Nadzwyczajna jakość obrazu z kompaktowego, lekkiego korpusu
Nieduży, lekki korpus z najnowszym procesorem obrazu BIONZ XR™ i wiodącym w swojej klasie pełnoklatkowym przetwornikiem obrazu wiernie odwzorowuje detale obiektów. Wykonany w technologii BSI przetwornik obrazu CMOS Exmor R™ o efektywnej rozdzielczości 61,0 megapikseli — zaadaptowany z renomowanego korpusu α7R V — zapewnia wyjątkową rozdzielczość w nowych zastosowaniach.
Przetwornik obrazu Exmor RTM
System osłabiania szumów, soczewki „gapless on-chip”, przeciwodblaskowa powłoka optyczna, eliminacja optycznego filtra dolnoprzepustowego znajdującego się zwykle przed matrycą oraz inne własne technologie w przetworniku wykonanym w technologii BSI zapewniają wysoką rozdzielczość, dużą czułość, niski poziom szumu i szeroki zakres dynamiczny.
Procesor obrazu BIONZ XR
Najnowszy procesor obrazu BIONZ XR, mający nawet osiem razy większą moc obliczeniową niż poprzednie wersje, zwiększa szybkość i znacznie rozszerza możliwości przetwarzania zdjęć i filmów. Procesor obrazu BIONZ XR pomaga uzyskać naturalne przejścia tonalne, realistyczne kolory, niski poziom zakłóceń i ogólnie lepszy obraz, a także szybkie, eliminujące stres działanie menu niezależnie od bieżącego obciążenia przetwarzaniem w czasie rzeczywistym.
Wysoka czułość, duży zakres dynamiczny i niski poziom zakłóceń
Zaawansowane technologie przetworników obrazu firmy Sony zapewniają nie tylko niezwykłą rozdzielczość 61,0 megapikseli, lecz także zakres czułości ISO od 100 do 32 000 podczas fotografowania i filmowania. Imponujący, 15-stopniowy zakres dynamiczny przy mniejszych czułościach pozwala uzyskać płynne, realistyczne przejścia tonalne od głębokich cieni po światła.
Zawsze dokładna ekspozycja i kolorystyka
Najnowszy procesor i algorytm AE pozwalają wykrywać obszary karnacji na twarzach i odpowiednio ustawiać ekspozycję fotografii i filmów. Ekspozycja jest prawidłowa nawet wtedy, gdy w kadrze znajduje się źródło światła, twarz obiektu jest ciemna lub nadmiernie oświetlona słońcem, a także gdy obiekt nie jest obrócony przodem do aparatu.
Zaawansowana 5-osiowa stabilizacja obrazu w korpusie o efektywności 7,0 stopni
Precyzyjny moduł stabilizacji obrazu, zaawansowane czujniki żyroskopowe i zoptymalizowane algorytmy dobrze wykrywają i kompensują drgania aparatu. Stabilizacja obrazu w korpusie będąca odpowiednikiem 7,0 stopni przysłony stanowi ogromną zaletę podczas zdjęć z ręki. Nowy algorytm stabilizacji zapewnia wykrywanie i sterowanie z dokładnością do jednego piksela. Pozwala to w pełni wykorzystać potencjał 61,0-megapikselowej matrycy i ukazać najdrobniejsze szczegóły obiektu. [1] Obrót wokół osi pionowej [2] Przechył lewo/prawo [3] Przechył góra/dół
Funkcja Pixel Shift Multi Shooting reagująca na zmiany warunków
Funkcja Pixel Shift Multi Shooting wykorzystuje precyzję wbudowanego w korpus systemu stabilizacji obrazu. Wykonuje serię zdjęć przesuniętych o piksel w celu połączenia ich na komputerze w jeden obraz o olbrzymiej rozdzielczości. Z 16 zdjęć zawierających łącznie około 963,2 miliona pikseli powstaje obraz o rozdzielczości około 240,8 miliona pikseli (19 008 × 12 672 piksele).
„Twórczy wygląd” — bardziej zróżnicowana ekspresja
Funkcja „Twórczy wygląd” zapewnia 10 wstępnie zdefiniowanych ustawień, które pomagają nadawać rejestrowanym zdjęciom i filmom różne „wyglądy”. Ustawienia te można wykorzystywać bezpośrednio lub dostosowywać do własnego zamysłu.
