Nowo opracowany procesor SI
Najnowocześniejsza, oparta na pogłębionym uczeniu się technologia SI wykorzystuje szczegółowe informacje o kształtach i postawach ludzi. Znacznie poprawia dokładność rozpoznawania obiektów i pozwala wykorzystać pełną rozdzielczość aparatu. Lista kategorii obiektów rozpoznawanych przez sztuczną inteligencję powiększyła się między innymi o pojazdy i owady.
Rozdzielczość na nowym poziomie
Najnowszy model z serii α7R jest kolejnym przejawem dążenia do wysokiej rozdzielczości obrazu i odznacza się najwyższą jak dotąd rozdzielczością przy niskiej czułości. Pełne wykorzystanie potencjału pełnoklatkowej, wykonanej w technologii BSI matrycy CMOS Exmor R™ o efektywnej rozdzielczości 61,0 mln pikseli oraz najnowszego procesora obrazu BIONZ XR™ przekłada się na wyjątkową rozdzielczość i szczegółowość obrazu.
Zaawansowana, 5-osiowa optyczna stabilizacja obrazu
Cały system stabilizacji obrazu został zmodernizowany poprzez wprowadzenie nowego, precyzyjnego modułu stabilizującego, zaawansowanych czujników żyroskopowych i zoptymalizowanych algorytmów stabilizacji obrazu. Moduł stabilizujący dokładnie wykrywa i kompensuje drgania aparatu, znacznie rozszerzając zakres sytuacji, w których możliwe jest uzyskanie niezawodnej stabilizacji. Po raz pierwszy w serii α korpus zapewnia stabilizację będącą odpowiednikiem 8 stopni przysłony. [1] Obrót wokół osi pionowej [2] Przechył lewo/prawo [3] Przechył góra/dół
Funkcja Pixel Shift Multi Shooting reagująca na zmiany warunków
Funkcja Pixel Shift Multi Shooting wykorzystuje precyzję wbudowanego w korpus systemu stabilizacji obrazu. Rejestruje do 16 obrazów przesuniętych o piksel w celu ich połączenia na komputerze w jedno zdjęcie o imponującej rozdzielczości. Najnowsza wersja programu Imaging Edge Desktop™ automatycznie wykrywa i koryguje ruchy mające zakres pojedynczych pikseli.
Różne ustawienia rozmiaru i jakości obrazu RAW
Bezstratna kompresja obrazu RAW pozwala zapisywać dłuższe serie zdjęć o wysokiej jakości. Do wyboru są trzy rozmiary obrazów poddanych bezstratnej kompresji. Zdjęcia w rozmiarach M i S mają taką samą liczbę pikseli (26M/15M) niezależnie od tego, czy są zrobione w trybie pełnoklatkowym, czy APS-C. Pozwala to przełączać kąt widzenia między pełnoklatkowym a APS-C bez zmiany rozdzielczości obrazu.
Dokładne, uniwersalne sterowanie zewnętrzną lampą błyskową
Użycie zgodnej zewnętrznej lampy błyskowej Sony w połączeniu z funkcją automatycznego balansu bieli aparatu powoduje korygowanie balansu bieli tak, by karnacja twarzy miała naturalny wygląd. W tym celu aparat reguluje balans między światłem z lampy a światłem zastanym. Sterowanie lampą działa także podczas wykrywania twarzy, by zapewnić optymalną moc błysku oświetlającego obiekt.
System AF z funkcją rozpoznawania ludzi w czasie rzeczywistym
Innowacyjny procesor SI (sztucznej inteligencji) w aparacie α7R V pozwala użyć systemu AF z rozpoznawaniem w czasie rzeczywistym do dokładnego rozpoznawania ruchów ludzi. System ten zapewnia około 60-procentową poprawę rozpoznawania oczu człowieka w stosunku do aparatu α7R IV. Technologia szacowania postawy człowieka wykorzystuje wyuczone kształty i postawy ludzi, aby precyzyjnie rozpoznawać nie tylko oczy, ale też pozycję ciała i głowy. Pozwala to nastawić i śledzić ostrość, gdy obiekt jest odwrócony od aparatu lub nosi maskę.
Szybszy, dokładniejszy system AF
Olbrzymia moc obliczeniowa nowego procesora BIONZ XR i udoskonalone algorytmy znacznie poprawiły działanie systemu AF, który wykorzystuje ogromne ilości danych z przetwornika obrazu oraz pola AF, gęsto rozmieszczone w rozległej strefie. Dostępnych jest do 693 pól opartych na wykrywaniu fazy, pokrywających około 79% kadru. Szersza strefa AF oznacza także większą swobodę podczas kadrowania portretów w układzie pionowym itp. Gdy wybrany jest tryb AF-S, system AF działa precyzyjnie w oświetleniu od –4,0 EV (odpowiednik ISO 100, obiektyw F2.0).
System AF rozpoznający w czasie rzeczywistym szerszy zakres obiektów
Oprócz ludzi, zwierząt i ptaków aparat może teraz rozpoznawać owady, samochody, pociągi i samoloty, łatwiej jest więc uzyskać udane fotografie i ujęcia filmowe. Wprowadzono rozpoznawanie kolejnych rodzajów ptaków. Do rozpoznawanych zwierząt dołączyły pewne zwierzęta pasące się i małe zwierzęta. Dokładność rozpoznawania wzrosła nawet o 40%.
