Nowo opracowany pełnoklatkowy przetwornik obrazu „stacked CMOS” Exmor RS™ o rozdzielczości 24,6 megapiksela z globalną migawką
W aparacie α9 III zastosowano nowy, oparty na architekturze „stacked CMOS”, pełnoklatkowy przetwornik obrazu o efektywnej rozdzielczości 24,6 megapiksela, wyposażony w system globalnej migawki i wewnętrzną pamięć. Ta niezwykle szybka matryca nie powoduje żadnych deformacji obiektów w szybkim ruchu, a dwuwarstwowa struktura i zaawansowana konwersja A/C do minimum ograniczają opóźnienia. Zaawansowany procesor obrazu BIONZ XR™ umożliwia zdjęcia seryjne z szybkością do 120 klatek na sekundę. Nad ostrością obrazu czuwa system AF z dużą liczbą pól wykrywających fazę, który rozpoznaje wiele rodzajów obiektów z wykorzystaniem sztucznej inteligencji.
Procesor obrazu BIONZ XR
Procesor BIONZ XR, mający nawet osiem razy większą moc obliczeniową niż poprzednie wersje, przyspiesza i znacznie rozszerza możliwości przetwarzania obrazu. Zapewnia bogatą gradację, realistyczne odwzorowanie kolorów i niski poziom zakłóceń. Pozwala w czasie rzeczywistym przetwarzać duże ilości danych z nowej matrycy Exmor RS nawet podczas zdjęć seryjnych z szybkością 120 kl./s. Dzięki niemu we wszystkich trybach fotografowania obsługiwany jest zapis 14-bitowych obrazów RAW o wysokiej jakości.
Fotografowanie bez efektu zaciemnienia
Dzięki wizjerowi bez efektu „blackout” nie stracisz żadnej chwili. Obraz w wizjerze nie zanika nawet w czasie szybkich zdjęć seryjnych, dlatego bezproblemowo utrwalisz całą akcję. Właściwość ta jest ułatwieniem zwłaszcza podczas fotografowania szybko poruszających się obiektów, na przykład lekkoatletów, i wykonywania zdjęć portretowych, gdy nawet najmniejsza zmiana wyrazu twarzy może zmienić świetne zdjęcie w przeciętne. (A) Fotografowanie bez efektu „blackout” (B) Fotografowanie z efektem „blackout”
Niezwykle krótki czas otwarcia migawki: 1/80 000 sekundy
Utrwalaj w całości szybkie akcje podczas imprez sportowych itp. Przetwornik z systemem globalnej migawki pozwala skrócić czas otwarcia migawki do 1/80 000 sekundy — i uchwycić nawet pocisk opuszczający lufę na zawodach strzeleckich.
Uchwyć najważniejsze chwile w trybie szybkich zdjęć seryjnych
Funkcja Pre-Capture utrwali to, co zdarzyło się przed wciśnięciem spustu migawki. Dzięki niej nie uronisz ani chwili. Kiedy przycisk spustu migawki jest wciśnięty do połowy, w buforze tymczasowo przechowywane są obrazy rejestrowane z szybkością do 120 klatek na sekundę. Całkowite wciśnięcie przycisku migawki powoduje zapis danych z ostatniego okresu — maksymalnie 1 sekundy. Funkcja ta pomaga uchwycić chwile trwające ułamek sekundy, gdy odrobinę za późno wciśniesz spust migawki — na przykład moment zerwania się ptaka do lotu.
Zwiększanie szybkości zdjęć seryjnych
Funkcja zwiększania szybkości zdjęć seryjnych tymczasowo zwiększa tempo wykonywania zdjęć. Dzięki niej, gdy nadchodzi kluczowy moment, można zwiększyć szybkość zdjęć seryjnych do 120 kl./s. Przydaje się to zwłaszcza podczas fotografowania sportu i szybkich akcji, gdy można z grubsza przewidzieć przebieg zdarzeń.
Szacowanie postawy człowieka z wykorzystaniem modelowania szkieletu
Dzięki innowacyjnemu przetwarzaniu z użyciem sztucznej inteligencji aparat α9 III może wykorzystać dane o kształtach obiektów do dokładnego rozpoznawania ruchu. Technologia szacowania postawy człowieka dokładnie identyfikuje nie tylko oczy, ale też pozycję ciała i głowy. Pozwala to nastawiać i śledzić ostrość, gdy obiekt jest odwrócony od aparatu lub ma zasłoniętą twarz. W trybie ciągłym AF, gdy spust migawki jest wciśnięty do połowy, aparat umożliwia rozpoznawanie odległych obiektów, które zajmują jedynie niewielką część kadru (jeszcze mniejszą niż w poprzednich generacjach systemu AF z rozpoznawaniem w czasie rzeczywistym), o ile znajdują się blisko obszaru ostrości. Może to przyspieszyć ustawianie ostrości na zbliżającego się sportowca na zawodach lekkoatletycznych lub narciarskich.