Kompensacja migotania w sztucznym oświetleniu
Podczas fotografowania z użyciem mechanicznej migawki aparat automatycznie wykrywa migotanie źródeł sztucznego światła i minimalizuje jego skutki, odpowiednio dopasowując parametry rejestracji obrazu. W przypadku fotografowania lub filmowania w oświetleniu diodowym z użyciem cichej migawki elektronicznej można skorzystać z funkcji „Zmienna migawka”, która pozwala zminimalizować efekty migotania o wysokiej częstotliwości poprzez precyzyjną regulację czasu otwarcia migawki.
Różne ustawienia rozmiaru i jakości obrazu RAW
Bezstratna kompresja obrazu RAW zapewnia wydajność bez pogorszenia jakości obrazu, pozwalając robić dłuższe serie zdjęć. Do wyboru są trzy rozmiary obrazu (L/M/S) dostosowane do różnych zastosowań. Zdjęcia w rozmiarach M i S mają taką samą liczbę pikseli (26M/15M) niezależnie od tego, czy są zrobione w trybie pełnoklatkowym, czy APS-C, dzięki czemu zmiana formatu nie wpływa na rozdzielczość obrazu. W przypadku obrazów JPEG i HEIF dostępne jest nowe ustawienie jakości „Lekka”, pozwalające uzyskać mniejsze, łatwiejsze do udostępnienia pliki.
Zaawansowane rozpoznawanie obiektów z użyciem procesora SI
Aparat α7CR jest wyposażony w procesor wykorzystujący sztuczną inteligencję, zaprojektowany z myślą o dokładniejszym rozpoznawaniu obiektów i rozszerzeniu zakresu rozpoznawania.
Rozpoznawanie ludzi poprzez śledzenie postawy
Aparat α7CR z procesorem ze sztuczną inteligencją wykorzystuje informacje o budowie szkieletu i technologię szacowania postawy do precyzyjnego rozpoznawania ułożenia i ruchów obiektu. Może dzięki temu jeszcze dokładniej określić położenie nie tylko oczu, lecz także ciała i głowy człowieka. Pozwala to na przykład nastawiać i śledzić ostrość, gdy obiekt jest odwrócony od aparatu lub nosi kask, okulary przeciwsłoneczne itp.
Niezawodne rozpoznawanie kolejnych obiektów
Procesor wykorzystujący sztuczną inteligencję wspomaga rozpoznawanie wielu rodzajów obiektów. Obecnie identyfikowane są oczy niektórych małych oraz pasących się zwierząt, a także oczy, głowy i ciała psów, kotów i podobnych zwierząt. W trybie „Ptak” łatwiej jest teraz uzyskać ostrość oczu różnych gatunków ptaków, a także ich głów i tułowi. Nowe ustawienie Zwierzę/Ptak eliminuje konieczność przełączania. Po wybraniu trybu Samochód/Pociąg lub Samolot aparat rozpoznaje te obiekty w całości lub ich końce. W przypadku ustawienia Owad rozpoznawane są głowy owadów.
Systematyczne śledzenie w czasie rzeczywistym
Aparat jest wyposażony w funkcję śledzenia w czasie rzeczywistym z użyciem sztucznej inteligencji, pozwalającą użytkownikowi skupić się na kadrowaniu i kompozycji ujęcia. Aby włączyć tę funkcję, wystarczy wskazać żądany obiekt i do połowy wcisnąć spust migawki. Dzięki znacznie efektywniejszemu rozpoznawaniu obiektów śledzenie działa bardziej niezawodnie i jest przydatne w szerszym zakresie sytuacji.
Niezawodnie uchwycone obiekty dzięki gęstemu pokryciu szerokiego obszaru polami AF
Olbrzymia szybkość przetwarzania i moc procesora BIONZ XR oraz udoskonalone algorytmy znacznie poprawiły działanie systemu AF. 693 pola z wykrywaniem fazy gęsto pokrywają około 79% obszaru obrazu i pozwalają dokładnie ustawiać ostrość, nawet jeśli obiekt zajmuje tylko niewielki fragment kadru. System AF aparatu α7CR wykorzystuje wykrywanie zarówno kontrastu, jak i fazy. Podstawowe znaczenie ma wykrywanie fazy, pozwalające szybko i stabilnie ustawiać ostrość nawet w trybie Pojedynczy AF (AF-S).