Zdjęcia seryjne
Mimo wysokiej rozdzielczości aparat α7R V umożliwia zdjęcia seryjne z prędkością do 10 kl./s z pełnym śledzeniem ostrości/ekspozycji i użyciem migawki mechanicznej. Tak duża szybkość i niezawodność śledzenia ułatwia uchwycenie najbardziej fotogenicznych chwil i ekspresji ruchomych obiektów. W trybie zdjęć seryjnych z szybkością 10 kl./s można zrobić nawet 583 zdjęcia RAW z kompresją.
Stała dostępność funkcji „Ostrość DMF”
Podczas fotografowania w trybie automatyki ostrości AF-C lub AF-S można w dowolnym momencie obrócić pierścień regulacji ostrości, aby włączyć tryb ręcznej regulacji ostrości. Dzięki temu, jeśli na przykład system AF przełączy ostrość na inny obiekt, prosty obrót pierścienia przeniesie ostrość na początkowy obiekt.
Bracketing ostrości
Aparat α7R V pozwala zrobić do 299 zdjęć, na których stopniowo zmienia się punkt ostrości. Użytkownik może określić interwały zmian i przebieg sekwencji. W rezultacie można później wybrać najlepszy obraz z serii lub użyć programu komputerowego, by zastosować technikę Focus Stacking i stworzyć obraz o sztucznie powiększonej głębi ostrości, w pełni wykorzystujący wysoką rozdzielczość aparatu.
Odczyt wszystkich pikseli matrycy w celu nadania filmom 8K niewiarygodnej rozdzielczości
Format XAVC HS umożliwia wewnętrzny zapis materiału filmowego o wysokiej rozdzielczości, w jakości 8K 24p (25p), z użyciem wydajnej kompresji HEVC/H.265. Pozwala to w pełni wykorzystać najlepsze cechy obiektywów Sony oraz rozdzielczość zapewnianą przez przetwornik obrazu i odczyt wszystkich pikseli. Wiernie utrwalone będą nawet najdrobniejsze detale. Jeśli materiał filmowy 8K ma być docelowo przekształcony w obraz 4K, można go kadrować w postprodukcji. Zapewnia to bezcenną elastyczność podczas edycji.
Nagrywanie znakomitych filmów 4K
Aparat pozwala filmować w formacie 4K 60p (50p). Nagrywając film 4K, można wybrać format pełnoklatkowy lub Super 35mm. Tryb Super 35mm zapewnia odczyt wszystkich pikseli bez ich łączenia w grupy i umożliwia zapis filmów 4K z oversamplingiem 2,6×. Obsługiwane są formaty XAVC S-I (All-Intra) i XAVC HS oraz 10-bitowe próbkowanie koloru 4:2:2.
Większe możliwości edycji dzięki wyjściu 16-bitowych danych RAW
Wobec rosnącego zainteresowania możliwością zapisu w formacie RAW aparat α7R V pozwala przesyłać 16-bitowe dane RAW do rejestratora zewnętrznego podłączonego przewodem HDMI. Wyjściowy obraz ma rozdzielczość 3848 × 2168 (proporcje 16:9) i wybraną przez użytkownika liczbę klatek na sekundę. Reprodukcja danych RAW przez łącze HDMI działa także podczas nagrywania filmu w formacie XAVC HS 4K, XAVC S 4K lub XAVC S-I 4K na wewnętrzną kartę pamięci. Można również nagrywać ujęcia proxy.
Śledzenie w czasie rzeczywistym podczas filmowania
Dzięki znacznym ulepszeniom w rozpoznawaniu obiektów zwiększyła się niezawodność śledzenia w czasie rzeczywistym. Aparat śledzi wskazane obiekty i dokładnie utrzymuje na nich ostrość — również na oczach. Rozpoznawanie obiektów działa teraz podczas filmowania i fotografowania. A jeśli funkcja ta jest wyłączona, dotknięcie obiektu na ekranie spowoduje jego ustalenie i śledzenie poprzez analizę danych o kolorze, wzorach (poziomie jasności) i odległości (głębi).
Krzywa gamma S-Log3 z ponad 14-stopniowym zakresem dynamiki tonalnej
Krzywa gamma S-Log3 rozszerza zakres przejść tonalnych od cieni do średniej szarości (18%) i zapewnia ponad 14-stopniowy zakres dynamiki tonalnej. Do wyboru są trzy ustawienia przestrzeni barw: S-Gamut, S-Gamut3 i S-Gamut3.Cine. Ułatwiają one dopasowanie materiału filmowego z aparatu α7R V do ujęć z cyfrowych kamer kinowych VENICE i VENICE 2 lub kamer z serii FX z ustawieniem krzywej gamma S-Log3, dzięki czemu edycja przebiega sprawnie i bezproblemowo.
Stabilizacja obrazu „Active Mode” do nagrywania filmów z ręki
Tryb Active Mode zapewnia bardzo skuteczną stabilizację obrazu podczas filmowania z ręki. Zgodne obiektywy wykorzystują zarówno stabilizację w korpusie, jak i własne mechanizmy stabilizacji. Zapewnia to bardzo dużą efektywność i umożliwia zdjęcia z ręki nawet przy większych ogniskowych.
Stworzony do bezproblemowego filmowania
Funkcja mapy ostrości ułatwia wizualizację głębi ostrości podczas filmowania. Dodatkowo, podczas nagrywania na ekranie pojawia się gruba, czerwona ramka. Nagrane ujęcia filmowe można opatrywać „znacznikami ujęcia” służącymi do identyfikacji określonych scen.
