Rozdzielczość [Mpx]: 24.2
Zakres czułości ISO: 100 - 204800
Rodzaj stabilizacji: Optyczna, 5-osiowa
Rodzaj matrycy: CMOS Exmor RS
Maksymalna rozdzielczość filmu: 4K
Kup ten produkt, zarejestruj zakup i odbierz zwrot na konto. Akcja obowiązuje od 30.04.2024 r. do 31.07.2024 r..
Regulamin i szczegóły promocji
Pełnoklatkowy przetwornik obrazu „stacked CMOS” z wbudowaną pamięcią
Model α9 II to aparat bezlusterkowy o szybkości i wydajności wyprzedających te dostępne w lustrzankach. Jest wyposażony w wyjątkowy przetwornik obrazu „stacked CMOS” 35 mm z wbudowaną pamięcią, która zapewnia imponująco wysoką ogólną prędkość odczytu. Przetwornik obrazu 24,2 MP osiąga wysokie ISO do 204 800 (rozszerzone) dzięki strukturze w technologii BSI.
Szybki procesor obrazu BIONZ X
Algorytmy przetwarzania obrazu w aparacie to najnowsza generacja rozwiązań technicznych. Dzięki nim naturalne przejścia tonalne są lepsze, a automatyczna regulacja balansu bieli do zdjęć seryjnych bardziej stabilna.
Bezkompromisowa jakość obrazu
Połączenie 24,2 efektywnych megapikseli, pełnoklatkowego przetwornika obrazu „stacked CMOS” ze wbudowaną pamięcią oraz najnowszego procesora BIONZ X umożliwia fotografowanie z wysoką czułością do ISO 51 200 oraz wysokim zakresem dynamicznym i zapewnia wsparcie dla 14-bitowego wyjścia RAW oraz 16-bitowego przetwarzania obrazu. Wspólnie rozwiązania te pomagają uchwycić maksymalną ilość szczegółów i wysoką jakość obrazu, jednocześnie oddając bogate przejścia tonalne i naturalne kolory, jak na przykład kolor ludzkiej skóry.
Niewiarygodnie szybkie zdjęcia seryjne
Dzięki niesamowitej szybkości aparatu α9 II można robić zdjęcia seryjne z szybkością do 20 kl./s przy elektronicznej migawce i 10 kl./s przy migawce mechanicznej. Pozwala to uchwycić szybko poruszające się obiekty w obydwu trybach migawki. Nawet przy największej szybkości lampa błyskowa może być zsynchronizowana z mechaniczną migawką.
Obliczenia AF/AE do 60 razy na sekundę.
Obliczenia AF/AE są wykonywane nawet 60 razy na sekundę i praktycznie nieprzerwanie, nie tylko podczas komponowania obrazu, ale także podczas zwalniania migawki. Ciągły AF/AE — obsługiwany przez przetwornik obrazu — blokuje się na chaotycznie poruszających się obiektach i śledzi je z dużą szybkością, precyzją i niezawodnością. Dodatkowo możliwość blokady automatycznej regulacji balansu bieli pozwala na blokowanie/odblokowanie automatycznej regulacji balansu bieli, co jest korzystne przy mieszanym oświetleniu, w którym występuje światło naturalne i sztuczne. (1) Obliczenia AF/AE (2) 60 razy/s (3) 20 klatek/s
Fotografowanie bez efektu zaciemnienia dzięki wizjerowi OLED Tru-Finder Quad-VGATM
W trybie zdjęć seryjnych elektroniczna migawka usuwa efekt zaciemnienia typowy dla optycznych wizjerów, a szybki przetwornik obrazu eliminuje uciążliwe opóźnienie elektronicznego wizjera. Szybkie odświeżanie 120 kl./s minimalizuje rozmyte wyświetlanie poruszających się obiektów, a wizjer OLED Tru-Finder Quad-VGA o wysokiej rozdzielczości ok. 3,68 miliona punktów wykorzystuje powłokę ZEISS® T*, by zmniejszyć odbicia, oraz fluorową powłokę zapobiegającą gromadzeniu się brudu na zewnętrznej soczewce. (A) Fotografowanie bez efektu zaciemnienia (B) Fotografowanie z efektem zaciemnienia
Migawka niwelująca zniekształcenia z dużą szybkością 1/32 000 s
Wynikiem innowacji firmy Sony w dziedzinie przetwornika obrazu jest osiągnięcie czasu otwarcia migawki do 1/32 000 s, który wykracza poza ograniczenia mechanicznych systemów. Ponadto duża szybkość kurtyny elektronicznej migawki tłumi efekt „rolling shutter” i zapewnia doskonałą skuteczność fotografowania ruchomych obiektów podczas wydarzeń sportowych i innych dynamicznych aktywności.
