku technologii przetwarzania obrazu firmy Sony. Teraz z łatwością nagrasz filmy o rozdzielczości 4K z wyrazistą głębią ostrości i wspaniałym efektem bokeh.
S-Cinetone™: kinowy wygląd obrazu bez żadnych korekt
Kamera FX30 umożliwia użycie profilu S-Cinetone. Jest on oparty na technologii koloru z kamer FX9 i FX6, cenionych za kolorystykę obrazu i wygląd odcieni karnacji. Profil ten zapewnia naturalne tony ze środka skali, niezbędne do uzyskania kolorystyki zdrowej skóry, jak również łagodne kolory i atrakcyjne światła. Ponieważ S-Cinetone nadaje obrazowi te właściwości już na etapie zdjęć, do uzyskania pięknego, filmowego wyglądu nie są potrzebne korekty w postprodukcji.
Formaty nagrywania opracowane z myślą o jakości obrazu i postprodukcji
Kamera FX30 umożliwia wewnętrzny zapis obrazu w formacie 4:2:2 10 bitów z kompresją Long GOP lub All Intra. Taki sposób zapisu zapewnia pełniejsze, bardziej naturalne przejścia tonalne i większą swobodę podczas edycji. Format XAVC HS podwaja wydajność kompresji nagrań i pozwala utrwalać szczegółowy obraz filmowy z 10-bitową kwantyzacją i próbkowaniem koloru 4:2:2 w plikach o porównywalnej, a nawet mniejszej przepływności. Oznacza to jeszcze wyższą jakość obrazu przy rozsądnej objętości.
Dwie bazowe czułości ISO: czystszy obraz w słabym oświetleniu
Kamera FX30 ma dwie bazowe czułości ISO: 800 i 2500. Pozwala to wybrać akceptowalny poziom zakłóceń w celu uzyskania czystego obrazu lub rozszerzyć zakres dynamiczny podczas zdjęć w mocnym albo słabym oświetleniu. Szeroki, ponad 14-stopniowy zakres dynamiki tonalnej zmniejsza ryzyko utraty szczegółów w najjaśniejszych i najmniejszych obszarach w szerokim zakresie warunków oświetlenia.
Płynne, filmowe kolory dzięki nagrywaniu z użyciem krzywych Log
Z myślą o dużych produkcjach kamera FX30 umożliwia użycie krzywej gamma S-Log3. Opracowano ją, by zapewnić łagodną gradację w nagranym obrazie i ułatwić uzyskanie filmowego wyglądu na etapie korekty barw w postprodukcji. Krzywa S-Log3 i przestrzeń barw S-Gamut3.Cine pozwalają na odtwarzanie kolorów o wysokiej jakości w szerokim zakresie rozpiętości tonalnej. Szczególną uwagę poświęcono korekcie sygnału na wyjściu kamery, dzięki czemu użytkownik zawsze z łatwością uzyska najwyższą jakość obrazu.
Nowe, optymalizujące jakość obrazu tryby filmowania z użyciem krzywych Log
Nagrywanie z użyciem krzywej gamma S-Log3 jest możliwe w trzech trybach. Tryb Cine EI, używany w wysokiej klasy modelach Sony Cinema Line, zapewnia szeroki zakres dynamiki tonalnej i najwyższą możliwą jakość obrazu. Cine EI Quick umożliwia automatyczne przełączanie bazowej czułości ISO odpowiednio do wybranego wskaźnika naświetlenia (Exposure Index, EI), a Flexible ISO daje największą elastyczność w wybieraniu ustawień ekspozycji. Do zestawu wstępnie zaprogramowanych tabel LUT dodano ustawienie Sony s709.
Dokładny podgląd końcowego obrazu dzięki własnym tabelom LUT
Podczas filmowania z użyciem krzywej gamma S-Log3 niski kontrast obrazu na monitorze może utrudniać ocenę, jak będzie wyglądało końcowe ujęcie. Aby umożliwić dokładniejszy podgląd, kamera FX30 obsługuje dostosowywane tabele LUT. Można ich użyć do przetwarzania obrazu na monitorze LCD i wyjściu HDMI, jak również osadzać w nagraniach w celu uproszczenia postprodukcji. Do fabrycznie zaprogramowanych tabel LUT można dodać 16 własnych, importując je do kamery z karty pamięci.
Niezawodny, bardzo dokładny system AF
Zaawansowane funkcje śledzenia bezbłędnie utrzymują ostrość na obiekcie, pozwalając skupić się na kompozycji. System AF z funkcją inteligentnego śledzenia pokrywa rozległy obszar i wykorzystuje wykrywanie fazy w płaszczyźnie ogniskowej do stabilnego śledzenia obiektu w niemal całym kadrze. System Real-time Eye AF dokładnie ustawia ostrość na twarz i oczy (ludzi, ptaków i zwierząt). Funkcja śledzenia w czasie rzeczywistym umożliwia niezawodne śledzenie obiektu z wykorzystaniem opracowanych przez firmę Sony, opartych na sztucznej inteligencji algorytmów rozpoznawania obiektów.