Niepowtarzalny, 4-osiowy monitor LCD zwiększający elastyczność w czasie zdjęć
Nowo opracowany przez firmę Sony monitor LCD z 4-osiową regulacją łączy funkcjonalność standardowego uchylnego monitora z uniwersalnością otwierania na bok. Możliwość nieskrępowanej regulacji kąta w pionie i poziomie zapewnia większą elastyczność podczas zdjęć.
Obsługa dotykowa podczas zdjęć i odtwarzania
Dotykając ikony na ekranie fotografowania/filmowania, można szybko włączyć lub wyłączyć funkcje „Ostrość dotykiem”, „Śledzenie dotykiem” i „Zdjęcie dotykowe”. Podczas odtwarzania dotknięcie powoduje wybór obrazu. Wyświetlony obraz można powiększać i zmniejszać, rozsuwając lub zsuwając dwa palce. W celu uzyskania optymalnego sterowania można wyregulować czułość reakcji na dotyk.
Szybkie łącze Wi-Fi do tetheringu przez komputer, transmisji przez FTP i przesyłania do smartfona
Wbudowana sieć bezprzewodowa Wi-Fi (IEEE 802.11a/b/g/n/ac) umożliwia komunikację w pasmach 2,4 i 5 GHz. Standard 802.11ac zapewnia zgodność z technologią MIMO 2×2. Gwarantuje niezawodną łączność i szybkie, stabilne przesyłanie danych.
Zdalne sterowanie z komputera przez sieć bezprzewodową (Wi-Fi)
Aparat można połączyć z komputerem przez sieć Wi-Fi, aby bezprzewodowo sterować pracą przy użyciu funkcji „Remote” najnowszego programu Sony Imaging Edge Desktop. Dzięki temu użytkownik zyskuje większą swobodę ruchów na planie i w studiu. W zależności od potrzeb można wybrać pasmo Wi-Fi 2,4 GHz lub 5 GHz. Aparat można połączyć z komputerem nie tylko bezpośrednio, lecz także poprzez punkt dostępowy, co zwiększa elastyczność podczas pracy w różnych środowiskach sieciowych.
Dłuższe nagrywanie dzięki efektywnemu rozpraszaniu ciepła
Ciepło powstające w przetworniku obrazu, procesorze obrazu i procesorze SI jest wydajnie rozpraszane, by zapobiec przegrzewaniu. Służy do tego między innymi grafitowy element w kształcie litery Σ (sigma) wbudowany w stabilizator obrazu. Dzięki takiej konstrukcji przetwornik obrazu — główne źródło ciepła w aparacie — może swobodnie poruszać się podczas stabilizacji i efektywnie oddawać ciepło. Rezultat to pięciokrotnie wydajniejsze rozpraszanie ciepła.
Wytrzymała obudowa ze stopu magnezu, niezawodna migawka mechaniczna
Góra aparatu, wewnętrzny szkielet oraz przednia i tylna ścianka są wykonane z lekkiego, sztywnego stopu magnezu. Wytrzymała konstrukcja zapewnia bezproblemowe działanie w trudnych warunkach. Zespół migawki z silnikiem o krótkim czasie reakcji ogranicza wibrację migawki mechanicznej — potencjalne źródło rozmycia obrazu — i umożliwia zdjęcia seryjne w tempie do 10 klatek na sekundę. Migawka pracuje cicho, a jej potwierdzona w testach wytrzymałość wynosi ponad 500 000 cykli.
Wizjer QXGA o najwyższej rozdzielczości w swojej klasie
Rozdzielczość wizjera elektronicznego OLED wynosi 9,44 mln pikseli i jest około 1,6 razy wyższa niż poprzednich wizjerów Tru-Finder™ UXGA. Dzięki znacznej poprawie konstrukcji optycznej i mechanicznej uzyskano najwyższy na świecie współczynnik powiększenia 0,90× oraz pole widzenia 41° (po przekątnej, około 43° dla całego pola widzenia).
Dwa gniazda zgodne z kartami CFexpress typu A
Aparat α7R V jest wyposażony w dwa gniazda na nośniki danych. Obsługują one karty CFexpress typu A i karty SDXC/SDHC klasy UHS-I i UHS-II, co umożliwia szybki odczyt i zapis dużych ilości danych. Aparat pozwala zapisywać te same dane na obie karty w celu stworzenia kopii zapasowej. Użytkownik może również zdecydować się na rozdzielenie fotografii i filmów lub obrazów w formatach JPEG (HEIF) i RAW. Dostępny jest także tryb naprzemienny, w którym zapis fotografii i filmów jest automatycznie przełączany na drugą kartę.
System zasilania USB PD (Power Delivery) do szybkiego ładowania
Aparat α7R V jest zgodny z systemem zasilania USB PD, który pozwala dostarczyć większą moc z zewnętrznego źródła. Po podłączeniu do portu USB Type-C® zasilacza USB lub powerbanku zgodnego z PD można zasilać aparat lub ładować wewnętrzny akumulator 3–4 razy szybciej niż w poprzednim modelu.