Cicha praca
Odkryj korzyści płynące z szybkiego fotografowania w trybie cichym z całkowicie cyfrową migawką — bez fizycznego mechanizmu. Elektroniczna migawka pozwala robić zdjęcia w trybie cichym, bez odgłosów działania lustra i migawki. To idealne rozwiązanie do fotografowania sportu i obiektów, które wymagają działania w ciszy, znacząco zwiększa wszechstronność aparatu.
Fotografowanie bez migotania
Migotanie fluorescencyjnych i innych sztucznych źródeł światła jest wykrywane automatycznie, a nastawa migawki zmieniana jest w celu minimalizacji wpływu migotania na zdjęcie. Pozwala to zmniejszyć anomalie ekspozycji i kolorów w górnej i dolnej części zdjęć przy krótszych czasach otwarcia migawki, jak również uniknąć niespójności ekspozycji i kolorów między zdjęciami seryjnymi, dzięki czemu możesz bez obaw robić zdjęcia w pomieszczeniach. (1) Zapobieganie migotaniu WŁ. (2) Zapobieganie migotaniu WYŁ.
4D FOCUS: Szeroki zakres autofokusa, szybkość i stabilność śledzenia
4D FOCUS to bardzo precyzyjne wykrywanie obiektu, niezawodny i szybki autofokus oraz ciągłe śledzenie poruszających się obiektów przez nieprzerwany autofokus i jego zoptymalizowany algorytm, jak również pokrycie autofokusem ok. 93% obszaru zdjęcia dzięki AF z detekcją fazy z 693 polami płaszczyzny ogniskowej, które śledzą losowe ruchy ruchomego obiektu nawet podczas zwolnienia migawki.
Śledzenie w czasie rzeczywistym
Technologia śledzenia w czasie rzeczywistym wykorzystuje sztuczną inteligencję do wykrywania poruszających się obiektów na podstawie informacji wychwyconych przez przetwornik obrazu. Dane przestrzenne, takie jak kolor, wzór (jasność) i odległość, są przetwarzane jednocześnie z dużą szybkością, a dane o lokalizacji ludzkiej twarzy lub pyska zwierzęcia i ich oczu są stale wykrywane przez sztuczną inteligencję. Zapewnia to dużą dokładność automatycznej detekcji i śledzenia ruchomych obiektów.
Funkcja Eye AF w czasie rzeczywistym do fotografowania ludzi i zwierząt
Real-time Eye AF opiera się na zaawansowanej sztucznej inteligencji, która stale analizuje i wykrywa oczy z ogromnej ilości danych z przetwornika obrazu, i umożliwia ustawienie ostrości na prawym lub lewym oku prostym przełączeniem. Po wciśnięciu przycisku migawki do połowy wykrywane są nawet oczy zwierząt. W połączeniu z funkcją Real-time Tracking daje to doskonałą wydajność śledzenia obiektów na żywo.
Precyzyjny system autofokusa działa nawet przy niskiej jasności do EV-3
Wykrywanie autofokusa przy słabym oświetleniu sięga EV-3 przy ISO 100. Opcja „Priorytet ostrości w napędzie przysłony” umożliwia dokładniejsze ustawianie ostrości w słabym świetle. Gdy przysłona zostaje zwiększona, precyzyjny system autofokusa będzie działać nawet podczas fotografowania przy słabym oświetleniu. Stwarza to nowe możliwości podczas fotografowania w słabym oświetleniu i w nocy.
Zdjęcia seryjne ze śledzeniem AF/AE w przypadku obiektywów z mocowaniem typu A
693-polowy AF z detekcją fazy w płaszczyźnie ogniskowej w korpusie zapewnia szerokie pokrycie, szybkość reakcji i wysoką wydajność śledzenia nie tylko obiektywom z mocowaniem typu E, ale także z mocowaniem typu A przy użyciu adaptera mocowania (LA-EA3). Możliwość robienia zdjęć seryjnych do 10 kl./s ze śledzeniem AF.
Cyrkulacja i personalizacja obszaru ostrości wybierana przez użytkownika
Nowe ustawienie pozwala na przesuwanie obszaru ostrości przez górną, dolną, lewą lub prawą krawędź kadru, co pozwala na ustawienie odpowiedniego obszar ostrości dla wydarzeń sportowych lub innych sytuacji, w których obiekt często przemieszcza się przez kadr. Ograniczenie obszaru autofokusa i wyświetlania ISO umożliwia wyświetlanie tylko najczęściej używanych obszarów ostrości oraz ustawień ISO, co przyspiesza i ułatwia wybór oraz zwiększa wydajność fotografowania.