Niezawodne rozpoznawanie kolejnych obiektów
Procesor wykorzystujący sztuczną inteligencję pozwala lepiej identyfikować ludzi, zwierzęta, ptaki, owady, samoloty i samochody/pociągi. W przypadku tej ostatniej kategorii rozpoznawane są także kaski, jakie noszą na przykład kierowcy rajdowi. Oprócz oczu, głów i tułowi psów i kotów identyfikowane są teraz oczy niektórych małych oraz pasących się zwierząt. Ulepszenia w rozpoznawaniu ptaków zwiększają efektywność identyfikacji tułowi i ustawiania ostrości na oczy różnych gatunków. Nowością jest ustawienie Zwierzę/Ptak, umożliwiające zdjęcia zwierząt i ptaków bez przełączania ustawień.
Szybki, precyzyjny system AF pokrywający duży obszar i funkcja śledzenia ostrości
Zastosowany w aparacie α9 III system Fast Hybrid AF łączy szybkość i wydajność śledzenia obiektów opartą na wykrywaniu fazy z dokładnością zapewnianą przez wykrywanie kontrastu. Niezawodnie śledzi nawet szybko i chaotycznie poruszające się obiekty. 759 pól AF z wykrywaniem fazy umieszczonych w płaszczyźnie ogniskowej gęsto pokrywa około 95,6% kadru.
Obliczanie parametrów AF/AE nawet 120 razy/sekundę
Śledzenie pozostaw aparatowi. Dzięki szybkiemu odczytowi danych z nowego przetwornika korpus α9 III może wyznaczać parametry AF/AE nawet 120 razy/sekundę — dwukrotnie częściej niż poprzedni model. System AF jeszcze dokładniej śledzi i przewiduje złożone, nagłe ruchy obiektów, a automatyka ekspozycji z łatwością reaguje na szybkie zmiany jasności. Do zwiększenia precyzji przyczynia się też ciągłość śledzenia w czasie zdjęć seryjnych. (1) Obliczenia AF/AE (2) 120 klatek/sekundę
Kompozytowe zdjęcia RAW osłabiają zakłócenia
Aparat α9 III ma funkcję kompozytowych zdjęć RAW. Pozwala ona zrobić serię 4, 8, 16 lub 32 zdjęć, a następnie użyć programu komputerowego Sony Imaging Edge Desktop™ do połączenia ich w jeden obraz o pełnej rozdzielczości i bardzo niskim poziomie zakłóceń. Dzięki temu można skrócić czas migawki podczas fotografowania dzikiej przyrody lub robić zdjęcia portretowe w słabym oświetleniu, a mimo to uzyskać wyjątkowo wysoką jakość obrazu i niski poziom zakłóceń nawet przy dużych wartościach ISO. Z kolei przy niższych czułościach funkcja ta osłabia przekłamania barw i postrzępienie krawędzi na zdjęciach robionych z ręki. (1) Standardowy (2) Kompozytowy RAW
Zaawansowana 5-osiowa optyczna stabilizacja obrazu
Aparat α9 III jest stworzony do zdjęć z ręki. Precyzyjny moduł stabilizacji obrazu, zaawansowane czujniki żyroskopowe i zoptymalizowane algorytmy skutecznie kompensują drgania korpusu i pozwalają wydłużyć czas otwarcia migawki o 8,0 stopni. Dalszą poprawę obrazu może zapewnić stabilizacja wbudowana w obiektyw i lepsza wymiana danych między korpusem a obiektywami. Rezultat to efektywne sterowanie i wyraźne obrazy nawet przy dużych ogniskowych. [1] Obrót [2] Przechył lewo/prawo [3] Przechył góra/dół
Synchronizacja ze wszystkimi czasami migawki
Aparat α9 III połączony ze zgodną lampą błyskową Sony (np. HVL-F60RM2 lub HVL-F46RM) w pełni zsynchronizuje się z błyskiem nawet przy najkrótszym czasie migawki, wynoszącym 1/80 000 sekundy. Znacznie rozszerza to wachlarz twórczych możliwości. Przykładowo, fotografując w plenerze przy dużej jasności i krótkim czasie otwarcia migawki, można doświetlać obiekty bez użycia dużych zestawów oświetleniowych.
Zaawansowany przetwornik obrazu z systemem globalnej migawki eliminujący zniekształcenia na filmach
Nowy, oparty na architekturze „stacked CMOS”, pełnoklatkowy przetwornik obrazu Exmor RS o rozdzielczości 24,6 megapiksela z globalną migawką daje ogromne korzyści zarówno fotografom, jak i twórcom filmów. Całkowicie eliminuje zniekształcenia powodowane przez migawkę postępową, dzięki czemu pozwala uzyskać naturalnie wyglądający obraz niezależnie od sposobu poruszania się obiektu i aparatu, na przykład podczas filmowania z szybko jadącego pojazdu lub panoramowania.
Pierwszy raz w serii α: filmy 4K 120p bez przycięcia obrazu
α9 III to pierwszy aparat Sony α, który nie przycina nagrywanego obrazu filmowego 4K (3840 × 2160) 120p, a tym samym pozwala wykorzystywać pełny kąt widzenia obiektywu. W rezultacie fragmenty jednej sceny nagrane w jakości 4K w zwolnionym tempie (120p) i normalnym tempie (24p) mają jednakowy kąt widzenia i mogą być montowane bez zmiany kadrowania.