Tworzywa z recyklingu
Firma Sony stara się stosować materiały opakowaniowe bez tworzyw sztucznych, w tym włókniny pochodzenia roślinnego i tworzywa z recyklingu. Jeśli chodzi o sam aparat, zastosowane w nim tworzywo SORPLAS™ nie zawiera żadnych substancji niezdatnych do recyklingu, odznacza się natomiast wytrzymałością, wysoką jakością i możliwością wielokrotnego ponownego przetworzenia. W miarę możliwości stosujemy także inne tworzywa sztuczne zdatne do recyklingu. Zmniejszamy w ten sposób oddziaływanie na środowisko bez pogorszenia parametrów i funkcjonalności.
Obiektyw |
|
Mocowanie obiektywu | Mocowanie typu E |
Przetwornik obrazu |
|
Współczynnik kształtu obrazu | 3:2 |
Liczba pikseli (efektywnie) | Około 61,0 megapikseli |
Liczba pikseli (całkowita) | Około 62,5 megapikseli |
Typ przetwornika | Pełnoklatkowy (35,7 × 23,8 mm) przetwornik obrazu CMOS Exmor R |
System ochrony przed kurzem | Tak (powłoka antystatyczna na filtrze optycznym i ultradźwiękowy mechanizm wibrujący) |
Zapis (fotografie) |
|
Format zapisu | JPEG (DCF 2.0, Exif 2.32, zgodność z MPF Baseline), HEIF (zgodność z MPEG-A MIAF), RAW (zgodność z formatem Sony ARW 4.0) |
Rozmiar obrazu (piksele) [3:2] | Pełna klatka 35 mm L: 9504 × 6336 (60 M), M: 6240 × 4160 (26 M), S: 4752 × 3168 (15 M), APS-C M: 6240 × 4160 (26 M), S: 4752 × 3168 (15 M) |
ROZMIAR (PIKSELE) [4:3] | Pełna klatka 35 mm L: 8448 × 6336 (54 M), M: 5552 × 4160 (23 M), S: 4224 × 3168 (13 M), APS-C M: 5552 × 4160 (23 M), S: 4224 × 3168 (13 M) |
Rozmiar obrazu (piksele) [16:9] | Pełna klatka 35 mm L: 9504 × 5344 (51 M), M: 6240 × 3512 (22 M), S: 4752 × 2672 (13 M), APS-C M: 6240 × 3512 (22 M), S: 4752 × 2672 (13 M) |
ROZMIAR OBRAZU (PIKSELE) [1:1] | Pełna klatka 35 mm L: 6336 × 6336 (40 M), M: 4160 × 4160 (17 M), S: 3168 × 3168 (10 M), APS-C M: 4160 × 4160 (17 M), S: 3168 × 3168 (10 M) |
Tryby jakości obrazu | RAW (Skompresowany / Kompresja bezstratna (L/M/S) / Nieskompresowany), JPEG (Bardzo wysoka / Wysoka / Standard / Mały rozmiar), HEIF (4:2:0 / 4:2:2) (Bardzo wysoka / Wysoka / Standard / Mały rozmiar), RAW i JPEG, RAW i HEIF |
Efekty zdjęciowe | - |
Styl twórczy | - |
Profile obrazu | Tak (wył. / PP1–PP11) Parametry: poziom czerni, gamma (film, fotografia, S-Cinetone, Cine 1–4, ITU709, ITU709 [800%], S-Log2, S-Log3, HLG, HLG1–3), gamma czerni, zagięcie charakterystyki, tryb koloru, nasycenie, faza koloru, głębia koloru, szczegółowość, kopiowanie, zerowanie |
KREATYWNY WYGLĄD | ST, PT, NT, VV, VV2, FL, IN, SH, BW, SE, Własny wygląd (1–6) |
Funkcje zakresu dynamicznego | Wyłączone; optymalizacja zakresu dynamicznego |
Przestrzeń barw | Zgodność ze standardem sRGB (z przestrzenią barw sYCC), standardem Adobe RGB i standardem Rec. ITU-R BT.2100 (przestrzeń barw BT.2020). |
14bit RAW | Tak |
Zapis (film) |
|
Format zapisu | XAVC S, XAVC HS |
Przestrzeń barw | Zgodność ze standardem Rec. ITU-R BT.2100 (przestrzeń barw BT.2020) |
Efekty zdjęciowe | - |
Styl twórczy | - |
EFEKT GŁADKIEJ SKÓRY | Tak |
Profile obrazu | Tak (wył. / PP1–PP11) Parametry: poziom czerni, gamma (film, fotografia, S-Cinetone, Cine 1–4, ITU709, ITU709 [800%], S-Log2, S-Log3, HLG, HLG1–3), gamma czerni, zagięcie charakterystyki, tryb koloru, nasycenie, faza koloru, głębia koloru, szczegółowość, kopiowanie, zerowanie |
KREATYWNY WYGLĄD | ST, PT, NT, VV, VV2, FL, IN, SH, BW, SE, Własny wygląd (1–6) |
SYSTEM ZAPISU FILMU (XAVC HS 8K) | 7680 × 4320 (4:2:0, 10 bitów, NTSC) (w przybliżeniu): 24p (400 Mb/s / 200 Mb/s), 7680 × 4320 (4:2:0, 10 bitów, PAL) (w przybliżeniu): 25p (400 Mb/s / 200 Mb/s) |