Wbudowany 5-osiowy system optycznej stabilizacji obrazu
Wbudowany system stabilizacji obrazu jest zoptymalizowany, aby precyzyjnie rekompensować 5-osiowe drgania aparatu, które mogą zakłócić zdjęcia z ręki. To zapewnia niezwykłą wydajność podczas fotografowania i nagrywania filmów, niezależnie od tego, czy korzystasz z dłuższych ogniskowych, wykonujesz zbliżenia, czy też pracujesz w nocy. Odpowiada to czasowi otwarcia migawki krótszemu o 5,5 stopnia i umożliwia stabilne komponowanie kadru podczas rejestrowania szybko poruszających się obiektów. Efekty można monitorować w czasie rzeczywistym dzięki podglądowi na żywo (1) obrót wokół osi pionowej (2) przechył w górę/w dół (3) przechył na lewo/na prawo
Trwałość migawki i redukcja drgań obrazu
Migawka została poddana testom wytrzymałościowym przekraczającym 500 000 cykli zwalniania i ma wewnętrzną strukturę amortyzującą, która absorbuje drgania, minimalizując wibrację i odgłos, co wpływa na lepszą jakość zdjęć.
Niezawodność i odporność na warunki pogodowe w trudnych sytuacjach
Aparat α9 II ma jeszcze bardziej wytrzymały korpus. Wykorzystano w nim lekkie i sztywne stopy magnezu (do osłony i ramy wewnętrznej), dzięki czemu aparat jest sztywny i lekki. W odpowiedzi na opinie profesjonalistów pokrywa baterii, pokrywa złączy oraz wszystkie podłączenia w podstawie wyposażono w dodatkowe uszczelki. Podwójnie uszczelniony wysuwany mechanizm zastąpił pokrywę z zawiasem prowadzącą do gniazd kart pamięci, by zwiększyć odporność na wilgoć. Miejsca przedostawania się kurzu i wilgoci zostały sprawdzone, a wokół mocowania obiektywu dodano zabezpieczenie gwarantujące niezawodne działanie w zmieniających się warunkach.
Dwa gniazda na nośniki obsługujące standard UHS-II
Aparat α9 II ma dwa gniazda na karty SD — oba obsługują standard UHS-I i UHS-II, co zwiększa prędkość przesyłania danych. Zainstalowanie dwóch kart umożliwia zapis równoczesny lub naprzemienny. Pozwala też oddzielić pliki RAW od JPEG lub fotografie od filmów, a także kopiować dane z jednej karty na drugą. Mechanizm blokowania przesuwania zapobiega niezamierzonemu otwarciu pokrywy karty pamięci.
Profesjonalna wytrzymałość w działaniu
Aparat α9 II ma baterię NP-FZ100 o dużej pojemności oraz energooszczędny obwód elektryczny, które wydłużają czas pracy niezbędny podczas długich profesjonalnych sesji zdjęciowych. Solidny uchwyt pionowy VG-C4EM zwiększa elastyczność pracy podczas wielogodzinnych sesji zdjęciowych. Wraz z innymi dostępnymi akcesoriami porty USB Typu-C™ oraz porty multi i mikro USB, dzięki którym do aparatu można podłączyć zewnętrzne akumulatory, umożliwiają wydłużenie czasu nagrywania.
Nowa konstrukcja sterowania ułatwiająca pracę
Udoskonalony przełącznik wielofunkcyjny z powierzchnią o nowej teksturze poprawia reakcję przycisku i pozwala na szybką i intuicyjną zmianę punktu ustawienia ostrości. Z myślą o profesjonalnych użytkownikach zmieniono kształt uchwytu, by zmniejszyć zmęczenie. Dodano też przycisk blokujący pokrętło kompensacji ekspozycji, by zwiększyć bezpieczeństwo działania. Przeanalizowano też pozycję przycisku AF-ON oraz innych istotnych przycisków pod kątem lepszej reakcji i wyczucia. Dzięki tym usprawnieniom można bardziej skupić się na zwolnieniu migawki, aby natychmiast uchwycić moment.
Szybszy transfer FTP
Możesz przesyłać zdjęcia bezpośrednio na serwer FTP z dużo większą szybkością poprzez złącze LAN aparatu, które obsługuje standard Ethernet 1000BASE-T. Możliwe jest również przesyłanie zdjęć na serwer FTP poprzez bezprzewodowy punkt dostępu — aparat obsługuje oba tryby przesyłania w tle podczas fotografowania. W menu szybkiego wyboru można zarejestrować nawet dziewięć serwerów.
