Nowo opracowany, 33,0-megapikselowy przetwornik obrazu CMOS w technologii BSI
Pełnoklatkowy przetwornik CMOS Exmor R™ wyróżnia się szybkością działania i doskonałą jakością obrazu. Miedziane okablowanie pozwala przyspieszyć przesyłanie danych i przetwarzanie analogowo-cyfrowe, a duża prędkość odczytu danych umożliwia nagrywanie obrazu 4K z 10-bitowym próbkowaniem 4:2:2 w formacie do 60p. Przetwornik zapewnia ponadto lepsze odwzorowanie kolorów, niski poziom szumów w całym zakresie czułości, 15-stopniowy zakres dynamiczny podczas fotografowania oraz większą dokładność systemu AF i stabilność ostrości.
Procesor obrazu BIONZ XR™ — nawet ośmiokrotnie szybsze przetwarzanie
Procesor BIONZ XR, zastosowany także we flagowych modelach α1 i α7S III, zwiększa szybkość przetwarzania nawet 8 razy. Realizuje w czasie rzeczywistym przetwarzanie danych AF, rozpoznawanie obrazu i korygowanie jakości obrazu, znacznie zwiększając wydajność przetwarzania filmów i fotografii. Obsługę interfejsu użytkownika, sieci i zarządzania plikami zaprojektowano tak, by zapewnić szybkie reakcje systemu obsługi niezależnie od bieżącego obciążenia przetwarzaniem w czasie rzeczywistym.
Pięknie odwzorowane obrazy z niskim poziomem szumu
Korzyści z zastosowania nowych podzespołów — wysoko wydajnego, 33,0-megapikselowego przetwornika obrazu i procesora — nie ograniczają się do samych liczb. Znajdują one odzwierciedlenie w miękkim, naturalnym wyglądzie karnacji, zdumiewającej szczegółowości krajobrazów i innych scen, lepszym odwzorowaniu kolorów i wyższej subiektywnej rozdzielczości zapewnianej przez ulepszone algorytmy. Standardowy zakres czułości ISO wynosi 100–51 200. Podczas fotografowania można go rozszerzyć do ISO 50–204 800, a podczas filmowania do ISO 100–102 400, zawsze uzyskując niski poziom zakłóceń.
Płynniejsze przejścia tonalne na 10-bitowych obrazach w formacie HEIF
Aparat α7 IV umożliwia zapis fotografii nie tylko w tradycyjnych formatach RAW i JPEG, lecz także w formacie HEIF (High Efficiency Image File). Płynne, 10-bitowe przejścia tonalne nadają bardziej realistyczny niebu i portretom, a 10-bitowa głębia zapobiega pogorszeniu jakości obrazu podczas edycji. Fotografie HEIF wykonane w trybie HLG można wyświetlać na zgodnych telewizorach BRAVIA 4K podłączonych przewodem HDMI, by oglądać obrazy o niezwykle szerokim zakresem dynamicznym.
Możliwość użycia formatu 4K 60p i 10-bitowego próbkowania 4:2:2
Aparat α7 IV daje imponujące możliwości nagrywania filmów. Indywidualny odczyt wszystkich pikseli umożliwia nagrywanie w formacie 4K 60p. Jeśli film 4K ma być nagrany w formacie 30p, można skorzystać z oversamplingu pełnej kłatki 7K, uzyskując wysoką rozdzielczość i dużą szczegółowość obrazu. Aparat pozwala na wewnętrzny zapis obrazu z 10-bitowym próbkowaniem 4:2:2, zapewniającym bardziej naturalne przejścia tonalne i większą swobodę edycji. Efektywność kodowania plików w formacie XAVC HS™ jest dwa razy większa niż w formacie MPEG-4 AVC/H.264.
„Twórczy wygląd” — zbuduj nastrój w samym aparacie
Powiększ swoją paletę twórczą o 10 ustawień „Twórczy wygląd”. Pozwalają one w prosty sposób nadawać określony klimat fotografiom, filmom i obrazom transmitowanym na żywo. Wszystkie zaprogramowane ustawienia są dostępne w aparacie i nie wymagają późniejszej edycji obrazu, możesz więc od razu zaprezentować swoją wizję.
S-Cinetone™ — piękna kolorystyka bez wysiłku
Aparat α7 IV jest zgodny z technologią S-Cinetone, powstałą dzięki doświadczeniu zdobytemu podczas prac nad kamerą CineAlta VENICE. Nadaje ona odcieniom karnacji piękny wygląd, za który powszechnie cenione są kamery Cinema Line: FX9, FX6 i FX3. Zapewnia też naturalne tony ze środka skali, a w rezultacie zdrową kolorystykę skóry, jak również łagodne kolory i atrakcyjne światła. Ponieważ całe przetwarzanie odbywa się w aparacie, łatwo jest wzmocnić ekspresję filmu bez późniejszego przetwarzania.
Krzywa S-Log zapewniająca spójność kolorystyki z nagraniami z profesjonalnego sprzętu wideo
Aparat α7 IV pozwala używać krzywych gamma S-Log2 i S-Log3, z których druga utrwala obraz o ponad 15-stopniowym zakresie dynamicznym. Ustawienia przestrzeni barw S-Gamut3 i S-Gamut3.cine pozwalają w prosty sposób dopasować kolorystykę nagrania z aparatu α7 IV do materiału filmowego z cyfrowej kamery filmowej VENICE lub kamer Cinema Line, takich jak FX6 i FX3. Natywna czułość podczas filmowania z użyciem krzywych S-Log wynosi ISO 800. Można ją obniżyć o 2 stopnie (ISO 200–640) poniżej normalnego poziomu ISO i w ten sposób do minimum zmniejszyć szumy.