Zaawansowane funkcje ostrości na każdą sytuację
Kamera FX30 maksymalnie ułatwia szybkie i dokładne ustawianie ostrości. Funkcja „Asysta AF” sprawnie przełącza tryby automatycznej i ręcznej regulacji ostrości. Pozwala zaoszczędzić czas nawet użytkownikom, którzy zazwyczaj ustawiają ostrość ręcznie. Funkcja mapy ostrości ułatwia wizualizację głębi ostrości w czasie zdjęć. Kompensacja „oddychania” ogranicza natomiast zmiany kąta widzenia występujące w pewnych obiektywach podczas przenoszenia ostrości z jednego obiektu na drugi.
Płynność ruchu dzięki nagrywaniu w formatach do 4K 120p
Kamera FX30 umożliwia zapis obrazu o rozdzielczości 4K z prędkością do 120 klatek na sekundę. Niezwykła płynność obrazu w nawet 5-krotnie zwolnionym tempie połączona z automatyką ostrości daje nowe możliwości ekspresji i niespotykany wcześniej potencjał twórczy.
Stabilizacja obrazu „Active Mode” ułatwiająca filmowanie z ręki
Wbudowany w korpus, 5-osiowy optyczny stabilizator obrazu z trybem Active Mode zwiększa efektywność stabilizacji podczas filmowania. Precyzyjny czujnik żyroskopowy mierzy drgania urządzenia i optymalnie je kompensuje. Umożliwia nagrywanie z ręki stabilnych filmów 4K beż używania gimbala, również przy chodzeniu.
Metadane ułatwiające edycję w programach Catalyst
Dużą pomocą w produkcjach realizowanych kamerą FX30 są programy Sony Catalyst Browse i Prepare. Kamera zapisuje pięć rodzajów metadanych: LUT, stabilizacja obrazu, „oddychanie”, obrót kamery i znaczniki ujęcia. Mogą one ułatwić podgląd materiału i przygotowanie go do montażu w bezpłatnym programie Catalyst Browse lub płatnym Catalyst Prepare.
Nagrywanie plików proxy w celu sprawnego montażu i edycji
Niemal wszystkie formaty nagrania umożliwiają równoległy zapis plików proxy HD o niskiej rozdzielczości. Te mniejsze pliki proxy ułatwiają wstępny montaż przed końcową edycją online materiału 4K, zmniejszają obciążenie komputera i pozwalają przyspieszyć pracę.
Funkcja fotografowania
Ponieważ kamera FX30 pozwala zarówno na filmowanie, jak i fotografowanie, może przydać się podczas szukania miejsc do kręcenia zdjęć. Będzie jej można użyć na przykład do zrobienia fotografii, które zostaną wykorzystane w scenorysach lub prezentacjach przed produkcją.
Gwintowane otwory na korpusie pozwalające zrezygnować z dodatkowej obudowy
Kamera FX30 powstała z myślą o mobilności i wydajności. Pięć gwintowanych otworów (1/4-20 UNC) na obudowie pozwala instalować akcesoria bez używania dodatkowej obudowy. W rezultacie zestaw ma mniejsze wymiary i wagę, co ułatwia filmowanie z ręki. Stabilne montowanie akcesoriów i dodatków ułatwiają także trzy gwintowane otwory na uchwycie z gniazdami XLR.
Nowe główne menu do szybkiego wybierania często używanych funkcji
Nowo opracowane główne menu w formie listy pozwala wybierać najważniejsze parametry ujęcia, w tym liczbę klatek na sekundę i czas otwarcia migawki. Funkcję wyświetlania głównego menu można przypisać do przycisku własnego. Pozwoli to szybko sprawdzać i korygować ustawienia przed rozpoczęciem zdjęć.
Ekran trybu czuwania podczas nagrywania
Aby operator mógł w większym stopniu skupić się na kompozycji i kadrowaniu ujęć filmowych, zoptymalizowano układ informacji i nakładanie ikon w trybie czuwania. Obecnie w czarnych polach nad i pod obszarem obrazu pojawiają się tylko najważniejsze elementy.
Lampki kontrolne (tally)
U góry przedniej i tylnej części kamery znajdują się lampki kontrolne nagrywania (tally). Na górze obudowy umieszczono ponadto podświetlany przycisk REC, połączony z tylną lampką nagrywania. Kiedy kamera nagrywa, na monitorze pojawia się czerwona ramka. Dzięki niej operator od razu wie, czy trwa nagranie.