Dodawaj notatki głosowe do swoich zdjęć
Aparat α9 II zwiększa wydajność pracy dzięki nowej funkcji Notatek głosowych, która pozwala na nagrywanie plików dźwiękowych do 60 sekund (.wav). Można w nich opisać warunki fotografowania lub treść zdjęcia, a potem automatycznie zamienić na tekst , który zostanie dodany do zdjęcia.
Zwiększone możliwości z aplikacją Remote Camera Tool
Aparat współpracuje ze zaktualizowaną aplikacją Remote Camera Tool, która po sparowaniu zapewniającym bezpieczne połączenie obsługuje zdalne fotografowanie jednym ub wieloma aparatami za pośrednictwem przewodowego łącza LAN w obiektach takich jak stadiony sportowe. Zdalne przełączanie ustawień serwera FTP w aparacie również jest możliwe, podobnie jak zdalne sterowanie zapisywaniem i wczytywaniem ustawień na i z karty pamięci SD.
Szybkie przesyłanie danych Wi-Fi® 5 GHz i USB 3.2 Gen 1
Ulepszono łączność, dodając obsługę technologii Wi-Fi® IEEE 802.11ac 5 GHz oraz złącze USB typu CTM obsługujące USB 3.2 Gen 1.
Nagrywanie filmów 4K w wysokiej rozdzielczości
Aparat może nagrywać filmy w rozdzielczości 4K z pełnym odczytem pikseli bez łączenia ich w grupy. Możesz nagrywać pełnoklatkowe filmy pełne szczegółów dzięki efektowi nadpróbkowania osiąganemu poprzez kondensowanie około 2,4 raza więcej danych w porównaniu z danymi potrzebnymi do formatu 4K (ekwiwalent formatu 6K) do wyjścia 4K (QFHD: 3840 × 2160). Dodatkowo format XAVC-S jest obsługiwany z przepływnością do 100 Mb/s.
Udoskonalony autofokus do filmowania
Podczas nagrywania filmów 4K aparat daje pełną kontrolę nad szybkością, precyzją i śledzeniem dzięki regulowanej czułości śledzenia. Pozwala to na płynne, stabilne filmowanie z autofokusem. Teraz możliwe są bardziej wyraziste efekty wolnego fokusa, a z funkcji Real-time Eye AF można korzystać również podczas filmowania, wykrywając i śledząc oczy z dużą dokładnością ostrości, co jest kluczowe podczas filmowania w jakości 4K.
Uniwersalne funkcje nagrywania filmów
Aparat α9 II ma szeroki zakres funkcji ułatwiających organizację pracy podczas nagrywania filmów, w tym między innymi: nagrywanie okresowe, czysty sygnał wyjścia HDMI, kod czasowy / bity użytkownika (TC/UB), sterowanie nagrywaniem, wyświetlanie/ustawianie znaczników, funkcja zebry, zwolnione i przyspieszone tempo, jednoczesne nagrywanie filmów proxy, ekstrakcja zdjęć z filmu i przechowywanie ich w osobnych pamięciach. Połączenie z mikrofonem kierunkowym ECM-B1M lub zestawem adapterów XLR-K3M XLR poprzez nowy cyfrowy interfejs audio umożliwia nagrywanie czystego dźwięku przy minimalnym spadku jakości, ponieważ do aparatu przesyłany jest sygnał cyfrowy.
Ulepszona funkcja zapisywania ustawień aparatu
Teraz na karcie pamięci można zapisać dużo większą liczbę ustawień aparatu. Zapisane ustawienia można odczytać na innym aparacie tego samego modelu. Co więcej, dzięki funkcji „Zapisz/załaduj ustawienie” na karcie pamięci można zapisać do 10 zestawów ustawień aparatu. Ustawienia aparatu można również zaimportować do aplikacji Imaging Edge i wyeksportować do innego aparatu tego samego modelu.
Możliwość dostosowania służąca maksymalizacji efektów
Dzięki funkcji Moje pokrętło, do przedniego i tylnego pokrętła oraz tarczy sterującej można przypisać trzy zestawy opcji menu. Często używane funkcje przypisane do tych pokręteł stają się od razu dostępne do łatwej obsługi, jeśli użytkownik przytrzymuje przycisk funkcji użytkownika. Zestawy funkcji mogą być indywidualnie przypisane do zdjęć i filmów.