S-Cinetone™ — filmowy wygląd obrazu
Profil obrazu Sony S-Cinetone jest oparty na technologii koloru, która zapewnia piękne kolory i odcienie skóry w nagraniach z renomowanych kamer Cinema Line. S-Cinetone odtwarza naturalne tony ze środka skali, niezbędne do uzyskania zdrowego wyglądu skóry, jak również łagodne kolory i atrakcyjne światła. Dzięki niemu twórcy mogą skupić się na zdjęciach — i uzyskać filmowy wygląd materiału bez potrzeby korygowania kolorów.
Kompensacja „oddychania” — stabilny kąt widzenia podczas regulacji ostrości
Funkcja kompensacji „oddychania” wydajnie ogranicza zmiany kąta widzenia podczas regulacji ostrości w czasie filmowania. Opracowana przez Sony technologia Sony Clear Image Zoom automatycznie stabilizuje kąt widzenia przy zmianach ostrości. Funkcja ta zapisuje również metadane, które umożliwiają zaawansowaną kompensację w postprodukcji, przy użyciu najnowszych programów Catalyst Browse/Prepare.
Stabilizacja z dynamicznym trybem aktywnym
Korpus aparatu wyposażony jest w 5-osiowy optyczny system stabilizacji obrazu z precyzyjnym modułem stabilizacji, czujnikami żyroskopowymi i wspomagającymi je zoptymalizowanymi algorytmami. Dodatkowo można użyć dynamicznego trybu aktywnego: zaawansowanego elektronicznego systemu stabilizacji, o 30% (w przybliżeniu) bardziej efektywnego od obecnego trybu Active Mode.
Ergonomiczna konstrukcja uchwytu zwiększa funkcjonalność i zmniejsza zmęczenie
Uchwytowi aparatu α9 III nadano nowy kształt — pewniejszy w trzymaniu i zmniejszający wysiłek fizyczny podczas długich sesji lub używania ciężkich teleobiektywów. Wypełniający dłoń, ergonomiczny kontur nie wysuwa się z ręki i zapobiega zmęczeniu.
Większa uniwersalność dzięki dodaniu przycisku własnego z przodu korpusu
Nowością w serii Sony α jest przycisk własny z przodu korpusu. Ułatwia on obsługę bez zdejmowania dłoni z uchwytu i pozwala jeszcze lepiej dostosować aparat α9 III do własnych potrzeb i stylu pracy. Można na przykład przypisać do niego funkcję zwiększania szybkości zdjęć seryjnych, by jednym naciśnięciem przycisku zwiększać szybkość rejestracji klatek.
Pokrętła trybu pracy i trybu ostrości
Niezależne, znajdujące się jedno nad drugim pokrętła trybu pracy i trybu ostrości umożliwiają szybkie zmienianie ustawień. Pozwalają wybrać tryb zdjęć pojedynczych lub seryjnych i przełączać tryb AF między pojedynczym a ciągłym bez naciskania przycisków i wyświetlania menu. Aby uniknąć przypadkowej zmiany trybu, oba przyciski można blokować w aktualnych położeniach. Nowością jest możliwość wyłączenia pokrętła trybu pracy i przypisania jego funkcji do menu FN lub przycisku własnego. Taka konfiguracja ułatwia pracę w ciemności lub z użyciem osłony przeciwdeszczowej, która zasłania pokrętło.
Opracowany przez Sony, 4-osiowy mechanizm zwiększający elastyczność w czasie zdjęć
Aparat α9 III jest wyposażony w monitor z 4-osiową regulacją. Łączy on funkcjonalność standardowego uchylnego monitora z uniwersalnością otwierania na bok, dzięki czemu daje pełną swobodę regulacji kąta podczas zdjęć w układzie pionowym i poziomym. Smukły, wytrzymały mechanizm pozwala wysunąć monitor poza tył obudowy i odchylać go o maksymalnie 98° w górę, 40° w dół i 180° na boki. Dotykowy, 3,2-calowy monitor LCD jest zoptymalizowany do pracy w plenerze. Rozdzielczość 2,1 mln pikseli, szeroki zakres barw i duża jasność gwarantują dobrą widoczność obrazu.
Oferowany oddzielnie uchwyt pionowy VG-C5
Oferowany oddzielnie uchwyt pionowy VG-C5 zwiększa funkcjonalność i wygodę podczas długich sesji zdjęciowych. Sam uchwyt i przycisk spustu migawki mają tak samo ergonomiczną konstrukcję jak korpus aparatu. Podobny jest też zestaw i układ elementów sterujących, z oddzielnym przyciskiem własnym z przodu (C5), przednim pokrętłem, pokrętłami L i R z tyłu oraz blokadą pokrętła R. Z myślą o długich sesjach projektanci uchwytu przewidzieli miejsce na dwa akumulatory NP-FZ100.
