Rozdzielczość [Mpx]: 24.2
Zakres czułości ISO: 50 - 204800
Rodzaj stabilizacji: Brak (w obiektywie)
Rodzaj matrycy: CMOS Exmor
Maksymalna rozdzielczość filmu: 4K
Dodaj do koszyka ten aparat oraz dowolny obiektyw APS-C z naszej oferty i odbierz rabat 600 zł.
Rabat zostanie naliczony po dodaniu produktów do koszyka. Akcja promocyjna trwa do 31.07.2024.
Lista obiektywów
Kluczem do pięknych zdjęć jest niezrównana wydajność funkcji autofokusa.
Szybki i precyzyjny autofokus, dzięki kombinacji różnych innowacyjnych technologii, pozwala uchwycić ulotne chwile w zachwycających szczegółach. Za imponującą prędkość 0,02 s odpowiada 425 punktów AF z detekcją fazy wraz z AF z detekcją kontrastu. Z kolei technologia śledzenia AF o wysokiej gęstości pozwala śledzić nawet te obiekty, które poruszają się nietypowo.
Ulepszona automatyczna regulacja ostrości przy słabym oświetleniu
Dzięki usprawnieniom algorytmu AF autofokus uzyskuje wysoką precyzję nawet w ciemnej scenerii. W tym modelu, przy włączonym trybie AF-S, dolny limit zakresu jasności detekcji AF jest równy EV-2.
AF przy funkcji powiększania obrazu przy nastawianiu ostrości zapewnia lepszą regulację ostrości
Gdy potrzebna jest bardzo dokładna automatyczna regulacja ostrości, np. podczas robienia makrofotografii, możesz powiększyć obszar, na którym chcesz się skupić, następnie dokładnie wyregulować punkt ostrości w wizjerze lub na wyświetlaczu LCD.
Łatwiejsza ręczna regulacja ostrości z ulepszoną funkcją wyróżniania ostro ujmowanych fragmentów
Funkcja wyróżniania ostro ujmowanych fragmentów oznacza kolorem tę sekcję obrazu, która ma największa ostrość, gdy korzystasz z ręcznej regulacji ostrości. Do kolorów wyróżniania na wyświetlaczu ostro ujmowanych fragmentów (czerwonego, żółtego i białego) dodano jeszcze niebieski. Dzięki temu widoczność stref o najwyższej ostrości w czasie precyzyjnej regulacji ostrości do zdjęć makro lub autoportretów jest wyższa.
Funkcja śledzenia w czasie rzeczywistym pozwalająca utrzymać ostrość na śledzonym obiekcie
Podczas śledzenia szybko poruszającego się obiektu ulepszony mechanizm do automatycznego śledzenia ruchu obiektu wykorzystuje nowy algorytm do rozpoznawania obiektów, który analizuje dane dotyczące koloru, schematu (jasności), odległości do obiektu (głębi) oraz twarzy lub oczu, aby zidentyfikować i śledzić obiekt.
Ulepszona funkcja Eye AF w czasie rzeczywistym ułatwia robienie autoportretów
Funkcja Eye AF w czasie rzeczywistym automatycznie wykrywa oczy obiektów i skupia na nich ostrość, gdy naciśniesz do połowy przycisk migawki. Można ustawić punkt skupienia na lewe oko lub na prawe oko, albo wybrać opcję automatyczną. Gdy ustawiony jest tryb AF-C, aparat utrzymuje stabilną ostrość, nawet gdy część twarzy jest ukryta, gdy twarz jest oświetlona z tyłu lub gdy obiekt patrzy w dół.
Szybkie zdjęcia seryjne ze śledzeniem AF/AE
Uchwyć akcję zdjęciami seryjnymi o prędkości 11 kl./s (z poglądem), 8 kl./s (z wyciszoną migawką) lub 8 kl./s (z podglądem na żywo). Opóźnienie wyświetlania zostało zminimalizowane. Można zrobić do 116 zdjęć w formacie JPEG (Standard) z dostępną opcją wyświetlania grupowego. Funkcjonalność aparatu i dostęp do różnych funkcji podczas zapisu danych również zostały poprawione.
Innowacyjny system przetwarzania obrazu
Przetwornik obrazu Exmor CMOS o rozdzielczości 24,2 megapiksela i wymiarach APS-C zapewnia szeroki zakres czułości i doskonałą wydajność z minimalnymi szumami. W połączeniu z procesorem BIONZ X nowej generacji daje to wspaniałe wyniki – piękne obrazy o wysokiej rozdzielczości oraz niezwykłą przejrzystość i reprodukcję tekstur.
Niezwykła jakość obrazu, niskie natężenie zakłóceń i szerszy zakres czułości ISO
Maksymalną czułość standardową ISO podniesiono do wartości 32 000 (do fotosów wartość ta wynosi 102400), a ulepszone algorytmy do obrazowania, technologia reprodukcji szczegółów i redukcja zakłóceń podziału na obszary sprawiają, że tekstury są bardziej realistyczne, w obszarach zacienionych jest więcej szczegółów, a kolory są bardziej jak żywe (dotyczy to zarówno koloru skóry ludzkiej, jak i kolorów roślin).
Nowy współczynnik kształtu obrazu 1:1 ułatwiający robienie zdjęć przeznaczonych do serwisów społecznościowych
Poza współczynnikami kształtu obrazu 3:2 i 16:9 (szerokość na wysokość) dodatkowo dostępny jest jeszcze współczynnik 1:1 używany w serwisach społecznościowych. Eliminuje to konieczność uciążliwej obróbki obrazów przed udostępnieniem ich w serwisach społecznościowych.