Funkcja oceny i opcja przeskakiwania między zdjęciami
Istnieje możliwość oceniania fotografii za pomocą gwiazdek (od 1 do 5). Oceny te mogą pozostać przypisane do obrazów po ich zaimportowaniu do aplikacji Imaging EdgeTM Desktop (przeglądarka) działającej na komputerze. By zapobiec przypadkowym usunięciom obrazów, do tej funkcji oraz do funkcji ochronnej można przypisać przycisk niestandardowy (domyślnie ustawiono przycisk C3 dla funkcji ochronnej). Funkcje oceniania i ochrony mogą być stosowane podczas odtwarzania plików, a grupy zdjęć wykonywanych w trybie ciągłym mogą być sprawdzane, chronione i usuwane na miejscu lub w podróży. Funkcja Image Jump pozwala na przeglądanie dużych kolekcji zdjęć dzięki możliwości przeskakiwania co 10 lub 100 klatek, a także na grupowe przeglądanie zdjęć, co umożliwia bardziej wydajne ocenianie fotografii.
Aplikacje Imaging Edge Remote, Viewer i Edit
Skorzystaj z aplikacji Imaging Edge na komputer, aby poprawić wyniki swojej pracy. Użyj „Remote”, by kontrolować i monitorować nagrywanie w czasie rzeczywistym na ekranie komputera. „Viewer” umożliwia szybki podgląd, ocenę i wybranie zdjęć z biblioteki, a „Edit” pozwala na przekształcenie danych RAW na wysokiej jakości zdjęcia.
Współpraca z iMovie i Final Cut Pro X
Produkt zgodny z Final Cut Pro X i iMovie.
Obiektyw |
|
Współpraca z obiektywami | Obiektywy Sony z mocowaniem typu E |
Mocowanie obiektywu | Mocowanie typu E |
Przetwornik obrazu |
|
Współczynnik kształtu obrazu | 3:2 |
Liczba pikseli (efektywnie) | Około 24,2 megapiksela |
Liczba pikseli (całkowita) | Około 28,3 megapiksela |
Typ przetwornika | Pełnoklatkowy (35,6 x 23,8 mm) przetwornik obrazu CMOS Exmor RS® |
System ochrony przed kurzem | Powłoka chroniąca przed ładunkami elektrycznymi na filtrze optycznym i mechanizm przesunięcia przetwornika obrazu |
Zapis (fotografie) |
|
ROZMIAR (PIKSELE) [4:3] | Pełna klatka 35 mm L: 5328 x 4000 (21 M), M: 3488 × 2624 (9,2 M), S: 2656 × 2000 (5,3 M) APS-C L: 3488 x 2624 (9,2 M), M: 2656 × 2000 (5,3 M), S: 1744 x 1312 (2,3 M) |
Rozmiar obrazu (piksele) [16:9] | Pełna klatka 35 mm L: 6000 × 3376 (20M), M: 3936 x 2216 (8,7M), S: 3008 × 1688 (5.1M) APS-C L: 3936 x 2216 (8,7M), M: 3008 x 1688 (5,1M), S: 1968 x 1112 (2,2M) |
ROZMIAR OBRAZU (PIKSELE) [1:1] | Pełna klatka 35 mm L: 4000 x 4000 (16M), M: 2624 × 2624 (6.9M), S: 2000 × 2000 (4.0M) APS-C L: 2624 x 2624 (6.9M), M: 2000 × 2000 (4.0M), S: 1312 x 1312 (1.7M) |
14bit RAW | Tak |
Rozmiar obrazu (piksele) [tryb panoramy] | - |
Efekty zdjęciowe | 8 rodzajów: Posteryzacja (kolor), posteryzacja (cz/b), kolor pop, retro foto, częściowy kolor (R/G/B/Y), wysoki kontrast monochromatyczny, aparat zabawka (normalny/chłodny/ciepły/zielony/magenta), high-key: miękki, czarno-biały o bogatej gradacji |
Styl twórczy | Standardowy, żywy, neutralny, czysty, głęboki, jasny, portret, krajobraz, zachód słońca, scena nocna, jesienne liście, czarno-biały, sepia, pamięć stylów (1–6) (Kontrast (-3 do +3), Nasycenie barw (-3 do +3), Ostrość (-5 do +5)) |
Profile obrazu | - |
Funkcje zakresu dynamicznego | Wyłączone, DRO (automatyka/poziom (1-5)), automatyka HDR (automatyczne zmiany ekspozycji, nastawianie zmian ekspozycji: od 1 EV do 6 EV z krokiem 1,0 EV) |
Przestrzeń barw | Standard sRGB (paleta sYCC) i Adobe RGB zgodny z technologią TRILUMINOS Color |