Efekt gładkiej skóry — jasna, pięknie wyglądająca skóra
Wbudowany efekt gładkiej skóry upiększa skórę, zmiękcza zmarszczki, koryguje przebarwienia i matowe plamy i zachowuje świeżość w okolicach oczu i ust. Funkcja ta uzupełnia możliwości pełnoklatkowej matrycy i pozwala zwiększyć atrakcyjność obrazu podczas streamingu na żywo, na fotografiach i na filmach. Do wyboru są cztery poziomy tego efektu.
Optyczny, 5-osiowy stabilizator w korpusie — kompensacja o 5,5 stopnia
W aparat α7 IV wbudowany jest precyzyjny stabilizator obrazu z czujnikami żyroskopowymi. W połączeniu z algorytmami stabilizacji obrazu pozwala on wydłużyć czas otwarcia migawki o 5,5 stopnia i pełniej wykorzystać potencjał 33,0-megapikselowej matrycy. Ta wbudowana w korpus stabilizacja pozwala efektywnie wykorzystywać szeroką gamę obiektywów. Kiedy przycisk spustu migawki jest wciśnięty do połowy, ekran podglądu na żywo wyświetla obraz ze stabilizacją, co jest szczególnie użyteczne dla użytkowników teleobiektywów i obiektywów do makrofotografii. Funkcję tę można łączyć z funkcjami Asysta MF i Powiększenie.
Filmowanie z ręki w trybie Active Mode
Tryb Active Mode wykorzystuje moduł stabilizacji, czujniki żyroskopowe i zaawansowane algorytmy do bardzo skutecznej optycznej stabilizacji obrazu w aparacie podczas nagrywania filmu. Wydajny procesor obrazu dokładnie określa wymagany poziom kompensacji drgań i zapewnia stabilność filmów we wszystkich formatach, w tym 4K, bez wpływu na małe wymiary i mobilność aparatu α7 IV. Razem z filmem zapisywane są dane z żyroskopu, dlatego jeszcze większą efektywność stabilizacji można uzyskać w postprodukcji, używając programu Catalyst Browse/Prepare.
Pojemny bufor, dostosowany do zdjęć seryjnych i nagrywania
Zarówno migawka elektroniczna, jak i mechaniczna umożliwiają zdjęcia seryjne z szybkością do 10 kl./s i śledzeniem AF/AE. Najnowszy, wydajny procesor i powiększony bufor umożliwiają szybszy zapis na karty pamięci, dzięki czemu można zrobić ponad 800 zdjęć RAW (nieskompresowanych) + JPEG (łącznie ponad 1600) lub ponad 1000 zdjęć RAW (skompresowanych) + JPEG (łącznie ponad 2000, do zapełnienia karty pamięci). Większa moc obliczeniowa pozwala także zmieniać ustawienia w menu w trakcie zapisu danych na kartę pamięci.
Szybszy, bardziej precyzyjny i dokładniej śledzący system Fast Hybrid AF
Dzięki połączeniu dwóch technologii AF — z wykrywaniem fazy i wykrywaniem kontrastu — system Fast Hybrid AF dokładnie ustawia ostrość nawet na małe obiekty lub na osoby znajdujące się na nocnym tle. Podczas fotografowania i filmowania 759 pól AF z wykrywaniem fazy gęsto pokrywa około 94% kadru. Oprócz tego aparat wyposażony jest w 425 pól AF z wykrywaniem kontrastu. Najnowszy, bardzo wydajny procesor obrazu analizuje w czasie rzeczywistym duże ilości danych z tych czujników, zapewniając imponujące działanie systemu AF.
Oparte na sztucznej inteligencji funkcje Real-time Eye AF i śledzenia w czasie rzeczywistym
Wyższa moc obliczeniowa procesora BIONZ XR pozwoliła udoskonalić funkcje Real-time Eye AF i śledzenia w czasie rzeczywistym. Dzięki większej efektywności rozpoznawania twarzy o 30% wzrosła dokładność wykrywania oczu. Szybsze przetwarzanie obrazu przynosi lepsze rezultaty, gdy osoba lub zwierzę patrzy w górę, w dół lub w bok. Funkcja śledzenia w czasie rzeczywistym pozwala natomiast wskazać żądany obiekt i powierzyć jego śledzenie aparatowi, zdając się na najnowszy algorytm rozpoznawania obiektów i szybką analizę danych przestrzennych w procesorze obrazu.
Tryb Real-time Eye AF do zdjęć ptaków — teraz także podczas filmowania
Funkcja Real-time Eye AF umożliwia obecnie wykrywanie oczu ptaków i ich śledzenie w czasie rzeczywistym nie tylko podczas fotografowania, ale i filmowania. Procesor BIONZ XR stosuje zoptymalizowane algorytmy ustawiania i śledzenia ostrości, by zapewnić ciągłość śledzenia ptaków nawet w locie, gdy trudno jest przewidzieć ich ruchy. Po wskazaniu ptaka, którego chcesz śledzić — siedzącego lub w locie — aparat automatycznie wykryje jego oko i będzie precyzyjnie utrzymywać na nim ostrość.