Zdjęcia seryjne z szybkością do 8 kl./s ze śledzeniem AF/AE
Aparat umożliwia zdjęcia seryjne ze śledzeniem AF/AE w tempie do 8 kl./s z użyciem migawki mechanicznej lub 7 kl./s w trybie cichych zdjęć. Pozwala szczegółowo uchwycić nawet minimalne ruchy, zmiany wyrazu twarzy itp. Dzięki wydajności procesora BIONZ XR jedna seria może liczyć około 320 zdjęć JPEG, zatem na pewno uchwycisz najważniejszy moment. Nawet po przycięciu do formatu APS-C rozdzielczość 26M i wysoka jakość obrazu nie ulegają zmianie, dzięki czemu możesz na przykład robić zdjęcia seryjne ptaków w locie ze śledzeniem AF/AE.
Nagrywanie obrazu 4K 60p/50p z pełnoklatkowej matrycy
Najnowszy procesor BIONZ XR i zmodernizowane algorytmy znacznie poprawiają jakość filmów. Duża wydajność procesora umożliwia rejestrację 60/50 klatek na sekundę w celu dokładnego, płynnego przedstawienia ruchu i zwiększenia elastyczności w postprodukcji. Zaawansowany procesor ze sztuczną inteligencją wspomaga regulację ostrości i dokładnie ustawia balans bieli w trudnych warunkach, gdy np. obiekt znajduje się w cieniu.
Nadzwyczajne filmy 4K dzięki oversamplingowi z 6,2K
Nagrywając film 4K, można wybrać format pełnoklatkowy lub Super 35mm. W trybie Super 35mm aparat odczytuje wszystkie piksele bez łączenia ich w grupy, przez co ilość rejestrowanych danych jest 2,6 razy większa niż potrzeba do utrwalenia obrazu 4K (QFHD: 3840 × 2160). Rezultat to wysoka rozdzielczość i szczegółowość filmu 4K, minimalny poziom mory i mniejsze schodkowanie.
S-Cinetone™: łatwe kreowanie kinowego wyglądu
Profil obrazu Sony S-Cinetone jest oparty na technologii koloru, która umożliwia wierniejsze odwzorowywanie kolorów i odcieni skóry przez renomowane kamery Cinema Line. S-Cinetone zapewnia naturalne tony ze środka skali, niezbędne do uzyskania zdrowego wyglądu skóry, jak również łagodne kolory i atrakcyjne światła. Dzięki niemu twórcy mogą skupić się na zdjęciach — i uzyskać filmowy wygląd materiału bez potrzeby korygowania kolorów.
Nagrywanie z użyciem krzywych Log i tabel LUT
Krzywa gamma S-Log3 pozwala wykorzystać ponad 14 stopni dynamiki tonalnej aparatu α7CR. Z myślą o dalszej obróbce zapewniono ustawienia przestrzeni barw S-Gamut3 i S-Gamut3.Cine. Do sprawdzania wyglądu przetworzonego filmu można używać własnych tabel LUT (Look Up Table).
Kompensacja „oddychania” — stabilny kąt widzenia
Funkcja kompensacji „oddychania” osłabia niestabilność kąta widzenia podczas regulacji ostrości w czasie filmowania. W przypadku użycia zgodnego obiektywu technologia Sony Clear Image Zoom automatycznie stabilizuje kąt widzenia przy zmianach ostrości. Funkcja ta zapisuje również metadane, które umożliwiają zaawansowaną kompensację w postprodukcji, przy użyciu najnowszych programów Catalyst Browse/Prepare.
Doskonała jakość obrazu i bogata ekspresja wizualna
Podczas nagrywania w formacie XAVC HS 4K, XAVC S 4K lub XAVC S-I 4K na wewnętrzną kartę pamięci istnieje możliwość przesyłania 16-bitowego materiału filmowego RAW do zewnętrznego rejestratora podłączonego przewodem HDMI. Można również nagrywać ujęcia proxy. Urządzenie pozwala na wewnętrzny zapis obrazu z 10-bitowym próbkowaniem 4:2:2 z kompresją Long GOP lub Intra. Taki sposób zapisu zapewnia bardziej naturalne przejścia tonalne i większą swobodę podczas edycji. Profil obrazu HLG (Hybrid Log-Gamma) obsługuje przestrzeń barw BT.2020 z 10-bitową rozdzielczością, zapewniając płynne, naturalne przejścia tonalne.