Uniwersalny, dotykowy monitor LCD o wysokiej rozdzielczości
Kamera FX30 jest wyposażona w otwierany na bok ekran LCD o regulowanym nachyleniu. Daje on dużą swobodę komponowania ujęć i regulacji w gimbalu, podczas filmowania z ręki lub z bardzo małej wysokości i w innych sytuacjach. Duży, 3,0-calowy monitor dotykowy LCD o rozdzielczości 2,36 miliona pikseli wyświetla wyraźny obraz nawet mocnym świetle dziennym. Przeciągając palcem w górę monitora, można wyświetlić menu funkcji (Fn) z wybranymi przez użytkownika, często używanymi funkcjami.
Pionowe znaczniki proporcji obrazu
Upowszechnienie smartfonów i mediów społecznościowych sprawiło, że powstające materiały wizualne mają różne proporcje i orientacje. Coraz częściej spotyka się nagrania w układzie pionowym. Kamera FX30 pozwala wyświetlać różne znaczniki proporcji obrazu. Służą one do sprawdzania kadru podczas zdjęć w standardowym układzie poziomym. Do wyboru są między innymi znaczniki, które pomagają tworzyć reklamy do mediów społecznościowych i filmy w układzie pionowym.
Wejścia XLR do doprowadzenia z zewnątrz sygnału audio o wysokiej jakości
Dwa wejścia audio XLR na uchwycie z gniazdami XLR ułatwiają nagrywanie ścieżki dźwiękowej o wysokiej jakości. Sprzedawany oddzielnie mikrofon XLR pozwoli przesyłać cyfrowe dane audio bezpośrednio do kamery — bez zakłóceń i pogorszenia sygnału. Z kolei 3,5-milimetrowe gniazdo mini jack stereo umożliwia dokonywanie nagrań 4-kanałowych i zapewnia zgodność z zarówno dwu-, jak i czterokanałowymi formatami audio.
Bogaty zestaw łączy dostosowanych do różnorodnych potrzeb
Złącze HDMI typu A umożliwia przesyłanie 16-bitowych danych RAW 4K oraz filmów w innych formatach do rejestratora zewnętrznego lub na monitor. Na wyjściowy sygnał HDMI można również nakładać informacje o stanie. Kamera jest też wyposażona w gniazda USB Type-C®, Multi/Micro-USB, mikrofonowe i słuchawkowe, a także w stopkę Multi Interface (MI) z cyfrowym łączem audio. Obsługa standardów UVC (USB Video Class) i UAC (USB Audio Class) pozwala używać kamery FX30 do strumieniowych transmisji o wysokich parametrach lub jako kamery internetowej.
Przesyłanie 16‑bitowych danych RAW łączem HDMI
Z myślą o zaawansowanych zastosowaniach w postprodukcji łącze HDMI umożliwia przesyłanie 16-bitowych danych RAW do zgodnego rejestratora zewnętrznego. Kamera będzie równolegle zapisywać materiał XAVC HS 4K, XAVC S 4K lub XAVC S-I 4K i pliki proxy na wewnętrzny nośnik danych. Film RAW ma rozdzielczość 4672 × 2628 [16:9] — wyższą niż w standardzie DCI 4K.
Synchronizacja kodu czasowego
Kamerę FX30 można zsynchronizować (TC-IN) z drugą kamerą wyposażoną gniazdo wyjścia kodu czasowego. W tym celu należy połączyć złącze Multi/Micro USB kamery ze źródłem kodu czasowego, używając sprzedawanego oddzielnie adaptera VMC-BNCM1 i standardowego przewodu BNC.
Dwa gniazda zgodne z kartami CFexpress typu A
Kamera jest wyposażona w dwa gniazda na nośniki danych, obsługujące zarówno karty CFexpress typu A, jak i karty SDXC/SDHC klasy UHS-I i UHS-II. CFexpress typu A to nowy standard kompaktowych nośników danych odznaczających się dużą prędkością zapisu i odczytu. Można na nie nagrywać filmy 4K o dużej przepływności. Dwa gniazda dają możliwość zapisu naprzemiennego lub równoczesnego.
Ciągłe nagrywanie w formacie 4K 60p
Aby umożliwić ciągłe nagrywanie w formacie 4K 60p, kamera FX30 jest wyposażona w innowacyjny system rozpraszania ciepła, w tym radiator w kształcie litery Σ (sigma) wykonany ze stopu grafitowego. Gruntowne przeprojektowanie wewnętrznej konstrukcji pozwoliło zoptymalizować przepływ powietrza i umiejscowienie radiatora. W razie potrzeby cichy wentylator zapewnia chłodzenie w czasie ciągłego nagrywania w pełnej rozdzielczości. Dzięki odizolowaniu powietrza wlotowego i wylotowego uzyskano dużą odporność na pył i wilgoć.