Format RAW bez kompresji | Tak |
System nagrywania (Zdjęcie) |
|
Format zapisu | JPEG (zgodność z DCF 2.0, Exif 2.31, zgodność z MPF Baseline), RAW (format Sony ARW 2.3) |
Rozmiar obrazu (piksele) [3:2] | Pełna klatka 35 mm L: 6000 × 4000 (24M), M: 3936 x 2624 (10M), S: 3008 × 2000 (6.0M), APS-C L: 3936 x 2624 (10M), M: 3008 x 2000 (6,0M), S: 1968 x 1312 (2,6M) |
Tryby jakości obrazu | RAW, RAW i JPEG (Extra fine, Fine, Standard), JPEG (Extra fine, Fine, Standard) |
Zapis (film) |
|
Format zapisu | XAVC S, zgodność z formatem AVCHD 2.0 |
Przestrzeń barw | Standard xvYCC (x.v.Colour przy połączeniu kablem HDMI), zgodność z technologią TRILUMINOS Colour |
Efekty zdjęciowe | Posteryzacja (kolor), posteryzacja (cz/b), kolor pop, retro foto, częściowy kolor (R/G/B/Y), wysoki kontrast monochromatyczny, aparat zabawka(normalny/chłodny/ciepły/zielony/magenta), high-key: miękki |
Styl twórczy | Standardowy, żywy, neutralny, czysty, głęboki, jasny, portret, krajobraz, zachód słońca, scena nocna, jesienne liście, czarno-biały, sepia, pamięć stylów (1–6) (Kontrast (-3 do +3), Nasycenie barw (-3 do +3), Ostrość (-5 do +5)) |
Profile obrazu | - |
Rozmiar obrazu (piksele), NTSC | XAVC S 4K: 3840 x 2160 (30 p, 100 M), 3840 x 2160 (24 p, 100 M), 3840 x 2160 (30 p, 60 M), 3840 x 2160 (24 p, 60 M), XAVC S HD: 1920 × 1080 (120p, 100 M), 1920 × 1080 (120p, 60 M), 1920 × 1080 (60p, 50 M), 1920 × 1080 (30p, 50 M), 1920 × 1080 (24p, 50 M), 1920 × 1080 (60p, 25 M), 1920 × 1080 (30p, 16 M), AVCHD: 1920 × 1080 (60i, 24 M, FX), 1920 × 1080 (60i, 17 M, FH) |
Rozmiar obrazu (piksele), PAL | XAVC S 4K: 3840 × 2160 (25 p, 100 M), 3840 × 2160 (25 p, 60 M), AVCHD: 1920 x 1080 (50i, 24M, FX), 1920 x 1080 (50i, 17M, FH) |
ZWOLNIONE I PRZYSPIESZONE TEMPO (LICZBA KLATEK NA SEKUNDĘ) | Tryb NTSC: 1, 2, 4, 8, 15, 30, 60, 120 kl./s, Tryb PAL: 1, 2, 3, 6, 12, 25, 50, 100 kl./s, |
ZWOLNIONE I PRZYSPIESZONE TEMPO (LICZBA KLATEK NA SEKUNDĘ I ROZMIAR OBRAZU) | Tryb NTSC: 1920×1080 (60p, 30p, 24p), tryb PAL: 1920 × 1080 (50p, 25p) |
Funkcje filmu | Wyświetlanie poziomu dźwięku, regulacja poziomu nagrywania dźwięku, nagrywanie proxy (1280 × 720 (ok. 9 Mb/s)), TC/UB (pamięć TC/pamięć UB/format TC/przebieg TC/tworzenie TC/zapis czasu UB), automatyczne wydłużanie czasu otwarcia migawki, sterowanie zapisem, wyświetlanie wyraźnych informacji HDMI. (Włączanie / wyłączanie) |
Wyjście HDMI® | 3840 × 2160 (25p), 1920 × 1080 (50p), 1920 × 1080 (50i), 1920 × 1080 (24p), 1920 × 1080 (60p), 1920 × 1080 (60i), 3840 × 2160 (30p), 3840 × 2160 (24p), YCbCr 4:2:2 8 bitów / RGB 8 bitów |
System nagrywania (Film) |
|
KOMPRESJA FILMU | XAVC S: MPEG-4 AVC/H.264, AVCHD: MPEG-4 AVC / H.264 |
FORMAT ZAPISU DŹWIĘKU | XAVC S: LPCM 2-kan., AVCHD: Dolby® Digital (AC-3), 2 kanały; Dolby® Digital Stereo Creator |
System nagrywania |
|
Informacje o lokalizacji Łącze ze smartfona | Tak |
Nośnik | Karta pamięci SD, karta pamięci SDHC (zgodna z UHS-I/II), karta pamięci SDXC (zgodna z UHS-I/II), karta pamięci microSD, karta pamięci microSDHC, karta pamięci microSDXC |
Gniazdo na kartę pamięci | SLOT1: gniazdo karty pamięci SD (zgodne z UHS-I/II), SLOT2: Gniazdo karty pamięci SD (zgodne z UHS-I/II) |
Tryb zapisu na dwie karty pamięci | Symult. Rej. (Fotografia), symult. Rej. (Film), symult. Rej. (fotografia/film), sortowanie (JPEG/RAW), sortowanie (fotografia/film), automatyczne przełączanie nośnika (wł./wył.), kopia |