Dotykowa obsługa funkcji systemu AF
Funkcja „Śledzenie dotykiem” ułatwia posługiwanie się systemem AF podczas fotografowania i filmowania. Pozwala wybrać obiekt, na którym ma być utrzymywana ostrość, przez dotknięcie ekranu LCD, nawet podczas korzystania z wizjera. Ułatwione ustawianie ostrości jest wartością zwłaszcza podczas filmowania w pojedynkę lub z użyciem gimbala, ponieważ pozwala skoncentrować się na komponowaniu ujęć.
Asysta AF — bezproblemowe przełączanie na ręczną regulację ostrości
Asysta AF to funkcja zapożyczona z kamery Cinema Line FX6, umożliwiająca bezproblemowe przełączanie automatycznej i ręcznej regulacji ostrości podczas filmowania. Kiedy funkcja ta jest włączona, obracanie pierścienia ostrości tymczasowo wyłącza automatykę ostrości, umożliwiając celowe przeniesienie ostrości na inny obiekt.
Funkcja mapy ostrości do wizualizacji głębi ostrości w czasie filmowania
Nowa funkcja mapy ostrości nakłada informacje o ostrości na podgląd obrazu w czasie rzeczywistym i pokazuje, które fragmenty są ostre, a które nie. Taka wizualizacja głębi ostrości podczas próbnych zdjęć ułatwia dobór idealnego punktu ostrości i głębi ostrości. W rezultacie możesz wykorzystywać niezwykły filmowy potencjał tego aparatu oraz jasne obiektywy do nagrywania imponujących ujęć o małej głębi ostrości.
Kompensacja „oddychania” — stabilny kąt widzenia podczas zmian ostrości
α7 IV to pierwszy aparat z serii α, który kompensuje „oddychanie” obiektywu — zjawisko objawiające się zmianami kąta widzenia podczas ustawiania ostrości. Aby zapewnić stały kąt widzenia i umożliwić przejścia ostrości, jakie znamy z filmów, wykorzystano firmową technologię Sony Clear Image Zoom. Kompensację „oddychania” można połączyć z trybem Active Mode, uzyskując stabilny, spójny obraz.
Pokrętło Zdjęcia/Filmy/S&Q do szybkiego wybierania funkcji hybrydowych
α7 IV to prawdziwy aparat hybrydowy. Za potwierdzenie może służyć dedykowane pokrętło Zdjęcia/Filmy/S&Q do błyskawicznego przełączania między trybami fotografowania i filmowania. Przestawienie pokrętła powoduje zmianę funkcji różnych elementów sterujących, własnych ustawień i zawartości menu. Również ustawienia przysłony i czasu otwarcia migawki są zapamiętywane niezależnie dla trybu filmowania i fotografowania. Można też szybko włączyć tryb S&Q, przeznaczony do filmowania w zwolnionym lub przyspieszonym tempie.
Najnowsze menu zależne od trybu i dostosowywane tylne pokrętło R
Aparat α7 IV ma osobne menu dla trybów fotografowania i filmowania. Aby ułatwić nawigację, wyświetlane są trzy poziomy menu równocześnie. Do poszczególnych przycisków i pokręteł, w tym nowego, w pełni konfigurowalnego tylnego pokrętła R, można przypisywać oddzielne funkcje służące do fotografowania i filmowania. Dostosowywanie elementów sterujących do wybranego trybu pracy oraz uniwersalność tylnego pokrętła R znacznie usprawniają fotografowanie i filmowanie.
Monitor z regulacją kąta nachylenia zwiększający swobodę podczas zdjęć
Otwierany na bok, 3,0-calowy, dotykowy monitor LCD o rozdzielczości 1,03 mln pikseli ma dużą jasność i zapewnia dobrą widoczność obrazu w plenerze. Współczynnik kształtu 3:2 pozwala efektywnie wykorzystać powierzchnię wyświetlacza. Dzięki regulacji kąta nachylenia można wygodnie używać aparatu do zdjęć z ręki i na gimbalu, do ujęć znad samej ziemi i autoportretów stylizowanych na filmy dokumentalne.
Wizjer OLED o wysokiej rozdzielczości — 3,68 mln pikseli (Quad-VGA)
Rozdzielczość wizjera OLED Quad-VGA w aparacie α7 IV jest około 1,6 razy wyższa niż w modelu α7 III. Pole widzenia wynosi 37,3°, a odległość od oka — aż 23 mm. Wysoka rozdzielczość, lepsza jakość obrazu w wizjerze oraz odporność na zaparowanie i pył (w tym znacznie większa niż w aparacie α7 III odporność na zaparowanie wnętrza) gwarantują wyraźny obraz, wygodny w oglądaniu w różnych warunkach.
Funkcje łączności ułatwiające udostępnianie i rozpowszechnianie
Aparat α7 IV jest wyposażony w sprawdzone funkcje łączności przewodowej i bezprzewodowej, ułatwiające udostępnianie i rozpowszechnianie obrazów. Wbudowana w korpus sieć bezprzewodowa obsługuje nie tylko pasmo 2,4 GHz, lecz także 5 GHz, i umożliwia szybkie przesyłanie danych. Przesyłanie plików na serwer FTP może odbywać się w tle, w trakcie zdjęć. Złącze USB Type-C® pozwala przesyłać dane zgodnie ze standardem SuperSpeed USB 10 Gb/s (USB 3.2 Gen 2).