Znakomite parametry i działanie wizjera
Wizjer OLED o rozdzielczości około 9,44 mln pikseli, powiększeniu 0,90× i polu widzenia 41° zapewnia wyraźny, rozległy podgląd. Dzięki ulepszeniom konstrukcyjnym odległość od oka wynosi aż 25 mm. Oryginalne rozwiązania optyczne osłabiają aberrację utrudniającą oglądanie obrazu w wizjerze i poprawiają warunki podglądu. Mniejsze opóźnienia obrazu w wizjerze i na monitorze ułatwiają stabilne kadrowanie, zwłaszcza w trybie zdjęć seryjnych. Wizjer ma trzy szybkości odświeżania: standardową (60 kl./s), wysoką (120 kl./s) i wyższą (240 kl./s). Ustawienie 240 kl./s zapewnia niezwykłą płynność obrazu w wizjerze i skutecznie zapobiega rozmywaniu się ruchu podczas zdjęć obiektów w ruchu lub poruszania aparatem.
Kurtyna zamykająca się w chwili wyłączenia zasilania
Zamykana kurtyna chroni przetwornik obrazu przed zakurzeniem w czasie wymiany obiektywu. Po włączeniu tej funkcji kurtyna automatycznie zamyka się w chwili wyłączenia zasilania.
Solidność i wytrzymałość w zastosowaniach profesjonalnych
Użycie lekkiego, sztywnego stopu magnezu w górnej, przedniej i tylnej osłonie oraz wewnętrznym szkielecie korpusu α9 III zapewnia dużą wytrzymałość konstrukcji, odporność na uderzenia i efektywność rozpraszania ciepła. Nowy korpus jest przygotowany na trudne warunki pracy w zastosowaniach profesjonalnych, a mimo to pozostaje stosunkowo nieduży i lekki.
Duża niezawodność w terenie
Aparat α9 III jest niezwykle odporny na pył i wilgoć. Uzyskano to dzięki takim rozwiązaniom konstrukcyjnym, jak silikonowe uszczelnienia wokół przycisków i wykładzina otaczająca gniazdo mocowania. Ulepszenia konstrukcyjne objęły też wizjer elektroniczny: dokładne uszczelnienie jego elementów optycznych jest równie skuteczne jak podwójne szklenie. Po dodaniu odpornych na pył i wilgoć obiektywów, lamp błyskowych i uchwytu pionowego VG-C5 aparat α9 III stanie się sercem zestawu na każde warunki i pogodę.
Udoskonalone wyświetlanie grup
Zdjęcia seryjne, wykonywane z szybkością do 120 kl./s, można łączyć w grupy. Taka organizacja radykalnie zwiększa efektywność pracy podczas przeglądania obszernego materiału w poszukiwaniu konkretnej fotografii. Grupom można także przypisywać oceny, które pomagają w późniejszym filtrowaniu i przeszukiwaniu. Pozostają one widoczne także po zaimportowaniu obrazów do programu edycyjnego w komputerze. Znacznie upraszcza to zarządzanie danymi i przyspiesza pracę.
Ustawienia menu Fn
Jeśli do przycisku Fn przypisana zostanie funkcja menu Fn odtwarzania, podczas odtwarzania dostępne będą takie narzędzia, jak zmienianie stanu ochrony, przesyłanie do smartfona i przesyłanie na serwer FTP. Oprócz tego będzie można wykonywać działania na zbiorach odfiltrowanych obrazów — na przykład przesyłać je na serwer FTP. Menu Fn jest dostępne podczas wyświetlania jednego obrazu, indeksu, kalendarza/folderu i ekranu wyboru obrazu. Aby wyświetlić je podczas sprawdzania pojedynczego obrazu, wystarczy przeciągnąć palcem w górę wyświetlacza LCD.
Warunek filtra odtwarzania
Przeglądając materiał, można stosować różne filtry wyników wyszukiwania. Kryteria takie jak data, folder, fotografia/film, ocena, stan ochrony i FTP pozwalają szybko filtrować zawartość nawet dużych bibliotek i znajdywać potrzebne obrazy.
Program Remote Camera Tool
Remote Camera Tool to program służący do zdalnego sterowania zdjęciami (tetheringu) przy użyciu komputera podłączonego przez przewodową sieć LAN. Po połączeniu aparatu z komputerem albo koncentratorem, do którego jest podłączony komputer, program pozwala zmieniać ustawienia aparatu i robić zdjęcia.
Wbudowana sieć Wi-Fi do przesyłania na serwer FTP i do smartfona oraz zdalne sterowanie z komputera
Dzięki łączu Wi-Fi (IEEE 802.11ac) z technologią MIMO 2×2 aparat α9 III może przesyłać dane nawet dwa razy szybciej od poprzednika. Transmisja w paśmie 5 GHz gwarantuje najwyższą szybkość i stabilność zarówno fotoreporterom i autorom zdjęć sportowych, którzy muszą natychmiast dostarczyć materiał, jak i w zastosowaniach studyjnych.
Dwa gniazda zgodne z kartami CFexpress typu A
Oprócz kart pamięci SD UHS-I i UHS-II aparat α9 III obsługuje bardzo szybkie nośniki CFexpress typu A, pozwalające szybko zapisywać duże ilości danych o zdjęciach i filmach z bufora aparatu. Nośniki te idealnie sprawdzają się podczas zdjęć seryjnych z szybkością 120 kl./s. Aparat α9 III daje różne możliwości zapisu fotografii i filmów na nośnikach. Pozwala na przykład rozdzielać zapisywane dane pomiędzy różne nośniki z użyciem takich kryteriów, jak typ pliku, rozmiar obrazu czy jakość obrazu. W usprawnieniu pracy pomaga również tryb nagrywania naprzemiennego.