Redukcja szumów |
|
Redukcja szumów | Redukcja szumów przy długich czasach ekspozycji: włączanie/wyłączanie, dostępna przy czasach migawki dłuższych niż 1 s; Przy dużych czułościach ISO: Normalna / słaba / wyłączona |
Wieloklatkowa redukcja szumów | - |
Balans bieli |
|
Tryby balansu bieli | Automatyczny / światło dzienne / cień / chmury / żarówki / świetlówki (ciepła biel / zimna biel / biel dnia / światło dzienne) / lampa błyskowa / pod wodą / temperatura barwowa (2500 do 9900K) i filtr barwny (G7 do M7 (57 kroków), A7 do B7 (29 kroków)) / własny |
Mikrokorekty automat. balansu bieli | Tak (G7 do M7, 57 stopni) (A7 do B7, 29 stopni) |
Priorytet ustawiony w trybie AWB | Tak |
BLOKADA WYKRYWANIA AWB | Tak (migawka w połowie zamknięta / zdjęcia seryjne / wył.) |
Bracketing | 3 klatki, do wyboru poziom H/L |
Ostrość |
|
Sposób nastawiania ostrości | Fast Hybrid AF (AF z detekcją fazy / AF z detekcją kontrastu) |
Czujnik ostrości | Przetwornik CMOS Exmor RS® |
Pola ostrości | Pełna klatka 35 mm: 693 pól (AF z detekcją fazy), tryb APS-C z obiektywem FF: 299 pól (AF z detekcją fazy), z obiektywem APS-C: 221 punktów (AF z detekcją fazy)/ 425 punktów (AF z detekcją kontrastu) |
Zakres czułości ostrości | EV-3 – EV20 (odpowiednik ISO100 z założonym obiektywem F2,0) |
Tryb ostrości | Pojedynczy AF (AF-S), ciągły AF (AF-C), DMF (bezpośrednia ręczna regulacja ostrości), ręczny |
Strefa wyznaczania ostrości | Szeroka (693 pól (AF z detekcją fazy), 425 pól (AF z detekcją kontrastu)) / strefowa / centralna / punktowa z wyborem czujnika (mały/średni/duży) / rozszerzany tryb punktowy z wyborem czujnika / śledzenie ostrości (szeroka / strefowa / środkowa / punktowa z wyborem czujnika (mały/średni/duży) / rozszerzany tryb punktowy z wyborem czujnika) |
Inne funkcje | Eye-start AF (tylko z założonym obiektywem LA-EA2 lub LA-EA4 (sprzedawany oddzielnie)), śledzenie [zdjęcia] człowieka (wybór oka prawego/lewego)/zwierzęcia, [film] człowieka (wybór oka prawego/lewego), mikroregulacja AF z obiektywem LA-EA2 lub LA-EA4 (sprzedawany oddzielnie), przewidywanie ostrości, blokada ostrości, przełącznik obszaru AF V/H, rejestracja obszaru AF, koło punktu ostrości. |
Światło wspomagające autofokus (AF Illuminator) | Tak (z wbudowanej diody LED) |
Zasięg światła wspomagającego AF | Około 0,3 m – około 3,0 m (z założonym obiektywem FE 28 – 70 mm F3,5-5,6 OSS) |
Sposób nastawiania ostrości pilotem LA-EA3 (sprzedawany oddzielnie) | detekcji fazy |
Ekspozycja |
|
Czujnik pomiarowy | Przetwornik CMOS Exmor RS® |
Zakres czułości pomiaru | EV-3 – EV20 (przy odpowiedniku ISO100, z założonym obiektywem F2,0) |
Tryb pomiaru | Wielosegmentowy, Centralnie ważony, Punktowy (standardowy/duży), uśrednienie wartości dla całego obszaru, jasny obszar |
Kompensacja ekspozycji | +/- 5,0 EV (do wyboru krok co 1/3 EV lub 1/2 EV) (przy użyciu pokrętła kompensacji ekspozycji: +/- 3 EV (co 1/3 EV)) |
Bracketing ekspozycji | Bracketing: ciągły, bracketing: Pojedynczy, 3/5/9 klatek (z możliwością wyboru). 3 klatki lub 5 klatek, krok co 1/3 EV, 1/2 EV, 2/3 EV, 1.0 EV, 2.0 EV lub 3.0 EV; 9 klatek, krok co1/3 EV, 1/2 EV 2/3 EV lub 1.0 EV. |
Pamięć ekspozycji (AE Lock) | Blokowana po wciśnięciu do połowy spustu migawki. Dostępna za pośrednictwem przycisku pamięci AE. (Włączanie/wyłączanie/automatyczna) |