Tryb aktywny stabilizacji obrazu ułatwiający filmowanie z ręki
Tryb aktywny umożliwia filmowanie z użyciem precyzyjnego modułu stabilizacji obrazu, czujników żyroskopowych i zoptymalizowanych algorytmów stabilizacji. Połączenie dokładnego wykrywania drgań aparatu z algorytmem sterującym systemem stabilizacji sprawia, że film jest niezwykle płynny i stabilny. Dodatkowo, zgodne obiektywy z własnym systemem stabilizacji współpracują z korpusem, zapewniając bardzo efektywne sterowanie, stabilne kadrowanie i płynność filmu nagrywanego z ręki.
Funkcja śledzenia w czasie rzeczywistym wspomaga także ustawianie ostrości w czasie filmowania
Sztuczna inteligencja radykalnie usprawnia działanie funkcji śledzenia w czasie rzeczywistym, która automatycznie rozpoznaje oczy wybranego obiektu i utrzymuje na nich ostrość. Aby tymczasowo włączyć śledzenie wybranego obiektu niezależnie od jego pozycji w kadrze i ustawienia obszaru ostrości, można użyć przycisku własnego z przypisaną funkcją [Śledzenie włączone] lub [Śledzenie wstrzymane].
Przedłużenie uchwytu w zestawie
Dostarczane w zestawie przedłużenie uchwytu jeszcze bardziej ułatwia trzymanie i zwiększa komfort pracy. Dzięki niemu długie sesje zdjęciowe stają się mniej męczące, nawet jeśli aparat jest używany z ciężkimi obiektywami o dużej jasności lub teleobiektywami. Przedłużenie uchwytu nie utrudnia wymiany akumulatora i montażu na statywie. W normalnych warunkach można je zdjąć. Przyda się natomiast, gdy aparat ma być używany przez długi czas z dużym obiektywem.
Wizjer OLED XGA o rozdzielczości około 2,36 mln pikseli
Wizjer elektroniczny OLED XGA o rozdzielczości około 2,36 mln pikseli i współczynniku powiększenia 0,70× zapewnia wysoką rozdzielczość i kontrast. Jasność wizjera jest w przybliżeniu taka sama jak w modelu α7R V, co umożliwia podgląd jasnego, wyraźnego obrazu. Podczas fotografowania można wybrać liczbę klatek na sekundę w wizjerze: standardową (60 kl./s) lub dużą (120 kl./s), zapewniającą płynny, niezamazany podgląd obiektów w ruchu.
Ekran z regulacją kąta nachylenia i dotykowe menu — większa swoboda podczas zdjęć
Ekran LCD z regulacją kąta nachylenia pozwala komponować ujęcia fotograficzne i filmowe z dowolnej pozycji i perspektywy. Umożliwia również dotykową obsługę menu. Długie naciśnięcie pozycji w menu lub naciśnięcie przycisku kasowania pozwala umieścić często używane funkcje i ustawienia w „Moim menu”, aby szybko korzystać z nich w przyszłości.
Trwały korpus ze stopu magnezu
Aby aparat działał niezawodnie w zastosowaniach profesjonalnych i trudnych warunkach, jego góra oraz przednia i tylna ścianka są wykonane z lekkiego, sztywnego stopu magnezu.
Łatwe, stabilne przysłanie do smartfona
Znacznie poprawiono stabilność połączenia w czasie przesyłania obrazów z aparatu do aplikacji Creators' App w smartfonie. Rozpoczęte przesyłanie jest kontynuowane w tle nawet po zgaśnięciu wyświetlacza smartfona lub uruchomieniu innej aplikacji. Cała praca, od zdjęć po udostępnianie, przebiega teraz znacznie sprawniej.