Konstrukcja stanowiąca barierę dla pyłu i wilgoci
W całej kamerze FX30 wprowadzono lepsze zabezpieczenia przed pyłem i wilgocią. Kompleksowo uszczelniono korpus, a także pokrywę komory akumulatora. Gniazdo na nośniki danych otrzymało podwójną, przesuwną pokrywę z dźwignią blokady, która skutecznie powstrzymuje wodę. System chłodzenia jest całkowicie odizolowany od wewnętrznych elementów urządzenia. Aby zapewnić niezawodną pracę w trudnych warunkach, przeanalizowano też drogi, którymi mogłyby wnikać pył i wilgoć.
Wytrzymała obudowa ze stopu magnezu
Korpus i pokrywy są wykonane z lekkiego stopu magnezu, zwiększającego niezawodność i wytrzymałość w trudnych warunkach pracy.
Imaging Edge Mobile™
Do zdalnego sterowania kamerą za pomocą smartfona lub tabletu można używać aplikacji Imaging Edge Mobile. Umożliwia ona także zdalną obsługę dwóch funkcji systemu AF — Śledzenie dotykiem i Ostrość dotykiem — oraz przesyłanie plików z fotografiami i filmami.
Ochrona środowiska bez pogorszenia działania
Sony Group przyspiesza realizację planu ochrony środowiska „Road to Zero”, którego wynikiem ma być osiągnięcie zerowego śladu ekologicznego do 2040 r. Firma Sony dołożyła więc starań, by ten produkt mniej oddziaływał na środowisko na wszystkich etapach swojego cyklu życia. Podjęto takie działania, jak użycie materiałów z recyklingu, zarządzanie wpływem na środowisko w całym łańcuchu dostaw, wykorzystanie źródeł energii odnawialnej w produkcji oraz stosowanie materiałów opakowaniowych bez plastiku, zdatnych do ponownego przetworzenia.
Dane ogólne |
|
TYP APARATU/KAMERY | Aparat cyfrowy z wymiennym obiektywem |
MOCOWANIE OBIEKTYWU | Mocowanie typu E |
Wymiary i waga |
|
MASA (TYLKO JEDNOSTKA CENTRALNA) (w przybliżeniu) | 646 g (z akumulatorem i kartą pamięci), 562 g (sam korpus) |
WAGA (Z DOSTARCZANYMI W ZESTAWIE AKCESORIAMI) (w przybliżeniu) | 951 g (z uchwytem z gniazdami XLR, akumulatorem i kartą pamięci) |
WYMIARY (SZER. × WYS. × GŁ.) (KORPUS BEZ WYSTAJĄCYCH ELEMENTÓW) (w przybliżeniu) | 129,7 × 77,8 × 84,5 mm (korpus bez wystających elementów) |
Zasilanie |
|
POBÓR MOCY | [Filmy] Około 5,6 W (z obiektywem E PZ 18–105 mm F4 OSS), [Fotografie] Około 3,5 W (z obiektywem E PZ 18–105 mm F4 OSS) |
CZAS PRACY AKUMULATORA | Około 115 min (rzeczywiste nagrywanie, norma Camera & Imaging Products Association) , około 175 min (ciągłe nagrywanie, norma Camera & Imaging Products Association), około 570 zdjęć (fotografie, norma Camera & Imaging Products Association) |
Praca |
|
TEMPERATURA W ŚRODOWISKU PRACY | Od 0°C do 40°C |
TEMPERATURA W ŚRODOWISKU PRZECHOWYWANIA | Od –20°C do +55°C |
Format zapisu (film) |
|