Usługi chmurowe Sony
Usługi chmurowe Sony wspomagają pracę od zdjęć po produkcję. Aplikacja mobilna Creators' App pozwala zdalnie sterować aparatem i przesyłać zdjęcia i filmy do smartfona. Z kolei platforma Sony Creators' Cloud zapewnia dostęp do różnych narzędzi wspomagających produkcję. Przykładowo, Master Cut (Beta) wykorzystuje metadane z aparatu i sztuczną inteligencję w chmurze do wstępnego montażu nagrania, a Ci Media Cloud ułatwia zespołom wspólną pracę nad produkcją. Usługa sieciowa Discover pozwala nawiązywać kontakty z innymi twórcami, czerpać inspiracje z ich prac i promować własną działalność. Zawiera wiele porad i zapewnia dostęp do artykułów o twórczości Ambasadorów Sony i metodach produkcji.
Dane podstawowe |
|
TYP APARATU/KAMERY | Aparat cyfrowy z wymiennym obiektywem |
Mocowanie obiektywu | Mocowanie typu E |
Sekcja kamery |
|
TYP PRZETWORNIKA | Pełnoklatkowy (35,6 × 23,8 mm) przetwornik obrazu CMOS Exmor RS |
LICZBA PIKSELI (całkowita) | Około 25,2 megapiksela |
LICZBA PIKSELI (EFEKTYWNIE) | Fotografie: maks. około 24,6 megapiksela, filmy: maks. około 20,3 megapiksela |
OPTYCZNY FILTR DOLNOPRZEPUSTOWY | Tak |
ZAKRES TEMPERATURY BARW | 2500K – 9900K |
Przetwornik obrazu |
|
System ochrony przed kurzem | Tak |
Zapis (fotografie) |
|
FORMAT ZAPISU | JPEG (zgodność z DCF 2.0, Exif 2.32, zgodność z MPF Baseline), HEIF (zgodność z MPEG-A MIAF), RAW (zgodność z formatem Sony ARW 5.0) |
ROZMIAR OBRAZU (PIKSELE) [3:2] | Pełna klatka 35 mm L: 6000 × 4000 (24 M), M: 3936 × 2632 (10 M), S: 3008 × 2000 (6,0 M) |
Zapis (film) |
|
KOMPRESJA FILMU | XAVC S: MPEG-4 AVC/H.264, XAVC HS: MPEG-H HEVC/H.265 |
FORMAT ZAPISU DŹWIĘKU | LPCM 2 kan. (48 kHz 16 bitów), LPCM 2 kan. (48 kHz 24 bity), LPCM 4 kan. (48 kHz 24 bity) |
System nagrywania (Film) |
|
FORMAT ZAPISU FILMU (XAVC HS 4K) | 3840 × 2160 (4:2:0, 10 bitów) (w przybliżeniu): 119,88p (200 Mb/s), 3840 × 2160 (4:2:0, 10 bitów) (w przybliżeniu): 100p (200 Mb/s), 3840 × 2160 (4:2:0, 10 bitów) (w przybliżeniu): 59,94p (150 Mb/s / 75 Mb/s / 45 Mb/s), 3840 × 2160 (4:2:0, 10 bitów) (w przybliżeniu): 50p (150 Mb/s / 75 Mb/s / 45 Mb/s), 3840 × 2160 (4:2:0, 10 bitów) (w przybliżeniu): 23,98p (100 Mb/s / 50 Mb/s / 30 Mb/s), 3840 × 2160 (4:2:2, 10 bitów) (w przybliżeniu): 119,88p (280 Mb/s), 3840 × 2160 (4:2:2, 10 bitów) (w przybliżeniu): 100p (280 Mb/s), 3840 × 2160 (4:2:2, 10 bitów) (w przybliżeniu): 59,94p (200 Mb/s / 100 Mb/s), 3840 × 2160 (4:2:2, 10 bitów) (w przybliżeniu): 50p (200 Mb/s / 100 Mb/s), 3840 × 2160 (4:2:2, 10 bitów) (w przybliżeniu): 23,98p (100 Mb/s / 50 Mb/s) |
FORMAT ZAPISU FILMU (XAVC S 4K) | 3840 × 2160 (4:2:0, 8 bitów) (w przybliżeniu): 119,88p (200 Mb/s), 3840 × 2160 (4:2:0, 8 bitów) (w przybliżeniu): 100p (200 Mb/s), 3840 × 2160 (4:2:0, 8 bitów) (w przybliżeniu): 59,94p (150 Mb/s), 3840 × 2160 (4:2:0, 8 bitów) (w przybliżeniu): 50p (150 Mb/s), 3840 × 2160 (4:2:0, 8 bitów) (w przybliżeniu): 29,97p (100 Mb/s / 60 Mb/s), 3840 × 2160 (4:2:0, 8 bitów) (w przybliżeniu): 25p (100 Mb/s / 60 Mb/s), 3840 × 2160 (4:2:0, 8 bitów) (w przybliżeniu): 23,98p (100 Mb/s / 60 Mb/s), 3840 × 2160 (4:2:2, 10 bitów) (w przybliżeniu): 119,88p (280 Mb/s), 3840 × 2160 (4:2:2, 10 bitów) (w przybliżeniu): 100p (280 Mb/s), 3840 × 2160 (4:2:2, 10 bitów) (w przybliżeniu): 59,94p (200 Mb/s), 3840 × 2160 (4:2:2, 10 bitów) (w przybliżeniu): 50p (200 Mb/s), 3840 × 2160 (4:2:2, 10 bitów) (w przybliżeniu): 29,97p (140 Mb/s), 3840 × 2160 (4:2:2, 10 bitów) (w przybliżeniu): 25p (140 Mb/s), 3840 × 2160 (4:2:2, 10 bitów) (w przybliżeniu): 23,98p (100 Mb/s) |