SYSTEM ZAPISU FILMU (XAVC HS 4K) | 3840 × 2160 (4:2:0, 10 bitów, NTSC) (w przybliżeniu): 60p (150 Mb/s / 75 Mb/s / 45 Mb/s), 24p (100 Mb/s / 50 Mb/s / 30 Mb/s), 3840 × 2160 (4:2:0, 10 bitów, PAL) (w przybliżeniu): 50p (150 Mb/s / 75 Mb/s / 45 Mb/s), 3840 × 2160 (4:2:2, 10 bitów, NTSC) (w przybliżeniu): 60p (200 Mb/s / 100 Mb/s), 24p (100 Mb/s / 50 Mb/s), 3840 × 2160 (4:2:2, 10 bitów, PAL) (w przybliżeniu)): 50p (200 Mb/s / 100 Mb/s) |
SYSTEM ZAPISU FILMU (XAVC S 4K) | 3840 × 2160 (4:2:0, 8 bitów, NTSC) (w przybliżeniu): 60p (150 Mb/s), 30p (100 Mb/s / 60 Mb/s), 24p (100 Mb/s / 60 Mb/s), 3840 × 2160 (4:2:0, 8 bitów, PAL) (w przybliżeniu): 50p (150 Mb/s), 25p (100 Mb/s / 60 Mb/s), 3840 × 2160 (4:2:2, 10 bitów, NTSC) (w przybliżeniu): 60p (200 Mb/s), 30p (140 Mb/s), 24p (100 Mb/s), 3840 × 2160 (4:2:2, 10 bitów, PAL) (w przybliżeniu): 50p (200 Mb/s), 25p (140 Mb/s) |
SYSTEM ZAPISU FILMU (XAVC S HD) | 1920 × 1080 (4:2:0, 8 bitów, NTSC) (w przybliżeniu): 120p (100 Mb/s / 60 Mb/s), 60p (50 Mb/s / 25 Mb/s), 30p (50 Mb/s / 16 Mb/s), 24p (50 Mb/s),1920 × 1080 (4:2:0, 8 bitów, PAL) (w przybliżeniu): 100p (100 Mb/s / 60 Mb/s), 50p (50 Mb/s / 25 Mb/s), 25p (50 Mb/s / 16 Mb/s),1920 × 1080 (4:2:2, 10 bitów, NTSC) (w przybliżeniu): 60p (50 Mb/s), 30p (50 Mb/s), 24p (50 Mb/s),1920 × 1080 (4:2:2, 10 bitów, PAL) (w przybliżeniu): 50p (50 Mb/s), 25p (50 Mb/s) |
SYSTEM ZAPISU FILMU (XAVC S-I 4K) | 3840 × 2160 (4:2:2, 10 bitów, NTSC) (w przybliżeniu): 60p (600 Mb/s), 30p (300 Mb/s), 24p (240 Mb/s), 3840 × 2160 (4:2:2, 10 bitów, PAL) (w przybliżeniu): 50p (500 Mb/s), 25p (250 Mb/s) |
SYSTEM ZAPISU FILMU (XAVC S-I HD) | 1920 × 1080 (4:2:2, 10 bitów, NTSC) (w przybliżeniu): 60p (222 Mb/s), 30p (111 Mb/s), 24p (89 Mb/s),1920 × 1080 (4:2:2, 10 bitów, PAL) (w przybliżeniu): 50p (185 Mb/s), 25p (93 Mb/s) |
ZWOLNIONE I PRZYSPIESZONE TEMPO (LICZBA KLATEK NA SEKUNDĘ) | Tryb NTSC: 1, 2, 4, 8, 15, 30, 60 i 120 kl./s, tryb PAL: 1, 2, 3, 6, 12, 25, 50 i 100 kl./s |
Funkcje filmu | Wyświetlanie poziomu dźwięku, regulacja poziomu nagrywania dźwięku, przełącznik PAL/NTSC, nagrywanie plików proxy (1280 × 720 (około 6 Mb/s), 1920 × 1080 (około 9 Mb/s), 1920 × 1080 (około 16 Mb/s)), kod czasowy / bity użytkownika, automatyczne wydłużanie czasu otwarcia migawki, asysta wyświetlania gamma, wyjście RAW (HDMI) |
System nagrywania (Film) |
|
KOMPRESJA FILMU | XAVC S: MPEG-4 AVC/H.264, XAVC HS: MPEG-H HEVC/H.265 |
FORMAT ZAPISU DŹWIĘKU | LPCM 2 kan. (48 kHz 16 bitów), LPCM 2 kan. (48 kHz 24 bity), LPCM 4 kan. (48 kHz 24 bity), MPEG-4 AAC-LC 2 kan. |
Strumieniowa transmisja USB |
|
FORMAT DANYCH WIDEO | MJPEG, YUV420 |
ROZDZIELCZOŚĆ WIDEO | 3840 × 2160 (15p / 12,5p) / 1920 × 1080 (60p / 50p / 30p / 25p) / 1280 × 720 (30p / 25p) |
FORMAT DANYCH AUDIO | LPCM 2 kan. (16 bitów 48 kHz) |
RÓWNOCZESNY ZAPIS WEWNĘTRZNY | Tak |
System nagrywania |
|
Informacje o lokalizacji Łącze ze smartfona | Tak |
Nośnik | Karta pamięci SD, karta pamięci SDHC (zgodna z UHS-I/II), karta pamięci SDXC (zgodna z UHS-I/II), karta pamięci CFexpress typu A |
Gniazdo na kartę pamięci | SLOT1: gniazdo wielofunkcyjne na kartę pamięci SD (zgodną z UHS-I/II) / kartę CFexpress typu A, SLOT2: gniazdo wielofunkcyjne na kartę pamięci SD (zgodną z UHS-I/II) / kartę CFexpress typu A |
Tryb zapisu na dwie karty pamięci | Zapis równoczesny, Sortowanie, Automatyczne przełączanie nośnika, Kopiowanie |
Redukcja szumów |
|
Redukcja szumów | Redukcja szumów przy długich czasach ekspozycji: włączanie/wyłączanie, dostępna przy czasach migawki dłuższych niż 1 s; redukcja szumów przy dużych czułościach ISO: normalna / słaba / wyłączona |
Balans bieli |
|
Tryby balansu bieli | Automatyczny, Światło dzienne, W cieniu, Pochmurnie, Żarówka, Świetlówka, Lampa błyskowa, Podwodne, Temperatura barwowa (od 2500 do 9900K) i filtr barwny, Własny |
BLOKADA WYKRYWANIA AWB | Tak (spust migawki do połowy / zdjęcia seryjne / wył.) |