Błyskawiczny streaming na żywo przez łącze USB
Rozpoczynanie streamingu na żywo jest równie łatwe jak podłączanie komputera przewodem USB. Do wyboru są cztery formaty wyjściowe, w tym 4K, zapewniający najwyższą rozdzielczość. Możesz dobrać konfigurację do aktualnych warunków transmisji i używanych urządzeń, a także skorzystać z funkcji równoczesnego zapisu na wewnętrzny nośnik. Masz więc dużą swobodę i elastyczność w spełnianiu swoich potrzeb.
Pojemne akumulatory Z i system USB Power Delivery
Aparat α7 IV jest zasilany z akumulatora typu Z o dużej pojemności (NP-FZ100). Współpracuje też z zewnętrznymi źródłami zasilania, takimi jak powerbanki USB i zasilacze sieciowe. Zużycie akumulatora podczas zdjęć w plenerze można spowolnić, podłączając powerbank o dużej pojemności. Aby wydłużyć nagrywanie, do portu USB Type-C® można podłączyć ładowarkę USB lub powerbank zgodny z technologią zasilania USB PD.
Ciepło pod kontrolą
Aby umożliwić długotrwałe, ciągłe nagrywanie, firma Sony opracowała specjalny radiator w kształcie litery Σ (sigma), który służy do efektywnego rozpraszania ciepła. Radiator ten, zastosowany też w naszych flagowych modelach, jest wykonany z grafitu — materiału cechującego się znakomitym przewodnictwem cieplnym. Nowa konstrukcja skutecznie odprowadza ciepło na zewnątrz, a przetwornik obrazu, będący głównym źródłem ciepła w aparacie, może swobodnie przemieszczać się w celu stabilizacji obrazu.
Dwa gniazda na nośniki danych i obsługa kart CFexpress typu A
Dwa gniazda na nośniki pozwalają kontynuować zdjęcia nawet po zapełnieniu jednej karty pamięci. W obu gniazdach można używać kart SDXC/SDHC UHS-I i UHS-II, a w jednym także wysoko wydajnych kart CFexpress typu A. Karty CFexpress typu A umożliwiają bardzo szybki zapis, dlatego szczególnie dobrze nadają się do szybkich zdjęć seryjnych i nagrywania filmów 4K o wysokiej rozdzielczości i dużej przepływności.
Niezawodna, solidna konstrukcja
Aby aparat α7 IV był maksymalnie niezawodny nawet w trudnych warunkach w plenerze, zwiększyliśmy jego odporność na pył i wilgoć. Ulepszenia konstrukcyjne obejmują dodatkowe (w porównaniu z modelem α7 III) uszczelnienia w miejscach połączeń elementów korpusu i przy pokrywie komory akumulatora, przeprojektowany przycisk blokady obiektywu i dodatkową okładzinę wokół gniazda na obiektyw. Wewnętrzny szkielet oraz górna i przednia ścianka korpusu są wykonane z lekkiego, bardzo sztywnego stopu magnezu, co nadaje konstrukcji dużą wytrzymałość.
Troska o środowisko i ochrona zasobów naturalnych
W 2010 r. firma Sony rozpoczęła realizację globalnego programu ekologicznego „Droga do zera”, którego głównym celem jest osiągnięcie zerowego śladu ekologicznego. Niemal wszystkie materiały z tworzyw sztucznych użyte w opakowaniu aparatu α7 IV można poddać recyklingowi. Tam, gdzie to możliwe, materiały zdatne do recyklingu stosowane są także w korpusach aparatów. Oznacza to mniejsze obciążenie środowiska bez obniżenia funkcjonalności. Naszym celem jest dalsze ograniczanie zużycia energii i surowców przy zachowaniu najwyższych parametrów.
Imaging Edge Desktop™ / Imaging Edge Mobile™
Rozszerz swoje horyzonty twórcze dzięki aplikacjom Imaging Edge Desktop i Imaging Edge Mobile. Program komputerowy Imaging Edge Desktop umożliwia zdalne sterowanie zdjęciami z komputera, podgląd na komputerze rejestrowanego obrazu, podgląd zdjęć i przekształcanie plików RAW/HEIF w finalne zdjęcia o wysokiej jakości. Aplikacje Imaging Edge Mobile wykorzystują łącza Wi-Fi i Bluetooth® aparatu α7 IV do zapewnienia wielu wygodnych funkcji do rejestracji i udostępniania obrazów.