XAVC HS | [XAVC HS 4K] XAVC HS 4K 59,94p/50p 200 Mb/s 4:2:2 10 bitów MPEG-H HEVC / H.265, XAVC HS 4K 59,94p/50p 150 Mb/s 4:2:0 10 bitów MPEG-H HEVC / H.265, XAVC HS 4K 59,94p/50p/23,98p 100 Mb/s 4:2:2 10 bitów MPEG-H HEVC / H.265, XAVC HS 4K 59,94p/50p 75 Mb/s 4:2:0 10 bitów MPEG-H HEVC / H.265, XAVC HS 4K 59,94p/50p 45 Mb/s 4:2:0 10 bitów MPEG-H HEVC / H.265, XAVC HS 4K 23,98p 100 Mb/s 4:2:0 10 bitów MPEG-H HEVC / H.265, XAVC HS 4K 23,98p 50 Mb/s 4:2:2 10 bitów MPEG-H HEVC / H.265, XAVC HS 4K 23,98p 50 Mb/s 4:2:0 10 bitów MPEG-H HEVC / H.265, XAVC HS 4K 23,98p 30 Mb/s 4:2:0 10 bitów MPEG-H HEVC / H.265, XAVC HS 4K 119,88p/100p 280 Mb/s 4:2:2 10 bitów MPEG-H HEVC / H.265, XAVC HS 4K 119,88p/100p 200 Mb/s 4:2:0 10 bitów MPEG-H HEVC / H.265 |
XAVC S | [XAVC S 4K] XAVC S 4K 59,94p/50p 200 Mb/s 4:2:2 10 bitów MPEG-4 AVC / H.264, XAVC S 4K 59,94p/50p 150 Mb/s 4:2:0 8 bitów MPEG-4 AVC / H.264, XAVC S 4K 29,97p/25p 140 Mb/s 4:2:2 10 bitów MPEG-4 AVC / H.264, XAVC S 4K 23,98p 100 Mb/s 4:2:2 10 bitów MPEG-4 AVC / H.264, XAVC S 4K 29,97p/25p/23,98p 100 Mb/s 4:2:0 8 bitów MPEG-4 AVC / H.264, XAVC S 4K 29,97p/25p/23,98p 60 Mb/s 4:2:0 8 bitów MPEG-4 AVC / H.264, XAVC S 4K 119,88p/100p 280 Mb/s 4:2:2 10 bitów MPEG-4 AVC / H.264, XAVC S 4K 119,88p/100p 200 Mb/s 4:2:0 8 bitów MPEG-4 AVC / H.264, [XAVC S HD] XAVC S HD 59,94p/50p/29,97p/25p/23,98p 50 Mb/s 4:2:2 10 bitów MPEG-4 AVC / H.264, XAVC S HD 59,94p/50p/29,97p/25p/23,98p 50 Mb/s 4:2:0 8 bitów MPEG-4 AVC / H.264, XAVC S HD 59,94p/50p 25 Mb/s 4:2:0 8 bitów MPEG-4 AVC / H.264, XAVC HD 29,97p/25p 16 Mb/s 4:2:0 8 bitów MPEG-4 AVC / H.264, XAVC S HD 119,88p/100p 100 Mb/s 4:2:0 8 bitów MPEG-4 AVC / H.264, XAVC S HD 119,88p/100p 60 Mb/s 4:2:0 8 bitów MPEG-4 AVC / H.264, |
XAVC S-I | [XAVC S-I 4K] XAVC S-I 4K 59,94p 600 Mb/s 4:2:2 10 bitów MPEG-4 AVC / H.264, XAVC S-I 4K 50p 500 Mb/s 4:2:2 10 bitów MPEG-4 AVC / H.264, XAVC S-I 4K 29,97p 300 Mb/s 4:2:2 10 bitów MPEG-4 AVC / H.264, XAVC S-I 4K 25p 250 Mb/s 4:2:2 10 bitów MPEG-4 AVC / H.264, XAVC S-I 4K 23,98p 240 Mb/s 4:2:2 10 bitów MPEG-4 AVC / H.264, [XAVC S-I HD] XAVC S-I HD 59,94p 222 Mb/s 4:2:2 10 bitów MPEG-4 AVC / H.264, XAVC S-I HD 50p 185 Mb/s 4:2:2 10 bitów MPEG-4 AVC / H.264, XAVC S-I HD 29,97p 111 Mb/s 4:2:2 10 bitów MPEG-4 AVC / H.264, XAVC S-I HD 25p 93 Mb/s 4:2:2 10 bitów MPEG-4 AVC / H.264, XAVC S-I HD 23,98p 89 Mb/s 4:2:2 10 bitów MPEG-4 AVC / H.264, |
Format zapisu (dźwięk) |
|
FORMAT ZAPISU (DŹWIĘK) | LPCM 2 kan. (48 kHz 16 bitów), LPCM 2 kan. (48 kHz 24 bity), LPCM 4 kan. (48 kHz 24 bity), MPEG-4 AAC-LC 2 kan. |
Liczba klatek na sekundę podczas zapisu |
|
XAVC HS | [XAVC HS 4K] 3840 × 2160/119,88p, 100p, 59,94p, 50p, 23,98p |
XAVC S | [XAVC S 4K] 3840 × 2160/119,88p, 100p, 59,94p, 50p, 29,97p, 25p, 23,98p, [XAVC S-I HD] 1920 × 1080/59,94p, 50p, 29,97p, 25p, 23,98p |
XAVC S-I | [XAVC S-I 4K] 3840 × 2160/59,94p, 50p, 29,97p, 25p, 23,98p, [XAVC S-I HD] 1920 × 1080/59,94p, 50p, 29,97p, 25p, 23,98p, |
Czas nagrywania/odtwarzania |
|