Ostrość |
|
Sposób nastawiania ostrości | Szybki, hybrydowy system AF (AF z detekcją fazy/AF z detekcją kontrastu) |
Czujnik ostrości | Przetwornik CMOS Exmor R™ |
Pola ostrości | Pełna klatka 35 mm: 693 pola (AF z wykrywaniem fazy), tryb APS-C z obiektywem FF: 693 pola (AF z wykrywaniem fazy), z obiektywem APS-C: 567 pól (AF z wykrywaniem fazy) / 25 pól (AF z wykrywaniem kontrastu) |
Zakres czułości ostrości | Od –4 EV do 20 EV (przy odpowiedniku ISO 100, obiektyw F2.0) |
Tryb ostrości | Automatyczny AF (AF-A), pojedynczy AF (AF-S), ciągły AF (AF-C), DMF (bezpośrednia ręczna regulacja ostrości), ręczna regulacja ostrości |
Strefa wyznaczania ostrości | Szeroki, strefa, środek, punktowy, rozszerzany punktowy, śledzenie |
EYE AF / AF Z ROZPOZNAWANIEM OBIEKTÓW | Człowiek (wybór lewego/prawego oka) / Zwierzę (wybór lewego/prawego oka) / Ptak / Owad / Samochód / Pociąg / Samolot |
Inne funkcje | Przewidywanie ostrości, blokada ostrości, czułość śledzenia AF (fotografie), czułość zmian obiektu AF (filmy), szybkość przejścia AF (filmy), przełączanie pionowego/poziomego obszaru AF, rejestracja obszaru AF, cyrkulacja punktu ostrości, mapa ostrości (film), asysta AF (film) |
Światło wspomagające autofokus (AF Illuminator) | Tak (z wbudowanej diody LED) |
Zasięg światła wspomagającego AF | Około 0,3 m – około 3,0 m (z obiektywem FE 28–70 mm F3.5–5.6 OSS) |
Ekspozycja |
|
Typ pomiaru | Pomiar z wykorzystaniem 1200 stref |
Czujnik pomiarowy | Przetwornik CMOS Exmor R™ |
Zakres czułości pomiaru | EV-3 – EV20 (odpowiednik ISO100 z założonym obiektywem F2,0) |
Tryb pomiaru | Wielosegmentowy, centralnie ważony, punktowy (standardowy/duży), średnia z całego ekranu, światła |
Kompensacja ekspozycji | +/- 5,0 EV (do wyboru co 1/3 lub 1/2 EV) |
Bracketing ekspozycji | Bracketing: pojedynczy/ciągły, do wyboru 2/3/5/7/9 klatek. (Światło zastane, światło z lampy błyskowej) |
Pamięć ekspozycji (AE Lock) | Blokowana po wciśnięciu do połowy spustu migawki. Dostępna za pośrednictwem przycisku pamięci AE. (Włączanie/wyłączanie/automatyczna) |
Tryby ekspozycji | Automatyka (inteligentna automatyka), zaprogramowana automatyka ekspozycji (P), preselekcja przysłony (A), preselekcja czasu ekspozycji (S), ręczny (M), film (zaprogramowana automatyka ekspozycji (P), preselekcja przysłony (A), preselekcja czasu ekspozycji (S), ręczny (M), tryb elastycznej ekspozycji), nagrywanie w zwolnionym i przyspieszonym tempie (zaprogramowana automatyka ekspozycji (P), preselekcja przysłony (A), preselekcja czasu ekspozycji (S), ręczny (M), tryb elastycznej ekspozycji) |
Czułość ISO | Fotografie: ISO 100–32 000 (wartości ISO od ISO 50 do ISO 102 400 można nastawiać jako rozszerzony zakres ISO), automatyczna (ISO 100–12 800, możliwość wyboru górnej/dolnej granicy), filmy: odpowiednik ISO 100–32 000, automatyczna (ISO 100–12 800 z możliwością wyboru górnej i dolnej granicy) |
Fotografowanie bez migotania | Tak |
Tryby tematyczne | - |
Wizjer |
|
Typ wizjera | Wizjer elektroniczny 1,6 cm (typ 0,64″) (Quad-XGA OLED) |
Liczba punktów | 9 437 184 punkty |
Pokrycie kadru | 100% |
Powiększenie | Około 0,90× (obiektyw 50 mm nastawiony na nieskończoność, –1 m–1) |
Regulacja dioptrii | Od –4,0 do +3,0 m–1 |
Odległość od oka | Około 25 mm od soczewki wizjera, 21 mm od ramki wizjera przy –1 m–1 (norma Camera & Imaging Products Association) |
FUNKCJA WYŚWIETLANIA | Histogram, podgląd w czasie rzeczywistym efektów korekt, poziomica cyfrowa, siatka linii, sprawdzanie ostrości, zarys MF, zebra, znacznik filmu, korekta wyświetlania przy nagrywaniu |
Wybór liczby klatek na sekundę w wizjerze | Tryb NTSC: STD 60 kl./s / HI 120 kl./s, tryb PAL: STD 50 kl./s / HI 100 kl./s |