Obiektyw |
|
Mocowanie obiektywu | Mocowanie typu E |
Przetwornik obrazu |
|
Współczynnik kształtu obrazu | 3:2 |
Liczba pikseli (efektywnie) | Około 33,0 megapiksela |
Liczba pikseli (całkowita) | Około 34,1 megapiksela |
Typ przetwornika | Pełnoklatkowy (35,9 × 23,9 mm) przetwornik obrazu CMOS Exmor R |
System ochrony przed kurzem | Tak (Powłoka chroniąca przed ładunkami elektrycznymi na filtrze optycznym i mechanizm przesunięcia przetwornika obrazu) |
Zapis (fotografie) |
|
14bit RAW | Tak |
Efekty zdjęciowe | - |
Styl twórczy | - |
Profile obrazu | Tak (wył. / PP1–PP11) Parametry: poziom czerni, gamma (film, fotografia, S-Cinetone, Cine 1–4, ITU709, ITU709 [800%], S-Log2, S-Log3, HLG, HLG1–3), gamma czerni, zagięcie charakterystyki, tryb koloru, nasycenie, faza koloru, głębia koloru, szczegółowość, kopiowanie, zerowanie |
KREATYWNY WYGLĄD | ST, PT, NT, VV, VV2, FL, IN, SH, BW, SE, Własny wygląd (1–6) |
Efekty zdjęciowe | Tak |
Funkcje zakresu dynamicznego | Wyłączone; optymalizacja zakresu dynamicznego |
Przestrzeń barw | Zgodność ze standardem sRGB (z przestrzenią barw sYCC), standardem Adobe RGB i standardem Rec. ITU-R BT.2100 (przestrzeń barw BT.2020). |
System nagrywania (Zdjęcie) |
|
Format zapisu | JPEG (DCF 2.0, Exif 2.32, zgodność z MPF Baseline), HEIF (zgodność z MPEG-A MIAF), RAW (zgodność z formatem Sony ARW 4.0) |
Tryby jakości obrazu | RAW (Skompresowany / Kompresja bezstratna (L/M/S) / Nieskompresowany), JPEG (Bardzo wysoka / Wysoka / Standard / Mały rozmiar), HEIF (4:2:0 / 4:2:2) (Bardzo wysoka / Wysoka / Standard / Mały rozmiar), RAW i JPEG, RAW i HEIF |
Zapis (film) |
|
Format zapisu | XAVC S, XAVC HS |
Przestrzeń barw | Zgodność ze standardem Rec. ITU-R BT.2100 (przestrzeń barw BT.2020) |
Efekty zdjęciowe | - |
Styl twórczy | - |
EFEKT GŁADKIEJ SKÓRY | Tak |
Profile obrazu | Tak (wył. / PP1–PP11) Parametry: poziom czerni, gamma (film, fotografia, S-Cinetone, Cine 1–4, ITU709, ITU709 [800%], S-Log2, S-Log3, HLG, HLG1–3), gamma czerni, zagięcie charakterystyki, tryb koloru, nasycenie, faza koloru, głębia koloru, szczegółowość, kopiowanie, zerowanie |
KREATYWNY WYGLĄD | ST, PT, NT, VV, VV2, FL, IN, SH, BW, SE, Własny wygląd (1–6) |
SYSTEM ZAPISU FILMU (XAVC HS 4K) | 3840 × 2160 (4:2:0, 10 bitów, NTSC) (w przybliżeniu): 60p (150 Mb/s / 75 Mb/s / 45 Mb/s), 24p (100 Mb/s / 50 Mb/s / 30 Mb/s), 3840 × 2160 (4:2:0, 10 bitów, PAL) (w przybliżeniu): 50p (150 Mb/s / 75 Mb/s / 45 Mb/s), 3840 × 2160 (4:2:2, 10 bitów, NTSC) (w przybliżeniu): 60p (200 Mb/s / 100 Mb/s), 24p (100 Mb/s / 50 Mb/s), 3840 × 2160 (4:2:2, 10 bitów, PAL) (w przybliżeniu): 50p (200 Mb/s / 100 Mb/s) |
SYSTEM ZAPISU FILMU (XAVC S 4K) | 3840 × 2160 (4:2:0, 8 bitów, NTSC) (w przybliżeniu): 60p (150 Mb/s), 30p (100 Mb/s / 60 Mb/s), 24p (100 Mb/s / 60 Mb/s), 3840 × 2160 (4:2:0, 8 bitów, PAL) (w przybliżeniu): 50p (150 Mb/s), 25p (100 Mb/s / 60 Mb/s), 3840 × 2160 (4:2:2, 10 bitów, NTSC) (w przybliżeniu): 60p (200 Mb/s), 30p (140 Mb/s), 24p (100 Mb/s), 3840 × 2160 (4:2:2, 10 bitów, PAL) (w przybliżeniu): 50p (200 Mb/s), 25p (140 Mb/s) |
SYSTEM ZAPISU FILMU (XAVC S HD) | 1920 × 1080 (4:2:0, 8 bitów, NTSC) (w przybliżeniu): 120p (100 Mb/s / 60 Mb/s), 60p (50 Mb/s / 25 Mb/s), 30p (50 Mb/s / 16 Mb/s), 24p (50 Mb/s), 1920 × 1080 (4:2:0, 8 bitów, PAL) (w przybliżeniu): 100p (100 Mb/s / 60 Mb/s), 50p (50 Mb/s / 25 Mb/s), 25p (50 Mb/s / 16 Mb/s); 1920 × 1080 (4:2:2, 10 bitów, NTSC) (w przybliżeniu): 60p (50 Mb/s), 30p (50 Mb/s), 24p (50 Mb/s), 1920 × 1080 (4:2:2, 10 bitów, PAL) (w przybliżeniu): 50p (50 Mb/s), 25p (50 Mb/s) |
SYSTEM ZAPISU FILMU (XAVC S-I 4K) | 3840 × 2160 (4:2:2, 10 bitów, NTSC) (w przybliżeniu): 60p (600 Mb/s), 30p (300 Mb/s), 24p (240 Mb/s), 3840 × 2160 (4:2:2, 10 bitów, PAL) (w przybliżeniu): 50p (500 Mb/s), 25p (250 Mb/s) |
SYSTEM ZAPISU FILMU (XAVC S-I HD) | 1920 × 1080 (4:2:2, 10 bitów, NTSC) (w przybliżeniu): 60p (222 Mb/s), 30p (111 Mb/s), 24p (89 Mb/s), 1920 × 1080 (4:2:2, 10 bitów, PAL) (w przybliżeniu): 50p (185 Mb/s), 25p (93 Mb/s) |