XAVC HS | [XAVC HS 4K] 59,94p/50p 200M, karta CEA-G160T (160 GB): około 80 minut, karta CEA-G80T (75 GB): około 40 minut, 59,94p/50p 150M, karta CEA-G160T (160 GB): około 100 minut, karta CEA-G80T (80 GB): około 50 minut, 59,94p/50p 100M, karta CEA-G160T (160 GB): około 150 minut, karta CEA-G80T (80 GB): około 80 minut, 59,94p/50p 75M, karta CEA-G160T (160 GB): około 190 minut, karta CEA-G80T (80 GB): około 95 minut, 59,94p/50p 45M, karta CEA-G160T (160 GB): około 290 minut, karta CEA-G80T (80 GB): około 140 minut |
XAVC S | [XAVC S 4K] 59,94p/50p 200M, karta CEA-G160T (160 GB): około 80 minut, karta CEA-G80T (80 GB): około 40 minut, 59,94p/50p 150M, karta CEA-G160T (160 GB): około 100 minut, karta CEA-G80T (80 GB): około 50 minut, [XAVC S HD] 59,94p/50p 50M, karta CEA-G160T (160 GB): około 270 minut, karta CEA-G80T (80 GB): około 130 minut, 59,94p/50p 25M, karta CEA-G160T (160 GB): około 430 minut, karta CEA-G80T (80 GB): około 210 minut |
XAVC S-I | [XAVC S-I 4K] XAVC S-I 4K 59,94p/50p, karta CEA-G160T (160 GB): około 25 minut, karta CEA-G80T (80 GB): około 10 minut, [XAVC S-I HD] 59,94p/50p, karta CEA-G160T (160 GB): około 75 minut, karta CEA-G80T (80 GB): około 35 minut |
PROXY AUDIO | Plik proxy w formacie XAVC: AAC-LC, 128 kb/s, 2 kanały |
PROXY VIDEO | 1280 × 720 (około 6 Mb/s), 1920 × 1080 (około 9 Mb/s), 1920 × 1080 (około 16 Mb/s) |
Reprodukcja w formacie RAW |
|
Reprodukcja w formacie RAW | HDMI: 4672 × 2628 (59,94p/50p/29,97p/25p/23,98p), 16 bitów |
Inne funkcje wideo |
|
FUNKCJE WIDEO | Wyświetlanie poziomu dźwięku, regulacja poziomu nagrywania dźwięku, kod czasowy / bity użytkownika, twórczy wygląd, asysta wyświetlania gamma, przełącznik PAL/NTSC |
Sekcja kamery |
|
TYP PRZETWORNIKA | Przetwornik obrazu CMOS Exmor R formatu APS-C (23,3 × 15,5 mm) |
Liczba pikseli | Około 20,1 megapiksela (efektywnie) podczas filmowania, około 26,0 megapikseli (efektywnie) podczas fotografowania, około 27,0 megapikseli (ogółem) |
CZUŁOŚĆ | [Filmy] Odpowiednik ISO 100 – 32 000, automatyczna (ISO 100 – 6400, możliwość wyboru górnej i dolnej granicy), [Fotografie] ISO 100–32 000 (z możliwością rozszerzenia do ISO 50–102 400), automatyczna (ISO 100 – 6400, możliwość wyboru górnej i dolnej granicy) |
CZAS OTWARCIA MIGAWKI | [Filmy] Od 1/8000 s do 1/4 s (co 1/3 stopnia), do 1/50 s w trybie automatycznym (do 1/25 s w trybie automatycznego wydłużania czasu otwarcia migawki), [Fotografie] Od 1/8000 s do 30 s |
Zwolnione i przyspieszone tempo |
|
XAVC HS | XAVC HS 4K: [Tryb NTSC] 1, 2, 4, 8, 15, 30, 60 lub 120 kl./s, [Tryb PAL] 1, 2, 3, 6, 12, 25, 50 lub 100 kl./s |
XAVC S | XAVC S 4K: [Tryb NTSC] 1, 2, 4, 8, 15, 30, 60 lub 120 kl./s, [Tryb PAL] 1, 2, 3, 6, 12, 25, 50 lub 100 kl./s, XAVC S HD: [Tryb NTSC] 1, 2, 4, 8, 15, 30, 60, 120 lub 240 kl./s, [Tryb PAL] 1, 2, 3, 6, 12, 25, 50, 100 lub 200 kl./s |
XAVC S-I | XAVC S-I 4K: [Tryb NTSC] 1, 2, 4, 8, 15, 30, 60 lub 120 kl./s, [Tryb PAL] 1, 2, 3, 6, 12, 25, 50 lub 100 kl./s, XAVC S-I HD: [Tryb NTSC] 1, 2, 4, 8, 15, 30, 60, 120 lub 240 kl./s, [Tryb PAL] 1, 2, 3, 6, 12, 25, 50, 100 lub 200 kl./s |
Balans bieli |
|