Ekran LCD |
|
Typ monitora | 8,0 cm (3,2″), TFT |
Liczba punktów | 2 095 104 piksele |
Panel dotykowy | Tak |
Regulacja jasności | Ręczna (5 ustawień od -2 do +2), tryb słonecznej pogody |
Regulacja kąta | Kąty otwarcia (w przybliżeniu): 98° w górę, 40° w dół, 180° na bok, obrót 270° |
Powiększanie obrazu przy nastawianiu ostrości | Tak, funkcja Powiększenie (pełna klatka 35 mm: 4,7× / 9,3×; APS-C: 3,1× / 6,1×) |
Inne funkcje |
|
PlayMemories Camera Apps™ | - |
Clear Image Zoom | Fotografie: około 2×, filmy: około 1,5× (4K/8K), około 2× (HD) |
Zoom cyfrowy | Inteligentny zoom (fotografie): pełna klatka 35 mm: M: około 1,5×, S: około 2× / APS-C: S: około 1,3×, zoom cyfrowy (fotografie): pełna klatka 35 mm: L: około 4×, M: około 6,1×, S: około 8×, APS-C: M: około 4×, S: około 5,3×, zoom cyfrowy (filmy): pełna klatka 35 mm: około 4×; APS-C: około 4× |
Rozpoznawanie twarzy | Tryby: Priorytet twarzy/oka w trybie AF, priorytet twarzy w trybie wielosegmentowym, priorytet zarejestrowanych twarzy |
Samowyzwalacz do autoportretów | - |
Migawka |
|
Typ | Sterowana elektronicznie, o przebiegu pionowym, szczelinowa |
Typ migawki | Migawka mechaniczna / migawka elektroniczna |
Czas otwarcia migawki | Fotografie: od 1/8000 do 30 s i B, filmy (tryb NTSC): od 1/8000 do 1/4 (co 1/3 stopnia); do 1/60 w trybie automatycznym (do 1/30 w trybie automatycznego wydłużania czasu otwarcia migawki); filmy (tryb PAL): od 1/8000 do 1/4 (co 1/3 stopnia), do 1/50 w trybie automatycznym (do 1/25 w trybie automatycznego wydłużania czasu otwarcia migawki) |
Synchronizacja z lampą błyskową Szybkość | 1/250 s (pełna klatka 35 mm), 1/320 s (APS-C) |
Elektroniczny pierwszy przebieg kurtyny | Tak (włączanie/wyłączanie) |
Cicha praca | Tak (włączanie/wyłączanie) |
Stabilizacja obrazu |
|
Typ | Mechanizm przesunięcia przetwornika obrazu z 5–kierunkową kompensacją (kompensacja zależy od parametrów obiektywu) |
Efekt kompensacji | 8,0 stopni (według normy Camera & Imaging Products Association. Tylko pochylenie/odchylenie. Z zamontowanym obiektywem FE 50 mm F1.2 GM. Redukcja szumów przy długiej ekspozycji: wyłączona.) |
Kontrola błysku |
|
Sterowanie | Przedbłysk TTL |
Kompensacja mocy błysku | +/- 3,0 EV (przełączanie kroku między 1/3 lub 1/2 EV) |
Tryby pracy lampy błyskowej | Wyłączona, automatyczna, błysk wypełniający, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, synchronizacja z drugim przebiegiem kurtyny, osłabianie efektu czerwonych oczu (włączanie/wyłączanie), bezprzewodowa, synchronizacja z krótkimi czasami ekspozycji |
Czas ładowania | - |
Współpraca z lampą zewnętrzną | Lampa błyskowa do systemu Sony α zgodna ze stopką Multi Interface, możliwość użycia adaptera stopki do podłączania lamp wyposażonych w stopkę z automatyczną blokadą |
Blokada mocy błysku | Tak |
Sterowanie bezprzewodowe | Tak (sygnał świetlny w trybach: błysk wypełniający, synchronizacja z długim czasem ekspozycji, synchronizacja z krótkimi czasami ekspozycji / sygnał radiowy w trybach: błysk wypełniający, błysk zamykający, synchronizacja z długim czasem ekspozycji, synchronizacja z krótkimi czasami ekspozycji) |
Mechanizm |
|
Tryby zapisu | Zdjęcia pojedyncze, zdjęcia seryjne (do wyboru Szybko+/Szybko/Śr./Wolno), samowyzwalacz, samowyzwalacz (seria), bracketing (pojedynczy, seria, ostrość, balans bieli, DRO) |
Szybkość ciągłego zapisu (przybliżona wartość maks.) | Zdjęcia seryjne: Hi+: 10 kl./s, Hi: 8 kl./s, Mid: 6 kl./s, Lo: 3 kl./s |
Liczba kadrów do zarejestrowania (przybliżona) | JPEG Bardzo wysoka L: ponad 1000 klatek, JPEG Wysoka L: ponad 1000 klatek, JPEG Standardowa L: ponad 1000 klatek, RAW: 583 klatki, RAW i JPEG: 184 klatki, RAW (z kompresją bezstratną): 547 klatek, RAW (z kompresją bezstratną) i JPG: 159 klatek, RAW (nieskompresowany): 135 klatek, RAW (nieskompresowany) i JPEG: 88 klatek |