ZWOLNIONE I PRZYSPIESZONE TEMPO (LICZBA KLATEK NA SEKUNDĘ) | Tryb NTSC: 1, 2, 4, 8, 15, 30, 60, 120 kl./s, tryb PAL: 1, 2, 3, 6, 12, 25, 50, 100 kl./s |
Funkcje filmu | Wyświetlanie poziomu dźwięku, regulacja poziomu nagrywania dźwięku, przełącznik PAL/NTSC, nagrywanie plików proxy (1280 × 720 (około 6 Mb/s), 1920 × 1080 (około 9 Mb/s), 1920 × 1080 (około 16 Mb/s)), kod czasowy / bity użytkownika, automatyczne wydłużanie czasu otwarcia migawki, asysta wyświetlania gamma |
System nagrywania (Film) |
|
KOMPRESJA FILMU | XAVC S: MPEG-4 AVC/H.264, XAVC HS: MPEG-H HEVC/H.265 |
FORMAT ZAPISU DŹWIĘKU | LPCM 2 kan. (48 kHz 16 bitów), LPCM 2 kan. (48 kHz 24 bity), LPCM 4 kan. (48 kHz 24 bity), MPEG-4 AAC-LC 2 kan. |
Strumieniowa transmisja USB |
|
FORMAT DANYCH WIDEO | MJPEG, YUV420 |
ROZDZIELCZOŚĆ WIDEO | 3840 × 2160 (15p / 12,5p) / 1920 × 1080 (60p / 50p / 30p / 25p) / 1280 × 720 (30p / 25p) |
FORMAT DANYCH AUDIO | LPCM 2 kan. (16 bitów 48 kHz) |
RÓWNOCZESNY ZAPIS WEWNĘTRZNY | Tak |
System nagrywania |
|
Informacje o lokalizacji Łącze ze smartfona | Tak |
Nośnik | Karta pamięci SD, karta pamięci SDHC (zgodna z UHS-I/II), karta pamięci SDXC (zgodna z UHS-I/II), karta pamięci CFexpress typu A |
Gniazdo na kartę pamięci | SLOT1: gniazdo wielofunkcyjne na kartę pamięci SD (zgodną z UHS-I/II) / kartę CFexpress typu A, SLOT2: gniazdo karty pamięci SD (zgodne z UHS-I/II) |
Tryb zapisu na dwie karty pamięci | Zapis równoczesny, Sortowanie, Automatyczne przełączanie nośnika, Kopiowanie |
Redukcja szumów |
|
Redukcja szumów | Redukcja szumów przy długich czasach ekspozycji: włączanie/wyłączanie, dostępna przy czasach migawki dłuższych niż 1 s; redukcja szumów przy dużych czułościach ISO: normalna / słaba / wyłączona |
Balans bieli |
|
Tryby balansu bieli | Automatyczny, Światło dzienne, W cieniu, Pochmurnie, Żarówka, Świetlówka, Lampa błyskowa, Podwodne, Temperatura barwowa (od 2500 do 9900K) i filtr barwny, Własny |
BLOKADA WYKRYWANIA AWB | Tak (spust migawki do połowy / zdjęcia seryjne / wył.) |
Ostrość |
|
Sposób nastawiania ostrości | Szybki, hybrydowy system AF (AF z detekcją fazy/AF z detekcją kontrastu) |
Czujnik ostrości | Przetwornik CMOS Exmor R™ |
Pola ostrości | Pełna klatka 35 mm: 759 pól (AF z wykrywaniem fazy), tryb APS-C z obiektywem FF: 713 pól (AF z wykrywaniem fazy), z obiektywem APS-C: 575 pól (AF z wykrywaniem fazy) / 425 pól (AF z wykrywaniem kontrastu) |
Zakres czułości ostrości | Od –4 EV do 20 EV (przy odpowiedniku ISO 100, obiektyw F2.0) |
Tryb ostrości | Automatyczny AF (AF-A), pojedynczy AF (AF-S), ciągły AF (AF-C), DMF (bezpośrednia ręczna regulacja ostrości), ręczna regulacja ostrości |
Strefa wyznaczania ostrości | Szeroki, strefa, środek, punktowy, rozszerzany punktowy, śledzenie |
EYE AF / AF Z ROZPOZNAWANIEM OBIEKTÓW | [Fotografie] Człowiek (wybór lewego/prawego oka) / Zwierzę (wybór lewego/prawego oka) / Ptak, [Filmy] Człowiek (wybór lewego/prawego oka) / Zwierzę (wybór lewego/prawego oka) / Ptak |
Inne funkcje | Przewidywanie ostrości, blokada ostrości, czułość śledzenia AF (fotografie), czułość zmian obiektu AF (filmy), szybkość przejścia AF (filmy), przełączanie pionowego/poziomego obszaru AF, rejestracja obszaru AF, cyrkulacja punktu ostrości, mapa ostrości (film), asysta AF (film) |
Światło wspomagające autofokus (AF Illuminator) | Tak (z wbudowanej diody LED) |
Zasięg światła wspomagającego AF | Około 0,3 m – około 3,0 m (z obiektywem FE 28–70 mm F3.5–5.6 OSS) |
Sposób nastawiania ostrości pilotem LA-EA3 (sprzedawany oddzielnie) | Detekcja fazy |
Ekspozycja |
|
Czujnik pomiarowy | Przetwornik CMOS Exmor R™ |
Zakres czułości pomiaru | EV-3 – EV20 (przy odpowiedniku ISO100, z założonym obiektywem F2,0) |
Tryb pomiaru | Wielosegmentowy, centralnie ważony, punktowy (standardowy/duży), średnia z całego ekranu, światła |