Łatwe strumieniowe transmisje na żywo o wysokiej jakości
Aparat α7CR podłączony do komputera lub smartfona przez łącze USB może pełnić funkcję kamery internetowej 4K (2160p). Pozwala to używać zaawansowanych funkcji AF, takich jak ustawianie ostrości na oko, a w połączeniu z jasnymi obiektywami uzyskać niepowtarzalne obrazy z małą głębią ostrości i efektem bokeh podczas spotkań online i transmisji na żywo.
Dane podstawowe |
|
TYP APARATU/KAMERY | Aparat cyfrowy z wymiennym obiektywem |
Mocowanie obiektywu | Mocowanie typu E |
Sekcja kamery |
|
TYP PRZETWORNIKA | Pełnoklatkowy (35,7 × 23,8 mm) przetwornik obrazu CMOS Exmor R |
LICZBA PIKSELI (całkowita) | Około 62,5 megapikseli |
LICZBA PIKSELI (EFEKTYWNIE) | Fotografie: maks. około 61,0 megapikseli, filmy: maks. około 50,8 megapiksela |
ZAKRES TEMPERATURY BARW | 2500K – 9900K |
Przetwornik obrazu |
|
System ochrony przed kurzem | Tak |
Zapis (fotografie) |
|
FORMAT ZAPISU | JPEG (zgodność z DCF 2.0, Exif 2.32, zgodność z MPF Baseline), HEIF (zgodność z MPEG-A MIAF), RAW (zgodność z formatem Sony ARW 4.0) |
ROZMIAR OBRAZU (PIKSELE) [3:2] | Pełna klatka 35 mm L: 9504 × 6336 (60 M), M: 6240 × 4160 (26 M), S: 4752 × 3168 (15 M) |
TRYBY JAKOŚCI OBRAZU | RAW, JPEG, HEIF (4:2:0 / 4:2:2), RAW+JPEG, RAW+HEIF |
14bit RAW | Tak |
Zapis (film) |
|
KOMPRESJA FILMU | XAVC S: MPEG-4 AVC/H.264, XAVC HS: MPEG-H HEVC/H.265 |
FORMAT ZAPISU DŹWIĘKU | LPCM 2 kan. (48 kHz 16 bitów), LPCM 2 kan. (48 kHz 24 bity), LPCM 4 kan. (48 kHz 24 bity) |
System nagrywania (Film) |
|
FORMAT ZAPISU FILMU (XAVC HS 4K) | 3840 × 2160 (4:2:0, 10 bitów) (w przybliżeniu): 59,94p (150 Mb/s / 75 Mb/s / 45 Mb/s), 50p (150 Mb/s / 75 Mb/s / 45 Mb/s), 23,98p (100 Mb/s / 50 Mb/s / 30 Mb/s); 3840 × 2160 (4:2:2, 10 bitów) (w przybliżeniu): 59,94p (200 Mb/s / 100 Mb/s), 50p (200 Mb/s / 100 Mb/s), 23,98p (100 Mb/s / 50 Mb/s) |
FORMAT ZAPISU FILMU (XAVC S 4K) | 3840 × 2160 (4:2:0, 8 bitów) (w przybliżeniu): 59,94p (150 Mb/s), 50p (150 Mb/s), 29,97p (100 Mb/s / 60 Mb/s), 25p (100 Mb/s / 60 Mb/s), 23,98p (100 Mb/s / 60 Mb/s), 3840 × 2160 (4:2:2, 10 bitów) (w przybliżeniu): 59,94p (200 Mb/s), 50p (200 Mb/s), 29,97p (140 Mb/s), 25p (140 Mb/s), 23,98p (100 Mb/s) |
FORMAT ZAPISU FILMU (XAVC S HD) | 1920 × 1080 (4:2:0, 8 bitów) (w przybliżeniu): 119,88p (100 Mb/s / 60 Mb/s), 100p (100 Mb/s / 60 Mb/s), 59,94p (50 Mb/s / 25 Mb/s), 50p (50 Mb/s / 25 Mb/s), 29,97p (50 Mb/s / 16 Mb/s), 25p (50 Mb/s / 16 Mb/s), 23,98p (50 Mb/s), 1920 × 1080 (4:2:2, 10 bitów) (w przybliżeniu): 59,94p (50 Mb/s), 50p (50 Mb/s), 29,97p (50 Mb/s), 25p (50 Mb/s), 23,98p (50 Mb/s) |
FORMAT ZAPISU FILMU (XAVC S-I 4K) | 3840 × 2160 (4:2:2, 10 bitów) (w przybliżeniu): 59,94p (600 Mb/s), 50p (500 Mb/s), 29,97p (300 Mb/s), 25p (250 Mb/s), 23,98p (240 Mb/s) |