14-bitowy format RAW z bogatymi przejściami tonalnymi
Gdy robisz zdjęcia w formacie RAW, 14-bitowe sygnały cyfrowe konwertowane z analogowych w przetworniku obrazu przesyłane są do układu o dużej skali integracji i procesora obrazu BIONZ X, gdzie przechodzą 16-bitowe przetwarzanie przed ponowną konwersją do 14-bitowego formatu RAW. Dzięki temu przejścia tonalne w tych obrazach są bardziej płynne i naturalne. [1] Przetwornik obrazu [2] Najnowszy szybki układ o dużej skali integracji [3] 16-bitowe przetwarzanie obrazu
Nagrywanie filmów 4K w formacie XAVC S o wysokiej przepływności
Format Super 35 i funkcja nagrywania filmów 4K z odczytem wszystkich pikseli matrycy bez ich łączenia umożliwiają nadpróbkowanie z ilością danych 2,4-krotnie wyższą od ilości danych potrzebnych do formatu 4K (QFHD: 3840 × 2160), co pozwala uzyskać ekwiwalent formatu 6K i większą głębię obrazu. Format XAVC S o wysokiej przepływności (maks. 100 Mb/s) będący przyjazną dla użytkownika wersją formatu używanego przez zawodowców i obsługa HLG pozwalają zwiększyć jakość filmów.
Stabilne i precyzyjne śledzenie AF poprawiające jakość filmów
Fast Hybrid AF zapewnia wysoką szybkość, dokładność i wysoką wydajność śledzenia, co pozwala spełnić surowe wymagania dotyczące autofokusa przy nagrywaniu filmów 4K. Czułość śledzenia AF można ustawić albo na stabilną ostrość, albo na czułą zmianę ostrości (w zależności od rodzaju scenerii). Z kolei funkcja śledzenia dotykiem umożliwia rozpoczęcie śledzenia obiektu w ruchu zwykłym dotknięciem ekranu LCD.
Ustawienia S-Gamut/S-Log
S-Log umożliwia kręcenie bardziej ekspresyjnych filmów za sprawą korekcji kolorów w postprodukcji. Krzywe gamma S-Log3 i S-Log2 mają szeroki zakres dynamiczny (do 1300%), który umożliwia zminimalizowanie prześwietlania świateł oraz niedoświetlania cieni. Ustawienie S-Log3 gamma zapewnia także imponujący 14-stopniowy zakres tonalny.
Nagrywanie w zwolnionym i przyspieszonym tempie oraz wysokiej prędkości 120 kl./s
Filmy w zwolnionym tempie (nawet pięciokrotnie) i przyspieszonym tempie (nawet 60-krotnie) mogą być nagrywane aparatem w wysokiej jakości formacie Full HD. Do tego przeglądanie materiałów w zwolnionym bądź przyspieszonym tempie jest możliwe bez przetwarzania na komputerze. Ponadto można nagrywać filmy Full HD o wysokiej przepływności 100 Mb/s i wykorzystać je w postprodukcji do uzyskania materiałów w zwolnionym tempie o wysokiej jakości obrazu.
Wyrafinowane funkcje ułatwiające kręcenie filmów
Aparat α6400 ma szeroki zakres funkcji ułatwiających przepływ pracy profesjonalnych filmowców, w tym między innymi: czysty sygnał HDMI, kod czasowy/bity użytkownika (TC/UB), sterowanie nagrywaniem, wyświetlanie/ustawianie znaczników, funkcję zebry, zwolnione i przyspieszone tempo, jednoczesne nagrywanie filmów proxy, ekstrakcja i przechowywanie w osobnych pamięciach zdjęć z filmu, wspomaganie wyświetlania gamma i wyświetlanie aktualnej wartości ISO, gdy włączony jest tryb ISO Auto.
Obsługa profesjonalnej jakości mikrofonów i wejść dźwiękowych
Do gniazda mikrofonu można podłączyć zewnętrzny mikrofon, a przy użyciu sprzedawanego osobno złącza XLR można liniowo podłączyć wysokiej klasy mikrofony z wtyczką XLR i uzyskać dźwięk profesjonalnej jakości.
Funkcja śledzenia w czasie rzeczywistym pozwalająca utrzymać ostrość na śledzonym obiekcie
Podczas śledzenia szybko poruszającego się obiektu ulepszony mechanizm do automatycznego śledzenia ruchu obiektu wykorzystuje nowy algorytm do rozpoznawania obiektów, który analizuje dane dotyczące koloru, schematu (jasności), odległości do obiektu (głębi) oraz twarzy lub oczu, aby zidentyfikować i śledzić obiekt.
Zdjęcia seryjne wykonywane w odstępie czasowym służące do tworzenia filmów poklatkowych
Tryb zdjęć seryjnych z interwałem czasowym w przedziale 1–60 sekund jest teraz dostępny w aparacie. Uzyskane zdjęcia można wykorzystać do stworzenia na komputerze filmu poklatkowego. Do tego służy aplikacja Viewer z pakietu Imaging EdgeTM . Prosta funkcja podglądu o zmiennej prędkości pozwala zobaczyć na aparacie, jak będzie wyglądał ukończony film.