FORMAT ZAPISU FILMU (XAVC S HD) | 1920 × 1080 (4:2:0, 8 bitów) (w przybliżeniu): 119,88p (100 Mb/s / 60 Mb/s), 1920 × 1080 (4:2:0, 8 bitów) (w przybliżeniu): 100p (100 Mb/s / 60 Mb/s), 1920 × 1080 (4:2:0, 8 bitów) (w przybliżeniu): 59,94p (50 Mb/s / 25 Mb/s), 1920 × 1080 (4:2:0, 8 bitów) (w przybliżeniu): 50p (50 Mb/s / 25 Mb/s), 1920 × 1080 (4:2:0, 8 bitów) (w przybliżeniu): 29,97p (50 Mb/s / 16 Mb/s), 1920 × 1080 (4:2:0, 8 bitów) (w przybliżeniu): 25p (50 Mb/s / 16 Mb/s), 1920 × 1080 (4:2:0, 8 bitów) (w przybliżeniu): 23,98p (50 Mb/s), 1920 × 1080 (4:2:2, 10 bitów) (w przybliżeniu): 59,94p (50 Mb/s), 1920 × 1080 (4:2:2, 10 bitów) (w przybliżeniu): 50p (50 Mb/s), 1920 × 1080 (4:2:2, 10 bitów) (w przybliżeniu): 29,97p (50 Mb/s), 1920 × 1080 (4:2:2, 10 bitów) (w przybliżeniu): 25p (50 Mb/s), 1920 × 1080 (4:2:2, 10 bitów) (w przybliżeniu): 23,98p (50 Mb/s) |
FORMAT ZAPISU FILMU (XAVC S-I 4K) | 3840 × 2160 (4:2:2, 10 bitów) (w przybliżeniu): 59,94p (600 Mb/s), 3840 × 2160 (4:2:2, 10 bitów) (w przybliżeniu): 50p (500 Mb/s), 3840 × 2160 (4:2:2, 10 bitów) (w przybliżeniu): 29,97p (300 Mb/s), 3840 × 2160 (4:2:2, 10 bitów) (w przybliżeniu): 25p (250 Mb/s), 3840 × 2160 (4:2:2, 10 bitów) (w przybliżeniu): 23,98p (240 Mb/s) |
FORMAT ZAPISU FILMU (XAVC S-I HD) | 1920 × 1080 (4:2:2, 10 bitów) (w przybliżeniu): 59,94p (222 Mb/s), 1920 × 1080 (4:2:2, 10 bitów) (w przybliżeniu): 50p (185 Mb/s), 1920 × 1080 (4:2:2, 10 bitów) (w przybliżeniu): 29,97p (111 Mb/s), 1920 × 1080 (4:2:2, 10 bitów) (w przybliżeniu): 25p (93 Mb/s), 1920 × 1080 (4:2:2, 10 bitów) (w przybliżeniu): 23,98p (89 Mb/s) |
Funkcje filmu |
|
ZWOLNIONE I PRZYSPIESZONE TEMPO (LICZBA KLATEK NA SEKUNDĘ) | Tak |
NAGRYWANIE PROXY | Tak |
KOD CZASOWY / BITY UŻYTKOWNIKA | Tak |
WYJŚCIE DANYCH RAW | Tak (HDMI) |
System nagrywania |
|
Gniazdo na kartę pamięci | SLOT1: gniazdo wielofunkcyjne na kartę pamięci SD (zgodną z UHS-I/II) / kartę CFexpress typu A, SLOT2: gniazdo wielofunkcyjne na kartę pamięci SD (zgodną z UHS-I/II) / kartę CFexpress typu A |
System ustawiania ostrości |
|
SPOSÓB NASTAWIANIA OSTROŚCI | Szybki, hybrydowy system AF (AF z detekcją fazy/AF z detekcją kontrastu) |
USTAWIENIE OSTROŚCI | Fotografie: maks. 759 pól (AF z wykrywaniem fazy), filmy: maks. 627 pól (AF z wykrywaniem fazy) |
ZAKRES CZUŁOŚCI OSTROŚCI | Od –5 EV do 20 EV (przy odpowiedniku ISO 100, obiektyw F2.0) |
ROZPOZNAWANIE (FOTOGRAFIE) | Człowiek, Zwierzę, Ptak, Owad, Samochód, Pociąg, Samolot |
ROZPOZNAWANIE (FILMY) | Człowiek, Zwierzę, Ptak, Owad, Samochód, Pociąg, Samolot |
INNE CECHY | AF Level for Crossing (fotografie), AF Track for Speed Change (fotografie), czułość AF przesunięcia obiektu (filmy), szybkość przejścia AF (filmy), przełączanie pionowego/poziomego obszaru AF, rejestracja obszaru AF, cyrkulacja punktu ostrości, mapa ostrości (film), asysta AF (film) |