FORMAT ZAPISU FILMU (XAVC S-I HD) | 1920 × 1080 (4:2:2, 10 bitów) (w przybliżeniu): 59,94p (222 Mb/s), 50p (185 Mb/s), 29,97p (111 Mb/s), 25p (93 Mb/s), 23,98p (89 Mb/s) |
Funkcje filmu |
|
ZWOLNIONE I PRZYSPIESZONE TEMPO (LICZBA KLATEK NA SEKUNDĘ) | Tak |
NAGRYWANIE PROXY | Tak |
KOD CZASOWY / BITY UŻYTKOWNIKA | Tak |
WYJŚCIE DANYCH RAW | Tak (HDMI) |
System nagrywania |
|
Gniazdo na kartę pamięci | Gniazdo karty pamięci SD (zgodne z UHS-I/II) |
System ustawiania ostrości |
|
SPOSÓB NASTAWIANIA OSTROŚCI | Szybki, hybrydowy system AF (AF z detekcją fazy/AF z detekcją kontrastu) |
USTAWIENIE OSTROŚCI | Fotografie: maks. 693 pola (AF z wykrywaniem fazy), filmy: maks. 693 pola (AF z wykrywaniem fazy) |
ZAKRES CZUŁOŚCI OSTROŚCI | Od –4 EV do 20 EV (przy odpowiedniku ISO 100, obiektyw F2.0) |
ROZPOZNAWANIE (FOTOGRAFIE) | Człowiek, Zwierzę, Ptak, Owad, Samochód, Pociąg, Samolot |
ROZPOZNAWANIE (FILMY) | Człowiek, Zwierzę, Ptak, Owad, Samochód, Pociąg, Samolot |
INNE CECHY | Czułość śledzenia AF (fotografie), czułość AF przesunięcia obiektu (filmy), szybkość przejścia AF (filmy), przełączanie pionowego/poziomego obszaru AF, rejestracja obszaru AF, cyrkulacja punktu ostrości, mapa ostrości (film), asysta AF (film) |
WSPOMAGANIE AF | Tak (z wbudowanej diody LED) |
Sterowanie ekspozycją |
|
TYP POMIARU | Pomiar z wykorzystaniem 1200 stref |
ZAKRES CZUŁOŚCI POMIARU | EV-3 – EV20 (odpowiednik ISO100 z założonym obiektywem F2,0) |
KOMPENSACJA EKSPOZYCJI | ±5,0 EV (do wyboru krok 1/3 EV i 1/2 EV) |
CZUŁOŚĆ ISO | Fotografie: ISO 100–32 000 (z możliwością rozszerzenia do ISO 50–102 400), automatyczna (ISO 100–12 800, z możliwością wyboru górnej i dolnej granicy); filmy: odpowiednik ISO 100–32 000, automatyczna (ISO 100–12 800 z możliwością wyboru górnej i dolnej granicy) |
KOMPENSACJA MIGOTANIA | Tak |
Wizjer |
|
TYP | Wizjer elektroniczny 1,0 cm (0,39") (XGA OLED) |
Liczba punktów | 2 359 296 punktów |
Powiększenie | Około 0,70× (obiektyw 50 mm nastawiony na nieskończoność, –1 m–1) |
DIOPTRIE | Od –4,0 do +3,0 m–1 |
Odległość od oka | Około 22 mm od soczewki wizjera, 19,6 mm od ramki wizjera przy –1 m–1 (norma Camera & Imaging Products Association) |
Wybór liczby klatek na sekundę w wizjerze | Tryb NTSC: standardowy 60 kl./s / wysoki 120 kl./s, tryb PAL: standardowy 50 kl./s / wysoki 100 kl./s |
Ekran LCD |
|
Typ monitora | 7,5 cm (3,0"), TFT |
PANEL DOTYKOWY | Tak |
Liczba punktów | 1 036 800 punktów |
Regulacja kąta | Kąt otwarcia: około 176°, kąt obrotu: około 270° |
Inne funkcje |
|
INNE CECHY | Efekt gładkiej skóry, Twórczy wygląd, Funkcja użytkownika, Profil obrazu, Animacja poklatkowa, Automatyczne kadrowanie, „Mój styl zdjęcia” |