Obracany o 180° ekran LCD z wszechstronnymi funkcjami dotykowymi
3-calowy wyświetlacz LCD o dużej rozdzielczości (921 tys. punktów) można odchylić o 180°, co ułatwia kadrowanie, robienie autoportretów i nagrywanie wideoblogów. Do intuicyjnych funkcji dotykowych wyświetlacza LCD zalicza się: panel dotykowy (umożliwia płynne przesuwanie punktu ostrości), nastawianie ostrości przez dotknięcie, funkcję migawki wyzwalanej dotykiem i śledzenie dotykiem (aktywacja AF w czasie rzeczywistym).
Doskonały obraz w wizjerze OLED
Wysoki kontrast i wysoka rozdzielczość wizjera XGA OLED Tru-Finder™ zapewnia znakomitą widoczność i szczegóły nawet w ciemnych sceneriach, a także dokładne kolory i płynny ruch w opcjach przy 60 kl./s i 120 kl./s. Ustawienia standardowe i ustawienia wysokiej jakości są teraz dostępne zarówno do wizjera, jak i monitora LCD.
Funkcje użytkownika zwiększające funkcjonalność
Przyciski aparatu (jest ich osiem) i jego elementy sterujące można przypisać do dowolnej funkcji fotografowania lub nagrywania i podglądu (jest ich 89). Z kolei często używane funkcje można za pomocą funkcji My Dial przypisać do pokrętła lub kółka sterującego. Funkcja My Menu umożliwia wszechstronne ustawienie 30 pozycji menu, a ekran ustawień własnych pomaga mieć wszystko pod kontrolą. Ekrany pomocy dostępne są na ekranie menu – wystarczy nacisnąć jeden przycisk.
Ulepszony interfejs użytkownika zapewniający efektywniejszą kontrolę nad ustawieniami
Jedna z nowych funkcji pozwala wyświetlić na ekranie ustawień ISO często używane zakresy ISO. Z kolei inna wyświetla na ekranie ustawień stref AF często używane typy stref wyznaczania ostrości. Z kolei podczas korzystania z trybu punktowego z wyborem czujnika można teraz przesunąć strefę AF do góry, na dół, w prawo lub w lewo. To funkcja, która przydaje się podczas ujęć sportowych, gdzie obiekt często przemieszcza się w strefie AF.
Większa kontrola nad ustawieniami balansu bieli
Jeśli automatyczna regulacja balansu bieli zostanie ustawiona wcześniej, można ją zablokować lub odblokować w dowolnej chwili. Dzięki temu odcienie barw przy ujęciach z wieloma źródłami światła będą bardziej regularne. Własne ustawienie balansu bieli zostało uproszczone. Teraz można wybrać priorytet przy AWB podczas zdjęć przy świetle z żarówek – albo cieplejszy priorytet atmosfery, albo priorytet bieli do czystej bieli.
Bardziej wszechstronne funkcje lampy błyskowej
Podczas zdjęć z użyciem zgodnej bezprzewodowej lampy błyskowej można teraz wybrać synchronizację na drugą kurtynę migawki lub synchronizację z długimi czasami ekspozycji, co zwiększa możliwości związane z oświetleniem.
Łatwiejsze ocenianie i ochrona przed usunięciem
Fotografie można ocenić i zabezpieczyć przed usunięciem. Obie funkcje można uruchomić za pomocą wstępnie przypisanych przycisków użytkownika.
Nowe możliwości w dziedzinie zdalnego sterowania aparatem.
Podczas zdjęć zdalnych robionych za pomocą aplikacji Remote z komputerowego pakietu Imaging Edge desktop można teraz użyć funkcji nakładania wyświetlacza, aby dokładnie wyregulować ostrość i kompozycję, jednocześnie sprawdzając podgląd obrazu na żywo na ekranie komputera.
Sterowanie jednym dotknięciem, udostępnianie jednym dotknięciem, łącze do informacji o lokalizacji
Zdalne sterowanie jednym dotknięciem przemienia urządzenie mobilne w wizjer i pilota zdalnego sterowania. Z kolei udostępnianie jednym dotknięciem umożliwia przesyłanie zdjęć i filmów na Twoje urządzenie, pozwalając na ich udostępnianie w serwisach społecznościowych. Aparat może uzyskać dane o lokalizacji także przez Bluetooth®. (Te funkcje urządzeń mobilnych dostępne są za pośrednictwem aplikacji Imaging Edge Mobile firmy Sony.)
Mocna i wytrzymała konstrukcja zapewniająca solidność
Mechanizm migawki o minimalnych wibracjach zaprojektowano i przetestowano tak, aby wytrwał około 200 000 cykli zwolnień migawki. Z kolei korpus, górną i przednią osłonę wykonano z lekkiego, lecz bardzo sztywnego stopu magnezu. Wszystkie główne przyciski i pokrętła są uszczelnione, a elementy obudowy mają dwuwarstwową, połączoną strukturę, co zapobiega dostawianiu się pyłu i wilgoci.
Imaging Edge™ Remote, Viewer i Edit
Skorzystaj z aplikacji Imaging Edge na komputer, aby poprawić wyniki swojej pracy. Użyj „Remote", by kontrolować i monitorować nagrywanie w czasie rzeczywistym. „Viewer" umożliwia szybki podgląd, ocenę i wybranie zdjęć z biblioteki, a „Edit" pozwala na przekształcenie danych RAW na wysokiej jakości zdjęcia. Wykorzystaj w pełni pliki Sony RAW i skuteczniej zarządzaj swoim procesem produkcji.
Współpraca z iMovie i Final Cut Pro X
Produkt jest zgodny z aplikacjami Final Cut Pro X oraz iMovie.