WSPOMAGANIE AF | Tak (z wbudowanej diody LED) |
Sterowanie ekspozycją |
|
TYP POMIARU | Pomiar z wykorzystaniem 1200 stref |
ZAKRES CZUŁOŚCI POMIARU | Od –5 EV do 17 EV (przy odpowiedniku ISO 100, obiektyw F2.0) |
KOMPENSACJA EKSPOZYCJI | ±5,0 EV (do wyboru krok 1/3 EV i 1/2 EV) |
CZUŁOŚĆ ISO | Fotografie: ISO 250–25 600 (z możliwością rozszerzenia do ISO 125–51 200), automatyczna (ISO 250–12 800, z możliwością wyboru górnej i dolnej granicy); filmy: odpowiednik ISO 250–25 600, automatyczna (ISO 250–12 800 z możliwością wyboru górnej i dolnej granicy) |
KOMPENSACJA MIGOTANIA | Tak |
Wizjer |
|
TYP | Wizjer elektroniczny 1,6 cm (typ 0,64″) (Quad-XGA OLED) |
Liczba punktów | 9 437 184 punkty |
Powiększenie | Około 0,90× (obiektyw 50 mm nastawiony na nieskończoność, –1 m–1) |
DIOPTRIE | Od –4,0 do +3,0 m–1 |
Odległość od oka | Około 25 mm od soczewki wizjera, 21 mm od ramki wizjera przy –1 m–1 (norma Camera & Imaging Products Association) |
Wybór liczby klatek na sekundę w wizjerze | Tryb NTSC: STD 60 kl./s / HI 120 kl./s / HIGHER 240 kl./s, tryb PAL: STD 50 kl./s / HI 100 kl./s / HIGHER 200 kl./s |
Ekran LCD |
|
Typ monitora | 8,0 cm (3,2″), TFT |
PANEL DOTYKOWY | Tak |
Liczba punktów | 2 095 104 piksele |
Regulacja kąta | Kąty otwarcia (w przybliżeniu): 98° w górę, 40° w dół, 180° na bok, obrót 270° |
Inne funkcje |
|
INNE CECHY | Efekt gładkiej skóry, Twórczy wygląd, Funkcja użytkownika, Profil zdjęcia, Animacja poklatkowa, Automatyczne kadrowanie, Pre-Capture, Zwiększanie szybkości zdjęć seryjnych, Zdjęcia z redukcją szumów |
CLEAR IMAGE ZOOM (FOTOGRAFIE) | Około 2x |
CLEAR IMAGE ZOOM (FILM) | Około 1,5× (4K), około 2× (HD) |
Migawka |
|
Typ migawki | Migawka elektroniczna |
Czas otwarcia migawki | Fotografie: od 1/80 000 s do 30 s i B; filmy: od 1/8000 s do 1 s |
Synchronizacja z lampą błyskową Szybkość | 1/80 000 s, 1/500 s |
Stabilizacja obrazu |
|
Typ | Mechanizm przemieszczania przetwornika obrazu z kompensacją w 5-kierunkach (kompensacja zależy od specyfikacji obiektywu) |
Efekt kompensacji | 8,0 stopni (według normy Camera & Imaging Products Association. Tylko pochylenie/odchylenie. Z zamontowanym obiektywem FE 50 mm F1.2 GM. Redukcja szumów przy długiej ekspozycji: wyłączona.) |
TRYB | Fotografie: włączanie/wyłączanie, filmy: dynamiczny aktywny, aktywny, standardowy, wyłączony |
Lampa błyskowa |
|
TYP | - |
STEROWANIE | Przedbłysk TTL |
KOMPENSACJA MOCY BŁYSKU | +/- 3,0 EV (przełączanie kroku między 1/3 lub 1/2 EV) |
WSPÓŁPRACA Z ZEWNĘTRZNĄ LAMPĄ BŁYSKOWĄ | Lampa błyskowa do systemu Sony α zgodna ze stopką Multi Interface, możliwość użycia adaptera stopki do podłączania lamp wyposażonych w stopkę z automatyczną blokadą |
Mechanizm |
|
Szybkość ciągłego zapisu (przybliżona wartość maks.) | Hi+: 120 kl./s |
Odtwarzanie |
|
TRYBY | Tryb wyświetlania w powiększeniu, ochrona, klasyfikacja, znacznik ujęcia (film), klatka oddzielająca, przycięcie, przechwytywanie zdjęć |
Dostępność |
|
FUNKCJE | Czytnik ekranu, Powiększenie, Mapa ostrości (film), Wyświetlanie zarysu, Rozpoznawanie obiektu w AF, Ostrość dotykiem, Śledzenie uruchamiane przez dotyk, Zdjęcie dotykowe, Automatyczna ekspozycja dotykiem, Ekran LCD z wieloosiową regulacją, Funkcja użytkownika |