TRYBY BALANSU BIELI | Automatyczny, Światło dzienne, W cieniu, Pochmurnie, Żarówka, Świetlówka, Podwodne, Temperatura barwowa (od 2500 do 9900K) i filtr barwny, Niestandardowy |
Gamma |
|
KRZYWA GAMMA | Wył. / PP1–PP6 / PP10–PP11, parametry: poziom czerni, gamma (film, fotografia, S-Cinetone, Cine 1–4, ITU709, S-Log3, HLG, HLG1–3), gamma czerni, białe plamy, tryb koloru, nasycenie, faza koloru, głębia koloru, szczegółowy, kopiowanie, zerowanie |
Tolerancja naświetlenia |
|
TOLERANCJA NAŚWIETLENIA | Ponad 14 stopni (S-Log3) |
System ustawiania ostrości |
|
Typ | Szybki, hybrydowy system AF (AF z detekcją fazy/AF z detekcją kontrastu) |
USTAWIENIE OSTROŚCI | [Filmy] 495 pól (AF z wykrywaniem fazy), [Fotografie] 759 pól (AF z wykrywaniem fazy) |
ZAKRES CZUŁOŚCI | EV-3 – EV20 (odpowiednik ISO100 z założonym obiektywem F2,0) |
TRYB OSTROŚCI | [Filmy] Ciągły AF (AF-C), MF, [Fotografie] automatyczny AF (AF-A), pojedynczy AF (AF-S), ciągły AF (AF-C), DMF (Ostrość DMF), ostrość ręczna |
OBSZAR OSTROŚCI | [Filmy] Szeroki, Strefa, Stały środek, Punktowy, Rozszerzany punktowy, [Fotografie] Szeroki, Strefa, Stały środek, Punktowy, Rozszerzany punktowy, Śledzenie |
INNE FUNKCJE OSTROŚCI | Nastawianie ostrości na oko ([Filmy] Człowiek (wybór lewego/prawego oka, Zwierzę (wybór lewego/prawego oka), Ptak), ([Fotografie] Człowiek (wybór lewego/prawego oka) / Zwierzę (wybór lewego/prawego oka) / Ptak), Rozpoznawanie twarzy (priorytet twarzy w trybie AF, priorytet twarzy w trybie wielosegmentowym, priorytet zarejestrowanych twarzy), [Filmy] Czułość AF przy przesunięciu obiektu, [Filmy] Szybkość przejścia AF, [Fotografie] Powiększenie (APS-C: 6,1×, 12,1×) |
Sterowanie ekspozycją |
|
ZAKRES CZUŁOŚCI POMIARU | EV-3 – EV20 (przy odpowiedniku ISO100, z założonym obiektywem F2,0) |
TRYBY EKSPOZYCJI | [Filmy] Zaprogramowana automatyka ekspozycji (P), preselekcja przysłony (A), preselekcja czasu migawki (S), ekspozycja ręczna (M), tryb elastycznej ekspozycji, [Fotografie] Inteligentna automatyka (Auto), Program auto (P), preselekcja przysłony (A), preselekcja czasu migawki (S), ekspozycja ręczna (M) |
Zapis (fotografie) |
|
FORMAT ZAPISU | JPEG (DCF 2.0, Exif 2.32, zgodność z MPF Baseline), HEIF (zgodność z MPEG-A MIAF), RAW (zgodność z formatem Sony ARW 4.0) |
ROZMIAR OBRAZU | Rozmiar obrazu [3:2] L: 6192 × 4128 (26M), M: 4384 × 2920 (13M), S: 3104 × 2064 (6,4M) [4:3] L: 6192 × 4128 (26M), M: 4384 × 2920 (13M), S: 3104 × 2064 (6,4M) [16:9] L: 6192 × 4128 (26M), M: 4384 × 2920 (13M), S: 3104 × 2064 (6,4M) [1:1] L: 4128 × 4128 (17M), M: 2912 × 2912 (8,5M), S: 2064 × 2064 (4,3M) |
Odtwarzanie |
|
FUNKCJE ODTWARZANIA | Indeks, wybór folderu (Data/Fotografia/Film), przechwytywanie zdjęć, monitorowanie 4 kanałów dźwięku, automatyczny podgląd (fotografie), obrót obrazu (fotografie), ochrona (fotografie), ocena (fotografie), wyświetlanie jako grupy (fotografie) |
Interfejs |
|
WEJŚCIE TC / WYJŚCIE TC | Multi/Micro USB, TC IN |