Obiektyw |
|
Współpraca z obiektywami | Obiektywy Sony z mocowaniem typu E |
Mocowanie obiektywu | Mocowanie typu E |
Przetwornik obrazu |
|
Współczynnik kształtu obrazu | 3:2 |
Liczba pikseli (efektywnie) | Około 24,2 megapiksela |
Liczba pikseli (całkowita) | Około 25,0 megapiksela |
Typ przetwornika | Przetwornik obrazu Exmor CMOS typu APS-C (23,5 x 15,6 mm) |
System ochrony przed kurzem | Powłoka antystatyczna na filtrze optycznym i ultradźwiękowy mechanizm wibrujący |
Zapis (fotografie) |
|
Rozmiar obrazu (piksele) [16:9] | L: 6000 × 3376 (20M), M: 4240 × 2400 (10M), S: 3008 x 1688 (5,1M) |
ROZMIAR OBRAZU (PIKSELE) [1:1] | L: 4000 × 4000 (16 M), M: 2832 × 2832 (8,0 M), S: 2000 × 2000 (4,0 M) |
14bit RAW | Tak |
Rozmiar obrazu (piksele) [tryb panoramy] | Szeroki kąt: pozioma 12 416 x 1856 (23M), pionowa 5536 x 2160 (12M), Standardowa: pozioma 8192 x 1856 (15M), pionowa 3872 x 2160 (8,4M) |
Efekty zdjęciowe | 13 rodzajów: Posteryzacja (kolor), posteryzacja (cz.-b.), kolor pop, zdjęcie retro, częściowy kolor (R,G,B,Y), obraz czarno-biały o dużym kontraście, zabawkowy aparat (normalny, zimny, ciepły, zielony, purpuroworóżowy), high-key: miękki, miękka ostrość (silny, średni, słaby), malowidło HDR (silny, średni, słaby), obraz czarno-biały o bogatej gradacji, miniatura (automatyka, góra, środek (poziomo), dół, prawo, środek (pionowo), lewo), akwarela, ilustracja (silny, średni, słaby) |
Styl twórczy | Standardowy, żywy, neutralny, czysty, głęboki, jasny, portret, krajobraz, zachód słońca, scena nocna, jesienne liście, czarno-biały, sepia, pamięć stylów (1 – 6) (Kontrast (–3 do +3), Nasycenie barw (–3 do +3), Ostrość (–3 do +3)) |
Profile obrazu | Tak (wył. / PP1–PP10) Parametry: poziom czerni, krzywa gamma (film, fotografia, Cine1–4, ITU709, ITU709 [800%], S-Log2, S-Log3, HLG, HLG1-3), gamma czerni, zagięcie charakterystyki, tryb koloru, nasycenie, zmienność koloru, głębia koloru, szczegółowość, kopiowanie, zerowanie |
Funkcje zakresu dynamicznego | Wyłączone, DRO (automatyka/poziom (1-5)), automatyka HDR (automatyczne zmiany ekspozycji, nastawianie zmian ekspozycji: od 1 EV do 6 EV z krokiem 1,0 EV) |
Przestrzeń barw | Standard sRGB (paleta sYCC) i Adobe RGB zgodny z technologią TRILUMINOS Color |
Format RAW bez kompresji | - |
System nagrywania (Zdjęcie) |
|
Format zapisu | JPEG (zgodność z DCF 2.0, Exif 2.31, zgodność z MPF Baseline), RAW (format Sony ARW 2.3) |
Rozmiar obrazu (piksele) [3:2] | L: 6000 × 4000 (24M), M: 4240 × 2832 (12M), S: 3008 × 2000 (6,0M) |
Tryby jakości obrazu | RAW, RAW i JPEG (Extra fine, Fine, Standard), JPEG (Extra fine, Fine, Standard) |
Zapis (film) |
|
Format zapisu | XAVC S, zgodność z formatem AVCHD 2.0 |
Przestrzeń barw | Standard xvYCC (x.v.Colour przy połączeniu kablem HDMI), zgodność z technologią TRILUMINOS Colour |
Efekty zdjęciowe | Posteryzacja (kolor), posteryzacja (cz/b), kolor pop, retro foto, częściowy kolor (R/G/B/Y), wysoki kontrast monochromatyczny, aparat zabawka(normalny/chłodny/ciepły/zielony/magenta), high-key: miękki |
Styl twórczy | Standardowy, żywy, neutralny, czysty, głęboki, jasny, portret, krajobraz, zachód słońca, scena nocna, jesienne liście, czarno-biały, sepia, pamięć stylów (1 – 6) (Kontrast (–3 do +3), Nasycenie barw (–3 do +3), Ostrość (–3 do +3)) |
Profile obrazu | Tak (wył. / PP1–PP10) Parametry: poziom czerni, krzywa gamma (film, fotografia, Cine1–4, ITU709, ITU709 [800%], S-Log2, S-Log3, HLG, HLG1-3), gamma czerni, zagięcie charakterystyki, tryb koloru, nasycenie, zmienność koloru, głębia koloru, szczegółowość, kopiowanie, zerowanie |
Rozmiar obrazu (piksele), NTSC | XAVC S 4K: 3840 x 2160 (30 p, 100 M), 3840 x 2160 (24 p, 100 M), 3840 x 2160 (30 p, 60 M), 3840 x 2160 (24 p, 60 M), XAVC S HD: 1920 × 1080 (120p, 100 M), 1920 × 1080 (120p, 60 M), 1920 × 1080 (60p, 50 M), 1920 × 1080 (30p, 50 M), 1920 × 1080 (24p, 50 M), 1920 × 1080 (60p, 25 M), 1920 × 1080 (30p, 16 M), AVCHD: 1920 × 1080 (60i, 24 M, FX), 1920 × 1080 (60i, 17 M, FH) |