Kompensacja ekspozycji | ±5,0 EV (do wyboru krok 1/3 EV i 1/2 EV) |
Bracketing ekspozycji | Bracket: seryjny, Bracket: pojedynczy, do wyboru 3/5/9 klatek. (Światło zastane, Światło z lampy błyskowej) |
Pamięć ekspozycji (AE Lock) | Blokowana po wciśnięciu do połowy spustu migawki. Dostępna za pośrednictwem przycisku pamięci AE. (Włączanie/wyłączanie/automatyczna) |
Tryby ekspozycji | [Fotografie] Inteligentna automatyka (Auto), automatyka programowa (P), preselekcja przysłony (A), preselekcja czasu migawki (S), ręczne nastawianie ekspozycji (M), [Filmy] Inteligentna automatyka (Auto), automatyka programowa (P), preselekcja przysłony (A), preselekcja czasu migawki (S), ręczne nastawianie ekspozycji (M), tryb elastycznej ekspozycji, [Zwolnione i przyspieszone tempo] Inteligentna automatyka (Auto), automatyka programowa (P), preselekcja przysłony (A), preselekcja czasu migawki (S), ręczne nastawianie ekspozycji (M), tryb elastycznej ekspozycji |
Czułość ISO | Fotografie: ISO 100–51 200 (wartości ISO od 50 do 204 800 można nastawiać jako rozszerzony zakres ISO), automatyczna (ISO 100–12 800, możliwość wyboru górnej/dolnej granicy), filmy: odpowiednik ISO 100–51 200 (wartości ISO do 102 400 można nastawiać jako rozszerzony zakres ISO), automatyczna (ISO 100–12 800, możliwość wyboru górnej/dolnej granicy) |
Fotografowanie bez migotania | Tak |
Tryby tematyczne | - |
Ekspozycja |
|
Typ pomiaru | Pomiar z wykorzystaniem 1200 stref |
Wizjer |
|
Typ wizjera | Wizjer elektroniczny 1,3 cm (typ 0,5″) (Quad-VGA OLED) |
Liczba punktów | 3 686 400 punktów |
Pokrycie kadru | 100% |
Powiększenie | Około 0,78× (obiektyw 50 mm nastawiony na nieskończoność, –1 m–1) |
Regulacja dioptrii | Od –4,0 do +3,0 m–1 |
Odległość od oka | Około 23 mm od soczewki wizjera, 18,5 mm od ramki wizjera przy –1 m–1 (norma Camera & Imaging Products Association) |
FUNKCJA WYŚWIETLANIA | Histogram, podgląd w czasie rzeczywistym efektów korekt, poziomica cyfrowa, siatka linii, sprawdzanie ostrości, zarys MF, zebra, znacznik filmu, korekta wyświetlania przy nagrywaniu |
Wybór liczby klatek na sekundę w wizjerze | STD 60 kl./s / HI 120 kl./s |
Ekran LCD |
|
Typ monitora | 7,5 cm (3,0"), TFT |
Panel dotykowy | Tak |
Liczba punktów | 1 036 800 punktów |
Regulacja jasności | Ręczna (5 ustawień od -2 do +2), tryb słonecznej pogody |
Regulacja kąta | Kąt otwarcia: około 176°, kąt obrotu: około 270°. |
Powiększanie obrazu przy nastawianiu ostrości | Tak, funkcja Powiększenie (pełna klatka 35 mm: 5,5×, 11,0×; APS-C: 3,7×, 7,3×) |
Inne funkcje |
|
PlayMemories Camera Apps™ | - |
Clear Image Zoom | Fotografie: około 2x, filmy: 1,5x (4K), około 2x (HD) |
Rozpoznawanie twarzy | Tryby: Priorytet twarzy/oka w trybie AF, priorytet twarzy w trybie wielosegmentowym, priorytet zarejestrowanych twarzy |
Samowyzwalacz do autoportretów | - |
Inne | - |
Migawka |
|
Typ | Sterowana elektronicznie, o przebiegu pionowym, szczelinowa |
Typ migawki | Migawka mechaniczna / migawka elektroniczna |
Czas otwarcia migawki | Fotografie: od 1/8000 do 30 s i B, filmy (tryb NTSC): od 1/8000 do 1/4 (co 1/3 stopnia); do 1/60 w trybie automatycznym (do 1/30 w trybie automatycznego wydłużania czasu otwarcia migawki); filmy (tryb PAL): od 1/8000 do 1/4 (co 1/3 stopnia), do 1/50 w trybie automatycznym (do 1/25 w trybie automatycznego wydłużania czasu otwarcia migawki) |
Synchronizacja z lampą błyskową Szybkość | 1/250 s (pełna klatka 35 mm), 1/320 s (APS-C) |
Elektroniczny pierwszy przebieg kurtyny | Tak (włączanie/wyłączanie) |
Cicha praca | Tak (włączanie/wyłączanie) |
Kontrola błysku |
|
Sterowanie | Przedbłysk TTL |
Kompensacja mocy błysku | +/- 3,0 EV (przełączanie kroku między 1/3 lub 1/2 EV) |
Tryby pracy lampy błyskowej | Wyłączona, automatyczna, błysk wypełniający, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, synchronizacja z drugim przebiegiem kurtyny, osłabianie efektu czerwonych oczu (włączanie/wyłączanie), bezprzewodowa, synchronizacja z krótkimi czasami ekspozycji |