WEJŚCIE AUDIO | Mini jack stereo 3,5 mm, uchwyt XLR: [INPUT1][INPUT2] 3-stykowe XLR/TRS (żeńskie) (×2), do wyboru line/mic/mic+48V, Poziom odniesienia mikrofonu od –40 dBu do –60 dBu / [INPUT3] mini jack stereo 3,5 mm) |
USB | USB Type-C® (×1, zgodny z SuperSpeed USB 10 Gb/s (USB 3.2)), Multi/Micro USB (×1) |
WYJŚCIE SŁUCHAWKOWE | Tak (mini jack stereo 3,5 mm) |
WYJŚCIE NA GŁOŚNIKI | Wbudowany, monofoniczny |
WYJŚCIE HDMI | Gniazdo HDMI (typu A), YCbCr 4:2:2 10 bitów / RGB 8 bitów |
STOPKA MULTI INTERFACE | Z cyfrowym łączem audio |
Bluetooth | Standard Bluetooth 5.0 (pasmo 2,4 GHz) |
Nośnik |
|
RODZAJ NOŚNIKA | Karta CFexpress typu A / SD (×2), zapis równoczesny, sortowanie, automatyczne przełączanie nośnika, kopiowanie |
Podgląd |
|
EKRAN LCD | 7,5 cm (3,0″), około 2,36 mln pikseli, panel dotykowy, kąt otwarcia: około 176°, kąt obrotu: około 270° |
Wbudowany mikrofon |
|
Wbudowany mikrofon | Wbudowany, stereofoniczny |
System plików |
|
SYSTEM PLIKÓW | FAT12, 16, 32, exFAT |
Zoom |
|
FUNKCJA ZOOMU | Obrót pierścienia zoomu, Clear Image Zoom ([Filmy] około 1,5× (4K), około 2× (HD) [Fotografie] L: około 2×, M: około 2,8×, S: około 4×), Zoom cyfrowy ([Filmy] Około 4× [Fotografie] L: około 4×, M: około 5,7×, S: około 8×), Inteligentny zoom (Smart zoom) ([Fotografie] M: około 1,4×, S: około 2×) |
Funkcja fotografii |
|
MIGAWKA | Migawka elektroniczna |
TRYBY ZAPISU | Pojedyncze, Samowyzwalacz, Bracketing (pojedynczy, balans bieli, DRO) |
REDUKCJA SZUMÓW | Redukcja szumów przy wysokich czułościach ISO: Normalna / Niska / Wyłączona |
INNE FUNKCJE FOTOGRAFICZNE | Ciche fotografowanie, Fotografowanie z Anti-flicker |
Stabilizacja obrazu |
|
Typ | Mechanizm przesunięcia przetwornika obrazu z 5–kierunkową kompensacją (kompensacja zależy od parametrów obiektywu) |
TRYB | [Film] Aktywny/Standardowy/Wyłączony, [Fotografia] Włączony/wyłączony |
EFEKT KOMPENSACJI (FOTOGRAFIE) | 5,5 stopnia (norma Camera & Imaging Products Association. Tylko pochylenie/odchylenie. Przy zamontowanym obiektywie Planar T* FE 50 mm F1.4 ZA.) |
Funkcja własna |
|
FUNKCJA WŁASNA | Ustawienia przycisków własnych, „Moje menu”, ustawienia „Moje pokrętło”, zapis własnych ustawień |
Kompensacja cech obiektywu |
|
KOMPENSACJA CECH OBIEKTYWU | Winietowanie, aberracja chromatyczna, zniekształcenia |
Wi-Fi/NFC |
|
OBSŁUGIWANY FORMAT | IEEE 802.11a/b/g/n/ac |
PASMO CZĘSTOTLIWOŚCI | Pasmo 2,4 GHz |
BEZPIECZEŃSTWO | WEP/WPA-PSK/WPA2-PSK |
Przesyłanie przez FTP |
|
Przesyłanie przez FTP | Sieć przewodowa LAN (USB-LAN), tethering przez USB, Wi-Fi |
Dostarczane wyposażenie |
|
DOSTARCZANE WYPOSAŻENIE | Akumulator NP-FZ100 |
Brak metod dostawy dla tego produktu.
Sony Europe B.V.
The Heights, Brooklands, Weybridge, Surrey, KT13 0XW, United Kingdom
Incorporated in Hoofddorp / Netherlands 71682147
Registered in the UK Companies House Cardiff FC035527
e-mail: customersupport.pl@eu.sony.com