Rozmiar obrazu (piksele), PAL | XAVC S 4K: 3840 × 2160 (25 p, 100 M), 3840 × 2160 (25 p, 60 M), XAVC S HD: 1920 × 1080 (100p, 100 M), 1920 × 1080 (100p, 60 M), 1920 × 1080 (50p, 50 M), 1920 × 1080 (25p, 50 M), 1920 × 1080 (50p, 25 M), 1920 × 1080 (25p, 16 M), AVCHD: 1920 × 1080 (50i, 24 M, FX), 1920 × 1080 (50i, 17 M, FH) |
ZWOLNIONE I PRZYSPIESZONE TEMPO (LICZBA KLATEK NA SEKUNDĘ) | Tryb NTSC: 1, 2, 4, 8, 15, 30, 60, 120 kl./s, Tryb PAL: 1, 2, 3, 6, 12, 25, 50, 100 kl./s |
ZWOLNIONE I PRZYSPIESZONE TEMPO (LICZBA KLATEK NA SEKUNDĘ I ROZMIAR OBRAZU) | Tryb NTSC: 1920 × 1080 (60p, 30p, 24p), tryb PAL: 1920 × 1080 (50p, 25p) |
Funkcje filmu | Wyświetlanie poziomu dźwięku, regulacja poziomu nagrywania dźwięku, przełącznik PAL/NTSC, nagrywanie proxy (1280 × 720 (ok. 9 Mb/s)), TC/UB (pamięć TC/pamięć UB/format TC/przebieg TC/tworzenie TC/zapis czasu UB), automatyczne wydłużanie czasu otwarcia migawki, sterowanie zapisem, wyświetlanie wyraźnych informacji HDMI. (włączanie/wyłączanie), wspomaganie wyświetlania gamma |
Wyjście HDMI® | 3840 × 2160 (30p), 3840 × 2160 (25p), 3840 × 2160 (24p), 1920 × 1080 (60p), 1920 × 1080 (60i), 1920 × 1080 (50p), 1920 × 1080 (50i), 1920 × 1080 (24p), YCbCr 4:2:2 8 bitów / RGB 8 bitów |
System nagrywania (Film) |
|
KOMPRESJA FILMU | XAVC S: MPEG-4 AVC/H.264, AVCHD: MPEG-4 AVC / H.264 |
FORMAT ZAPISU DŹWIĘKU | XAVC S: LPCM 2-kan., AVCHD: Dolby® Digital (AC-3), 2 kanały; Dolby® Digital Stereo Creator |
System nagrywania |
|
Informacje o lokalizacji Łącze ze smartfona | Tak |
Nośnik | Memory Stick PRO Duo™, Memory Stick PRO-HG Duo™, Memory Stick Micro™ (M2), karta pamięci SD, karta pamięci SDHC (zgodna z UHS-I), karta pamięci SDXC (zgodna z UHS-I), karta pamięci microSD, karta pamięci microSDHC, karta pamięci microSDXC |
Gniazdo na kartę pamięci | Wieloformatowe gniazdo na karty Memory Stick Duo™/SD |
Redukcja szumów |
|
Redukcja szumów | Redukcja szumów przy długich czasach ekspozycji: włączanie/wyłączanie, dostępna przy czasach migawki dłuższych niż 1 s; Przy dużych czułościach ISO: Normalna / słaba / wyłączona |
Wieloklatkowa redukcja szumów | Automatyka / ISO 100 do 102400 |
Balans bieli |
|
Tryby balansu bieli | Automatyczny / światło dzienne / cień / chmury / żarówki / świetlówki (ciepła biel / zimna biel / biel dnia / światło dzienne) / lampa błyskowa / pod wodą / temperatura barwowa (2500 do 9900K) i filtr barwny (G7 do M7 (57 kroków), A7 do B7 (29 kroków)) / własny |
Mikrokorekty automat. balansu bieli | Tak (G7 do M7, 57 stopni) (A7 do B7, 29 stopni) |
Priorytet ustawiony w trybie AWB | Tak |
BLOKADA WYKRYWANIA AWB | Tak (migawka w połowie zamknięta / zdjęcia seryjne / wył.) |
Bracketing | 3 klatki, do wyboru poziom H/L |
Ostrość |
|
Sposób nastawiania ostrości | Fast Hybrid AF (AF z detekcją fazy/AF z detekcją kontrastu) |
Czujnik ostrości | Przetwornik Exmor™ CMOS |
Pola ostrości | 425 punktów (AF z detekcją fazy)/ 425 punktów (AF z detekcją kontrastu) |
Zakres czułości ostrości | EV-2 – EV20 (odpowiednik ISO100 z założonym obiektywem F2.0) |
Tryb ostrości | Automatyczny AF (AF-A), pojedynczy AF (AF-S), ciągły AF (AF-C), DMF (bezpośrednia ręczna regulacja ostrości), ręczna regulacja ostrości |
Strefa wyznaczania ostrości | Szeroka (425 pól (AF z detekcją fazy), 425 pól (AF z detekcją kontrastu)) / strefowa / centralna / punktowa z wyborem czujnika (mały/średni/duży) / rozszerzany tryb punktowy z wyborem czujnika / śledzenie ostrości (szeroka / strefowa / środkowa / punktowa z wyborem czujnika (mały/średni/duży) / rozszerzany tryb punktowy z wyborem czujnika) |
Inne funkcje | Eye-start AF (tylko z założonym obiektywem LA-EA2 lub LA-EA4 (sprzedawany oddzielnie)), śledzenie obiektu, Eye AF (wybór lewego lub prawego oka), mikroregulacja AF z obiektywem LA-EA2 lub LA-EA4 (sprzedawany oddzielnie), przewidywanie ostrości, blokada ostrości, przełącznik obszaru AF V/H, rejestracja obszaru AF, koło punktu ostrości. |