CLEAR IMAGE ZOOM (FOTOGRAFIE) | Około 2x |
CLEAR IMAGE ZOOM (FILM) | Około 1,5× (4K), około 2× (HD) |
Migawka |
|
Typ migawki | Migawka mechaniczna / migawka elektroniczna |
Czas otwarcia migawki | Fotografie (migawka mechaniczna): od 1/4000 s do 30 s i B; fotografie (migawka elektroniczna): od 1/8000 s do 30 s; filmy: od 1/8000 s do 1 s |
Synchronizacja z lampą błyskową Szybkość | 1/160 s (pełna klatka 35 mm), 1/200 s (APS-C) |
Elektroniczny pierwszy przebieg kurtyny | Tak |
Stabilizacja obrazu |
|
Typ | Mechanizm przemieszczania przetwornika obrazu z kompensacją w 5-kierunkach (kompensacja zależy od specyfikacji obiektywu) |
Efekt kompensacji | 7,0 stopni (norma Camera & Imaging Products Association. Tylko pochylenie/odchylenie. Z założonym obiektywem FE 50 mm F1.2 GM. Redukcja szumów przy długiej ekspozycji: wyłączona.) |
TRYB | Fotografie: włączanie/wyłączanie, filmy: aktywny, standardowy, wyłączony |
Lampa błyskowa |
|
TYP | - |
LICZBA PRZEWODNIA | - |
STEROWANIE | Przedbłysk TTL |
KOMPENSACJA MOCY BŁYSKU | +/- 3,0 EV (przełączanie kroku między 1/3 lub 1/2 EV) |
WSPÓŁPRACA Z ZEWNĘTRZNĄ LAMPĄ BŁYSKOWĄ | Lampa błyskowa do systemu Sony α zgodna ze stopką Multi Interface, możliwość użycia adaptera stopki do podłączania lamp wyposażonych w stopkę z automatyczną blokadą |
Mechanizm |
|
Szybkość ciągłego zapisu (przybliżona wartość maks.) | Hi+: 8,0 kl./s |
LICZBA REJESTROWANYCH KLATEK (W PRZYBLIŻENIU) | JPEG Bardzo wysoka L: 48 klatek, JPEG Wysoka L: 320 klatek, JPEG Standardowa L: ponad 1000 klatek, RAW: 36 klatek, RAW i JPG: 32 klatki, RAW (skompresowany bezstratnie): 16 klatek, RAW (skompresowany bezstratnie) i JPEG: 15 klatek, RAW (nieskompresowany): 14 klatek, RAW (nieskompresowany) i JPEG: 13 klatek |
Funkcja Pixel Shift Multi Shooting | Tak (4 zdjęcia / 16 zdjęć) |
Odtwarzanie |
|
TRYBY | Tryb wyświetlania w powiększeniu, ochrona, klasyfikacja, znacznik ujęcia (film), klatka oddzielająca, przycięcie, przechwytywanie zdjęć |
Dostępność |
|
FUNKCJE | Czytnik ekranu, powiększenie, mapa ostrości (film), wyświetlanie zarysu, rozpoznawanie obiektu w AF, ostrość dotykiem, śledzenie uruchamiane przez dotyk, zdjęcie dotykowe, automatyczna ekspozycja dotykiem, odchylany ekran LCD z regulacją kąta nachylenia, funkcja użytkownika, powiększanie ekranu menu |
Interfejs |
|
ZŁĄCZE KOMPUTEROWE | Pamięć masowa / MTP |
ZŁĄCZE MULTI / MICRO-USB | - |
Stopka Multi Interface | Tak (zgodność z SuperSpeed USB 5 Gb/s (USB 3.2)) |
NFC | - |
Złącze do synchronizacji | - |
SIEĆ BEZPRZEWODOWA (WBUDOWANA) | Tak (zgodność z Wi-Fi, IEEE 802.11a/b/g/n/ac (pasmo 2,4 GHz / pasmo 5 GHz)) |
Bluetooth® | Tak (standard Bluetooth 4.2 (pasmo 2,4 GHz)) |