Czas ładowania | - |
Współpraca z lampą zewnętrzną | Lampa błyskowa do systemu Sony α zgodna ze stopką Multi Interface, możliwość użycia adaptera stopki do podłączania lamp wyposażonych w stopkę z automatyczną blokadą |
Blokada mocy błysku | Tak |
Sterowanie bezprzewodowe | Tak (sygnał świetlny w trybach: błysk wypełniający, synchronizacja z długim czasem ekspozycji, synchronizacja z krótkimi czasami ekspozycji / sygnał radiowy w trybach: błysk wypełniający, błysk zamykający, synchronizacja z długim czasem ekspozycji, synchronizacja z krótkimi czasami ekspozycji) |
Stabilizacja obrazu |
|
Typ | Mechanizm przesunięcia przetwornika obrazu z 5–kierunkową kompensacją (kompensacja zależy od parametrów obiektywu) |
Efekt kompensacji | 5,5 stopnia (norma Camera & Imaging Products Association. Tylko pochylenie/odchylenie. Przy zamontowanym obiektywie Planar T* FE 50 mm F1.4 ZA. Redukcja szumów przy długiej ekspozycji: wyłączona.) |
Mechanizm |
|
Tryby zapisu | Pojedynczy, ciągły (do wyboru Hi+/Hi/Mid/Lo), samowyzwalacz, samowyzwalacz (ciągły), bracketing (ciągły, pojedynczy, balans bieli, DRO) |
Szybkość ciągłego zapisu (przybliżona wartość maks.) | Zdjęcia seryjne: Hi+: 10 kl./s, Hi: 8 kl./s, Mid: 6 kl./s, Lo: 3 kl./s |
Liczba kadrów do zarejestrowania (przybliżona) | JPEG Bardzo wysoka L: ponad 1000 klatek, JPEG Wysoka L: ponad 1000 klatek, JPEG Standardowa L: ponad 1000 klatek, RAW: ponad 1000 klatek, RAW i JPEG: ponad 1000 klatek, RAW (Z kompresją bezstratną): ponad 1000 klatek, RAW (Z kompresją bezstratną) i JPEG: ponad 1000 klatek, RAW (Nieskompresowany): ponad 1000 klatek, RAW (Nieskompresowany) i JPEG: 828 klatek |
Samowyzwalacz | Opóźnienie 10 s / 5 s / 2 s / samowyzwalacz seryjny / samowyzwalacz z bracketingiem |
Funkcja Pixel Shift Multi Shooting | - |
Odtwarzanie |
|
Przechwytywanie zdjęć | Tak |
Drukowanie |
|
Obsługiwane standardy | Exif Print, Print Image Matching III |
Funkcja użytkownika |
|
Typ | Ustawienia przycisków użytkownika, Moje menu, ustawienia „Moje pokrętło”, zapis własnych ustawień, ustawienia programowalne (9 zestawów w korpusie / 12 zestawów na karcie pamięci) |
Kompensacja cech obiektywu |
|
Ustawienie | Winietowanie, aberracja chromatyczna, dystorsja, „oddychanie” (film) |
Interfejs |
|
Złącze komputerowe | Pamięć masowa / MTP |
Złącze Multi Terminal / Micro USB | Tak |
Złącze do synchronizacji | - |
Bluetooth® | Tak (standard Bluetooth 4.1 (pasmo 2,4 GHz)) |
Stopka Multi Interface | Tak (z cyfrowym interfejsem dźwiękowym) |
Złącze uchwytu do zdjęć w układzie pionowym | Tak |
Gniazdo mikrofonu | Tak (mini jack stereo 3,5 mm) |
Gniazdo słuchawkowe | Tak (mini jack stereo 3,5 mm) |
Złącze LAN | - |
FUNKCJE | Przesyłanie na serwer FTP (sieć przewodowa (USB-LAN), sterowanie przez USB, Wi-Fi), wyświetlanie na smartfonie, zdalne sterowanie za pomocą smartfona, sterowanie z komputera, BRAVIA Sync (Control for HDMI), PhotoTV HD |
Dźwięk |
|
Mikrofon | Wbudowany, stereofoniczny |
Głośnik | Wbudowany, monofoniczny |
Zasilanie |
|
Dostarczany akumulator | Jeden akumulator NP-FZ100 |
Ładowanie wewnętrznego akumulatora | Tak (dotyczy złącza USB Type-C. Zgodność z technologią USB Power Delivery) |
Zasilanie przez łącze USB | Tak (dotyczy złącza USB Type-C. Zgodność z technologią USB Power Delivery) |
Wymiary i waga |
|
Waga (z dostarczonym akumulatorem i kartą pamięci) | Około 658 g |
Wymiary (szer. x wys. x gł.) | Około 131,3 × 96,4 × 79,8 mm; około 131,3 × 96,4 × 69,7 mm (od uchwytu do monitora) |
Inne |
|
Temperatura w środowisku pracy | 0–40℃ |
- SEL2870, akumulator NP-FZ100, zasilacz sieciowy, przewód zasilający, pasek na ramię, przykrywka korpusu, osłona stopki akcesoriów, muszla oczna, przewód USB-A — USB-C (USB 3.2), osłona obiektywu, przykrywka obiektywu, tylna przykrywka obiektywu
Brak metod dostawy dla tego produktu.