Światło wspomagające autofokus (AF Illuminator) | Tak (z wbudowanej diody LED) |
Zasięg światła wspomagającego AF | Około 0,3 m – około 3,0 m (z założonym obiektywem E PZ 16 – 50 mm F3.5-5.6 OSS) |
Sposób nastawiania ostrości pilotem LA-EA3 (sprzedawany oddzielnie) | detekcji fazy |
Ekspozycja |
|
Czujnik pomiarowy | Przetwornik Exmor™ CMOS |
Zakres czułości pomiaru | EV-2 do EV20 (przy odpowiedniku ISO100 z obiektywem F2.0) |
Tryb pomiaru | Wielosegmentowy, Centralnie ważony, Punktowy (standardowy/duży), uśrednienie wartości dla całego obszaru, jasny obszar |
Kompensacja ekspozycji | +/- 5,0 EV (do wyboru co 1/3 lub 1/2 EV) |
Bracketing ekspozycji | Bracketing: ciągły, bracketing: Pojedynczy, 3/5/9 klatek (z możliwością wyboru). 3 klatki lub 5 klatek, krok co 1/3 EV, 1/2 EV, 2/3 EV, 1.0 EV, 2.0 EV lub 3.0 EV; 9 klatek, krok co1/3 EV, 1/2 EV 2/3 EV lub 1.0 EV. |
Pamięć ekspozycji (AE Lock) | Blokowana po wciśnięciu do połowy spustu migawki. Dostępna za pośrednictwem przycisku pamięci AE. (Włączanie/wyłączanie/automatyczna) |
Tryby ekspozycji | AUTO (iAuto/Superior Auto), zaprogramowana automatyka ekspozycji (P), preselekcja przysłony (A), preselekcja czasu otwarcia migawki (S), ręczny (M), film (zaprogramowana automatyka ekspozycji (P) / preselekcja przysłony (A) / preselekcja czasu otwarcia migawki (S) / ręczny (M)), zwolnione i przyspieszone tempo (zaprogramowana automatyka ekspozycji (P) / preselekcja przysłony (A) / preselekcja czasu otwarcia migawki (S) / ręczny (M)), tryb panoramy, wybór sceny |
Czułość ISO | Fotografie: ISO 100-32000 (wartości ISO do ISO 102400 można nastawiać jako rozszerzony zakres ISO), automatyczna (ISO 100–6400, możliwość wyboru górnej/dolnej granicy), Filmy: Odpowiednik ISO 100-32000, AUTO (ISO 100-6400, z możliwością wyboru dolnej i górnej granicy) |
Tryby tematyczne | Portret, sport, makro, krajobraz, zachód słońca, scena nocna, zdjęcia z ręki o zmierzchu, portret nocą, wyraźny ruch |
Ekspozycja |
|
Typ pomiaru | Pomiar z wykorzystaniem 1200 stref |
Wizjer |
|
Typ wizjera | Wizjer elektroniczny 1,0 cm (typ 0,39"), kolorowy |
Liczba punktów | 2 359 296 punktów |
Regulacja jasności (wizjer) | Automatyczna, ręczna (5 kroków od -2 do +2) |
Regulacja temperatury barwowej | Ręczna (5 ustawień) |
Pokrycie kadru | 100% |
Powiększenie | Około 1,07x (w przeliczeniu na format 35 mm: około 0,70x), obiektyw 50 mm nastawiony na nieskończoność, -1m-1 |
Regulacja dioptrii | -4,0-+3,0 m-1 |
Odległość od oka | Około 23 mm od soczewki wizjera; 21,4 mm od ramki wizjera przy -1 m-1 (norma Camera & Imaging Products Association) |
Wybór liczby klatek na sekundę w wizjerze | Tryb NTSC: standardowy 60 kl./s / wysoki 120 kl./s, tryb PAL: standardowy 50 kl./s / wysoki 100 kl./s |
Zawartość wyświetlacza | Wyświetlacz graficzny, wyświetlanie wszystkich informacji, bez informacji, poziomica cyfrowa, histogram |
Ekran LCD |
|
Typ monitora | 7,5 cm (3,0"), panoramiczny TFT |
Panel dotykowy | Tak |
Liczba punktów | 921 600 punktów |
Regulacja jasności | Ręczna (5 ustawień od -2 do +2), tryb słonecznej pogody |
Regulacja kąta | Maksymalnie około 180° w górę, około 74° w dół |
Podgląd w czasie rzeczywistym efektów korekt (LCD) | Włączanie/wyłączanie |
System obsługi Quick Navi | Tak |
Powiększanie obrazu przy nastawianiu ostrości | Tak Lupa ostrości (5,9x, 11,7x) |
Zebra | Tak (wybieranie poziomu + zakres lub dolny limit jako ustawienie własne) |
Wyróżnianie ostro ujmowanych fragmentów przy ręcznym nastawianiu ostrości | Tak (poziom: duży/średni/mały/wył., kolor: biały/czerwony/żółty/niebieski) |
Inne | Technologia WhiteMagic, siatka linii (siatka reguły trójpodziału/siatka kwadratowa/diagram i siatka kwadratowa/wył.), znacznik filmowy (środek/aspekt/strefa bezpieczeństwa/ramka pomocnicza) |