Samowyzwalacz | Opóźnienie 10 s / 5 s / 2 s / samowyzwalacz seryjny / samowyzwalacz z bracketingiem / samowyzwalacz (film) |
Funkcja Pixel Shift Multi Shooting | Tak (4 zdjęcia / 16 zdjęć) |
Dostępność |
|
CZYTNIK EKRANOWY | - |
Odtwarzanie |
|
Przechwytywanie zdjęć | Tak |
Tryby | Jedno zdjęcie (z informacjami o zdjęciu, histogramem Y RGB i ostrzeżeniem o światłach/cieniach lub bez tych informacji), indeks, tryb wyświetlania w powiększeniu (L: 18,6×, M: 12,2×, S: 9,3×), automatyczny podgląd, obrót obrazu, wybór folderu (data/fotografie/filmy), ochrona, klasyfikacja, wyświetlanie jako grupy, znacznik ujęcia (film), klatka oddzielająca, przycięcie |
Interfejs |
|
Złącze komputerowe | Pamięć masowa / MTP |
Złącze Multi Terminal / Micro USB | Tak |
Stopka Multi Interface | Tak (zgodność z SuperSpeed USB 10 Gb/s (USB 3.2)) |
Bluetooth® | Tak (standard Bluetooth 5.0 (pasmo 2,4 GHz)) |
Stopka Multi Interface | Tak (z cyfrowym interfejsem dźwiękowym) |
SIEĆ BEZPRZEWODOWA (WBUDOWANA) | Tak (zgodność z Wi-Fi, IEEE 802.11a/b/g/n/ac (pasmo 2,4 GHz / pasmo 5 GHz)) |
Gniazdo mikrofonu | Tak (mini jack stereo 3,5 mm) |
Złącze do synchronizacji | Tak |
Gniazdo słuchawkowe | Tak (mini jack stereo 3,5 mm) |
Złącze uchwytu do zdjęć w układzie pionowym | Tak |
Złącze LAN | - |
FUNKCJE | Przesyłanie na serwer FTP (sieć przewodowa (USB-LAN), tethering przez USB, Wi-Fi), wyświetlanie na smartfonie, zdalne sterowanie za pomocą smartfona, sterowanie z komputera, BRAVIA Sync (Control for HDMI), PhotoTV HD |
Dźwięk |
|
Mikrofon | Wbudowany, stereofoniczny |
Głośnik | Wbudowany, monofoniczny |
Drukowanie |
|
Obsługiwane standardy | Exif Print, Print Image Matching III |
Funkcja użytkownika |
|
Typ | Ustawienia przycisków własnych, ustawienia programowalne (9 zestawy w korpusie / 12 zestawy na karcie pamięci), ustawienia „Moje pokrętło”, Moje menu, Zarejestrowane własne ustawienia fotografowania |
Kompensacja cech obiektywu |
|
Ustawienie | Winietowanie, aberracja chromatyczna, dystorsja, „oddychanie” (film) |
Zasilanie |
|
Dostarczany akumulator | Jeden akumulator NP-FZ100 |
Czas pracy baterii / akumulatora (fotografie) | Około 440 zdjęć (wizjer) / około 530 zdjęć (monitor LCD) (norma Camera & Imaging Products Association) |
Czas pracy baterii/akumulatora (film, faktyczne nagrywanie) | Około 90 min (wizjer) / około 100 min (monitor LCD) (norma Camera & Imaging Products Association) |
Czas pracy baterii/akumulatora (film, nagrywanie ciągłe) | Około 145 min (wizjer) / około 150 min (monitor LCD) (norma Camera & Imaging Products Association) |
Ładowanie wewnętrznego akumulatora | Tak (dotyczy złącza USB Type-C. Zgodność z technologią USB Power Delivery) |
Pobór mocy (wizjer) | Fotografie: około 4,5 W (z założonym obiektywem FE 28–70 mm F3.5–5.6 OSS), Filmy: około 6,8 W (z założonym obiektywem FE 28–70 mm F3.5–5.6 OSS) |
Pobór mocy (ekran LCD) | Fotografie: około 3,7 W (z założonym obiektywem FE 28–70 mm F3.5–5.6 OSS), Filmy: około 6,6 W (z założonym obiektywem FE 28–70 mm F3.5–5.6 OSS) |
Zasilanie przez łącze USB | Tak (dotyczy złącza USB Type-C. Zgodność z technologią USB Power Delivery) |
Inne |
|
Temperatura w środowisku pracy | 0–40℃ |
Wymiary i waga |
|
Waga (z dostarczonym akumulatorem i kartą pamięci) | Około 723 g |
Wymiary (szer. x wys. x gł.) | Około 131,3 × 96,9 × 82,4 mm; około 131,3 × 96,9 × 72,3 mm (od uchwytu do monitora) |
- Akumulator NP-FZ100, ładowarka BC-QZ1, przewód zasilający, ochraniacz przewodu, pasek na ramię, przykrywka korpusu, osłona stopki akcesoriów, muszla oczna, przewód USB-A — USB-C (USB 3.2)
Brak metod dostawy dla tego produktu.