WYJŚCIA HDMI | Mikrozłącze HDMI (typu D), 3840 × 2160 (59,94p / 50p / 29,97p / 25p / 23,98p) / 1920 × 1080 (59,94p / 50p / 23,98p) / 1920 × 1080 (59,94i / 50i), YCbCr 4:2:2 10 bitów / RGB 8 bitów |
Stopka Multi Interface | Tak (z cyfrowym interfejsem dźwiękowym) |
Gniazdo mikrofonu | Tak (mini jack stereo 3,5 mm) |
Gniazdo słuchawkowe | Tak (mini jack stereo 3,5 mm) |
PILOT (BEZPRZEWODOWY) | Tak (pilot Bluetooth) |
WEJŚCIE NAPIĘCIA STAŁEGO | - |
FUNKCJE | Funkcja przesyłania FTP (przewodowa sieć LAN (USB-LAN), tethering przez USB, Wi-Fi), wysyłanie do smartfona, zdalne sterowanie za pomocą smartfona, zdalne sterowanie PC |
Strumieniowa transmisja USB |
|
FORMAT DANYCH WIDEO | MJPEG,YUV420 |
ROZDZIELCZOŚĆ WIDEO | 3840 × 2160 (15p/30p), 3840 × 2160 (12,5p/25p), 1920 × 1080 (30p/60p), 1920 × 1080 (25p/50p), 1280 × 720 (30p), 1280 × 720 (25p) |
FORMAT DANYCH AUDIO | LPCM 2 kan. (16 bitów 48 kHz) |
Dźwięk |
|
Mikrofon | Wbudowany, stereofoniczny |
Głośnik | Wbudowany, monofoniczny |
Kompensacja cech obiektywu |
|
USTAWIENIE | Winietowanie, aberracja chromatyczna, dystorsja, „oddychanie” (film) |
Zasilanie |
|
DOSTARCZANA BATERIA/AKUMULATOR | Jeden akumulator NP-FZ100 |
Czas pracy baterii / akumulatora (fotografie) | Około 490 zdjęć (wizjer) / około 530 zdjęć (monitor LCD) (norma Camera & Imaging Products Association) |
Czas pracy baterii/akumulatora (film, faktyczne nagrywanie) | Około 95 min (wizjer) / około 100 min (monitor LCD) (norma Camera & Imaging Products Association) |
Czas pracy baterii/akumulatora (film, nagrywanie ciągłe) | Około 155 min (wizjer) / około 155 min (monitor LCD) (norma Camera & Imaging Products Association) |
Ładowanie wewnętrznego akumulatora | Tak (dotyczy złącza USB Type-C. Zgodność z technologią USB Power Delivery) |
ZASILANIE PRZEZ USB | Tak (dotyczy złącza USB Type-C. Zgodność z technologią USB Power Delivery) |
Pobór mocy (wizjer) | Fotografie: około 4,0 W (z założonym obiektywem FE 28–60 mm F4–5.6 OSS), filmy: około 6,3 W (z założonym obiektywem FE 28–60 mm F4–5.6 OSS) |
Pobór mocy (ekran LCD) | Fotografie: około 3,7 W (z założonym obiektywem FE 28–60 mm F4–5.6 OSS), filmy: około 6,3 W (z założonym obiektywem FE 28–60 mm F4–5.6 OSS) |
Waga |
|
SAM KORPUS | Około 430 g |
Waga |
|
WAGA (Z AKUMULATOREM I KARTĄ PAMIĘCI) | Około 515 g |
Wymiary i waga |
|
Wymiary (szer. x wys. x gł.) | Około 124,0 × 71,1 × 63,4 mm; około 124,0 × 71,1 × 58,6 mm (od uchwytu do monitora) |
Temperatura w środowisku pracy |
|
TEMPERATURA W ŚRODOWISKU PRACY | 0–40℃ |
Dostarczane wyposażenie |
|
ZAWARTOŚĆ OPAKOWANIA | Akumulator NP-FZ100, pasek na ramię, przykrywka korpusu, osłona stopki akcesoriów, przedłużenie uchwytu |
Brak metod dostawy dla tego produktu.