Zawartość wyświetlacza | Wyświetlacz graficzny, wyświetlanie wszystkich informacji, bez informacji, poziomica cyfrowa, histogram, w trybie wizjera, wyłączanie monitora |
Inne funkcje |
|
PlayMemories Camera Apps™ | - |
Clear Image Zoom | Fotografie: około 2x, filmy: 1,5x (4K), około 2x (HD) |
Zoom cyfrowy | Inteligentny zoom (fotografie): M: około 1,4x, S: około 2x, zoom cyfrowy (fotografie): L: około 4x, M: około 5,7x, S: około 8x, zoom cyfrowy (film): około 4x |
Rozpoznawanie twarzy | Tryby: Priorytet twarzy w AF (włączony/wyłączony), Priorytet twarzy w wielopunktowym pomiarze (włączony/wyłączony), priorytet rejestracji twarzy (włączony/wyłączony), rejestracja twarzy, maks. liczba wykrywanych twarzy: 8 |
Samowyzwalacz do autoportretów | Tak |
Inne | Nagrywanie okresowe, wykrywanie uśmiechu: wykrywanie uśmiechu (3 poziomy), funkcja migawki dotykowej, nastawianie ostrości przez dotknięcie: Tak (nastawianie ostrości przez dotknięcie/panel dotykowy/śledzenie przez dotknięcie), min. automatyczna czułość ISO, SS, monitorowanie jasności, wprowadzanie nazwy pliku, pomoc, ustawienia regionu, tryb wystawy sklepowej, obracanie pierścienia regulacji zoomu |
Zgodność z Eye-Fi | - |
Migawka |
|
Typ | Sterowana elektronicznie, o przebiegu pionowym, szczelinowa |
Czas otwarcia migawki | Fotografie: od 1/4000 do 30 s i B; filmy: 1/4000 do 1/4 (co 1/3 stopnia); do 1/50 w trybie automatycznym (do 1/25 w trybie automatycznego wydłużania czasu otwarcia migawki) |
Synchronizacja z lampą błyskową Szybkość | 1/160 s |
Elektroniczny pierwszy przebieg kurtyny | Tak (włączanie/wyłączanie) |
Cicha praca | Tak (włączanie/wyłączanie) |
Kontrola błysku |
|
Typ | Wbudowana lampa błyskowa |
Liczba przewodnia | 6 (w metrach, przy ISO 100) |
Kąt rozsyłu błysku | 16 mm (ogniskowa podana na tubusie obiektywu) |
Sterowanie | Przedbłysk TTL |
Kompensacja mocy błysku | +/- 3,0 EV (przełączanie kroku między 1/3 lub 1/2 EV) |
Bracketing lampy błyskowej | 3/5/9 klatek (z możliwością wyboru). 3 klatki lub 5 klatek, krok co 1/3 EV, 1/2 EV, 2/3 EV, 1.0 EV, 2.0 EV lub 3.0 EV; 9 klatek, krok co1/3 EV, 1/2 EV 2/3 EV lub 1.0 EV. |
Tryby pracy lampy błyskowej | Wyłączona, automatyczna, błysk wypełniający, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, synchronizacja z drugim przebiegiem kurtyny, osłabianie efektu czerwonych oczu (włączanie/wyłączanie), sterowanie bezprzewodowe, synchronizacja z krótkimi czasami ekspozycji |
Czas ładowania | Około 4 s |
Współpraca z lampą zewnętrzną | Lampa błyskowa do systemu Sony α zgodna ze stopką Multi Interface, możliwość użycia adaptera stopki do podłączania lamp wyposażonych w stopkę z automatyczną blokadą |
Blokada mocy błysku | Tak |
Sterowanie bezprzewodowe | Tak (Sygnał świetlny: dostępny z błyskiem wypełniającym, synchronizacją z długimi czasami ekspozycji, synchronizacją z krótkimi czasami ekspozycji. /Sygnał radiowy: dostępny z błyskiem wypełniającym, synchronizacją z drugim przebiegiem kurtyny, synchronizacją z długimi czasami ekspozycji, synchronizacją z krótkimi czasami ekspozycji). |
Stabilizacja obrazu |
|
Typ | Brak (stabilizator obrazu w obiektywie) |
Mechanizm |
|
Tryby zapisu | Zdjęcia pojedyncze, zdjęcia seryjne (do wyboru Szybko+/Szybko/Śr./Wolno), samowyzwalacz, samowyzwalacz (seria), bracketing: Pojedyncze, bracketing: Seryjne, bracketing balansu bieli, bracketing DRO |
Szybkość ciągłego zapisu (przybliżona wartość maks.) | Zdjęcia seryjne: Hi+: 11 kl./s, Hi 8 kl./s, Mid: 6 kl./s, Lo: 3 kl./s |
Liczba kadrów do zarejestrowania (przybliżona) | JPEG Extra Fine L: 99 klatek, JPEG Fine L: 115 klatek, JPEG Standard L: 116 klatek, RAW: 46 klatek, RAW+JPG: 44 klatki |
Samowyzwalacz | 10 s opóźnienia / 5 s opóźnienia / 2 s opóźnienia / Ciągły z samowyzwalaczem (3 klatki po 10 s / 5 klatek po 10 s / 3 klatki po 5 s / 5 klatek po 5 s / 3 klatki po 2 s / 5 klatek po 2 s) / Bracketing z samowyzwalaczem (wył. / 2 s opóźnienia / 5 s opóźnienia / 10 s opóźnienia) |