Interfejs |
|
ZŁĄCZE KOMPUTEROWE | Pamięć masowa / MTP |
ZŁĄCZE MULTI / MICRO-USB | Tak |
Stopka Multi Interface | Tak (zgodność z SuperSpeed USB 5 Gb/s (USB 3.2)) |
NFC | - |
Złącze do synchronizacji | Tak |
SIEĆ BEZPRZEWODOWA (WBUDOWANA) | Tak (zgodność z Wi-Fi, IEEE 802.11a/b/g/n/ac (pasmo 2,4 GHz / pasmo 5 GHz)) |
Bluetooth® | Tak (standard Bluetooth 5.0 (pasmo 2,4 GHz)) |
WYJŚCIA HDMI | Złącze HDMI (typu A), 3840 × 2160 (30p/25p/24p) / 1920 × 1080 (60p/50p/24p) / 1920 × 1080 (60i/50i), YCbCr 4:2:2 8 bitów / RGB 8 bitów, 4672 × 2628 (59,94p/29,97p/23,98p), RAW 16 bitów |
Stopka Multi Interface | Tak (z cyfrowym interfejsem dźwiękowym) |
Gniazdo mikrofonu | Tak (mini jack stereo 3,5 mm) |
Gniazdo słuchawkowe | Tak (mini jack stereo 3,5 mm) |
PILOT (BEZPRZEWODOWY) | Tak (pilot Bluetooth) |
Złącze LAN | Tak (1000BASE-T, 100BASE-TX, 10BASE-T) |
FUNKCJE | Funkcja przesyłania na FTP (przewodowa sieć LAN, tethering przez USB, Wi-Fi), wysyłanie do smartfona, zdalne sterowanie za pomocą smartfona, zdalne sterowanie PC |
Strumieniowa transmisja USB |
|
FORMAT DANYCH WIDEO | MJPEG,YUV420 |
ROZDZIELCZOŚĆ WIDEO | 3840 × 2160 (15p / 30p), 3840 × 2160 (12,5p / 25p), 1920 × 1080 (30p / 60p), 1920 × 1080 (25p / 50p), 1280 × 720 (30p), 1280 × 720 (25p) |
FORMAT DANYCH AUDIO | LPCM 2 kan. (16 bitów 48 kHz) |
Dźwięk |
|
Mikrofon | Wbudowany, stereofoniczny; Wbudowany, do notatek głosowych |
Głośnik | Wbudowany, monofoniczny |
Kompensacja cech obiektywu |
|
USTAWIENIE | Winietowanie, aberracja chromatyczna, dystorsja, „oddychanie” (film) |
Zasilanie |
|
DOSTARCZANA BATERIA/AKUMULATOR | Jeden akumulator NP-FZ100 |
Czas pracy baterii / akumulatora (fotografie) | Około 400 zdjęć (wizjer) / około 530 zdjęć (monitor LCD) (norma Camera & Imaging Products Association) |
Czas pracy baterii/akumulatora (film, faktyczne nagrywanie) | Około 90 min (wizjer) / około 95 min (monitor LCD) (norma Camera & Imaging Products Association) |
Czas pracy baterii/akumulatora (film, nagrywanie ciągłe) | Około 145 min (wizjer) / około 150 min (monitor LCD) (norma Camera & Imaging Products Association) |
Ładowanie wewnętrznego akumulatora | Tak (dotyczy złącza USB Type-C. Zgodność z technologią USB Power Delivery) |
ZASILANIE PRZEZ USB | Tak (dotyczy złącza USB Type-C. Zgodność z technologią USB Power Delivery) |
Pobór mocy (ekran LCD) | Fotografie: około 4,8 W (z założonym obiektywem FE 28–70 mm F3.5–5.6 OSS), filmy: około 6,8 W (z założonym obiektywem FE 28–70 mm F3.5–5.6 OSS) |
Waga |
|
SAM KORPUS | Około 617 g |
Waga |
|
WAGA (Z AKUMULATOREM I KARTĄ PAMIĘCI) | Około 702 g |
Wymiary i waga |
|
Wymiary (szer. x wys. x gł.) | Około 136,1 × 96,9 × 82,9 mm, około 136,1 × 96,9 × 72,8 mm (od uchwytu do monitora) |
Temperatura w środowisku pracy |
|
TEMPERATURA W ŚRODOWISKU PRACY | 0–40℃ |
Dostarczane wyposażenie |
|
ZAWARTOŚĆ OPAKOWANIA | Akumulator NP-FZ100, ładowarka BC-QZ1, przewód zasilający, ochraniacz przewodu, pasek na ramię, przykrywka korpusu, osłona stopki akcesoriów, muszla oczna |
Brak metod dostawy dla tego produktu.