Odtwarzanie |
|
Przechwytywanie zdjęć | Tak |
Tryby | Jedno zdjęcie (z informacjami o zdjęciu, histogramem Y RGB i ostrzeżeniem o światłach / cieniach lub bez tych informacji), indeks 12 / 30 klatek, tryb wyświetlania w powiększeniu (L: 16,7x, M: 11,8x, S: 8,3x, panorama (standardowa): 19,2x, panorama (szeroka): 29,1x), automatyczny podgląd (10/5/2 s, wył.), obrót obrazu (automatyczny/ręczny/wył.), pokaz slajdów, przesuwanie panoramy, wybór folderu (data / fotografie / AVCHD / XAVC S HD / XAVC S 4K)[, przewijanie w przód / w tył (film), kasowanie, ochrona, ocena, dostępne zdjęcia seryjne |
Interfejs |
|
Złącze komputerowe | Pamięć masowa, MTP, zdalne sterowanie z komputera |
Złącze Multi Terminal / Micro USB | Tak |
NFC | Tak (zgodność ze znacznikami NFC Forum typu 3), sterowanie jednym dotknięciem, udostępnianie jednym dotknięciem |
Bezprzewodowa sieć LAN (wbudowana) | Zgodność z Wi-Fi, IEEE 802.11b/g/n (pasmo 2,4 GHz), oglądanie na smartfonie, zdalne sterowanie smartfonem, przesyłanie na komputer, oglądanie na telewizorze |
Wyjście HD | Mikrozłącze HDMI (typ D), BRAVIA Sync (sterowanie dla HDMI), technologia PhotoTV HD, rejestrowanie filmu w formacie 4K, wyświetlanie fotografii w formacie 4K |
Gniazdo zewnętrznego zasilania | - |
Złącze do synchronizacji | - |
Bluetooth® | Tak (standard Bluetooth w wer. 4.1 (pasmo 2,4 GHz)) |
Stopka Multi Interface | Tak |
Złącze uchwytu do zdjęć w układzie pionowym | - |
Gniazdo mikrofonu | Tak (mini jack stereo 3,5 mm) |
Zdalne sterowanie z komputera | Tak |
Gniazdo słuchawkowe | - |
Drukowanie |
|
Obsługiwane standardy | Exif Print, Print Image Matching III, ustawienie DPOF |
Funkcja użytkownika |
|
Typ | Ustawienia przycisków użytkownika, programowalne ustawienie (3 zestawy w body/4 zestawy na karcie pamięci), My Menu, My Dial, regulacja ustawień użytkownika dotyczących fotografowania |
Kompensacja cech obiektywu |
|
Ustawienie | Winietowanie, aberracja chromatyczna, zniekształcenia |
Dźwięk |
|
Mikrofon | Wbudowany mikrofon stereofoniczny lub mikrofon XLR-K2M / XLR-K1M / ECM-XYST1M (sprzedawany oddzielnie) |
Głośnik | Wbudowany, monofoniczny |
Zasilanie |
|
Dostarczany akumulator | Akumulator NP-FW50 |
Czas pracy baterii / akumulatora (fotografie) | Około 360 zdjęć (wizjer) / około 410 zdjęć (monitor LCD) (norma Camera & Imaging Products Association) |
Czas pracy baterii/akumulatora (film, faktyczne nagrywanie) | ok. 70 min (wizjer) / ok. 75 min (monitor LCD), (norma Camera & Imaging Products Association) |
Czas pracy baterii/akumulatora (film, nagrywanie ciągłe) | Ok. 125 minut (wizjer) / około 125 minut (monitor LCD) (norma Camera & Imaging Products Association) |
Ładowanie wewnętrznego akumulatora | Tak |
Zasilanie zewnętrzne | Zasilacz sieciowy AC-PW20 (sprzedawany oddzielnie) |
Pobór mocy (wizjer) | Fotografie: około 2,4 W (przy założonym obiektywie E PZ 16-50 mm F3.5-5.6 OSS), Filmy: około 3,5 W (przy założonym obiektywie E PZ 16-50 mm F3.5-5.6 OSS) |
Pobór mocy (ekran LCD) | Fotografie: około 2,1 W (przy założonym obiektywie E PZ 16-50 mm F3.5-5.6 OSS), Filmy: około 3,5 W (przy założonym obiektywie E PZ 16-50 mm F3.5-5.6 OSS) |
Zasilanie przez łącze USB | Tak |
Wymiary i waga |
|
Waga (z dostarczonym akumulatorem i kartą pamięci) | Około 403 g |
Wymiary (szer. x wys. x gł.) | Około 120 × 66,9 × 59,7 mm, około 120 × 66,9 × 49,9 mm (od uchwytu do monitora), około 4 3/4 × 2 3/4 × 2 3/8 cala, około. 4 3/4 × 2 3/4 × 2 cale (od uchwytu do monitora) |
Inne |
|
Temperatura w środowisku pracy | 32 - 104 stopni F / 0 - 40 stopni C |
- Przewód zasilający
- Akumulator NP-FW50
- SEL18135
- Przykrywka obiektywu
- Osłona obiektywu
- Tylna przykrywka obiektywu
- Zasilacz sieciowy: AC-UUE12
- Pasek na ramię
- Przykrywka korpusu
- Przykrywka korpusu
- Osłona stopki akcesoriów
- Muszla oczna
- Przewód micro USB
Brak metod dostawy dla tego produktu.