Tryby ekspozycji | AUTO (iAuto), zaprogramowana automatyka ekspozycji (P), preselekcja przysłony (A), preselekcja czasu otwarcia migawki (S), ręczny (M), film (zaprogramowana automatyka ekspozycji (P) / preselekcja przysłony (A) / preselekcja czasu otwarcia migawki (S) / ręczny (M)), zwolnione i przyspieszone tempo (zaprogramowana automatyka ekspozycji (P) / preselekcja przysłony (A) / preselekcja czasu otwarcia migawki (S) / ręczny (M)) |
Czułość ISO | [Fotografie] Mechaniczna migawka: ISO 100–51 200 (wartości ISO od ISO 50 do ISO 204 800 można nastawiać jako rozszerzony zakres ISO), automatyczna (ISO 100-12 800, możliwość wyboru górnej/dolnej granicy), elektroniczna migawka: ISO 100–25 600 (wartości ISO od ISO 50 można nastawiać jako rozszerzony zakres ISO), automatyczna (ISO 100-12 800, możliwość wyboru górnej/dolnej granicy), [Filmy] odpowiednik ISO 100–51 200 (wartości ISO do ISO 102 400 można nastawiać jako rozszerzony zakres ISO), automatyczna (ISO 100-12 800, możliwość wyboru górnej/dolnej granicy) |
Fotografowanie bez migotania | Tak |
Tryby tematyczne | - |
Ekspozycja |
|
Typ pomiaru | Pomiar z wykorzystaniem 1200 stref |
Wizjer |
|
Typ wizjera | Wizjer elektroniczny (kolorowy) 1,3 cm (typ 0,5"), Quad-VGA OLED |
Liczba punktów | 3 686 400 punktów |
Regulacja jasności (wizjer) | Automatyczna, ręczna (5 kroków od -2 do +2) |
Regulacja temperatury barwowej | Ręczna (5 ustawień) |
Pokrycie kadru | 100% |
Powiększenie | ok. 0,78 x (obiektyw 50 mm nastawiony na nieskończoność, -1m-1) |
Regulacja dioptrii | -4,0 do +3,0 m-1 |
Odległość od oka | Ok. 23 mm od soczewki wizjera; 18,5 mm od ramki wizjera przy -1 m-1 (norma Camera & Imaging Products Association) |
Wybór liczby klatek na sekundę w wizjerze | STD 60 kl./s / HI 120 kl./s |
Zawartość wyświetlacza | Wyświetlacz graficzny, wyświetlanie wszystkich informacji, bez informacji, poziomica cyfrowa, histogram |
Ekran LCD |
|
Typ monitora | 7,5 cm (3,0"), TFT |
Panel dotykowy | Tak |
Liczba punktów | 1 440 000 punktów |
Regulacja jasności | Ręczna (5 ustawień od -2 do +2), tryb słonecznej pogody |
Regulacja kąta | Maksymalnie ok. 107° w górę, około 41° w dół |
Wybór wyświetlacza (wizjer/LCD) | Tak (automatyczny/ręczny) |
Podgląd w czasie rzeczywistym efektów korekt (LCD) | Włączanie/wyłączanie |
System obsługi Quick Navi | Tak |
Powiększanie obrazu przy nastawianiu ostrości | Tak (pełna klatka 35 mm: 4,7x, 9,4x, APS-C: 3,1x, 6,2x) |
Zebra | Tak (wybieranie poziomu + zakres lub dolny limit jako ustawienie własne) |
Wyróżnianie ostro ujmowanych fragmentów przy ręcznym nastawianiu ostrości | Tak (poziom: duży/średni/mały/wył., kolor: czerwony/żółty/niebieski/biały) |
Inne | Technologia WhiteMagic, siatka linii (siatka reguły trójpodziału/siatka kwadratowa/diagram i siatka kwadratowa/wył.), znacznik filmowy (środek/aspekt/strefa bezpieczeństwa/ramka pomocnicza) |
Zawartość wyświetlacza | Wyświetlacz graficzny, wyświetlanie wszystkich informacji, bez informacji, poziomica cyfrowa, histogram, w trybie wizjera, wyłączanie monitora |
Inne funkcje |
|
PlayMemories Camera Apps™ | - |
Clear Image Zoom | Fotografie: około 2x, Filmy: około 1,5x (4K), około 2x (HD) |
Zoom cyfrowy | Inteligentny zoom (fotografie): pełnoklatkowy 35 mm: M: około 1,5x, S: około 2x, APS-C: M: około 1,3x, S: około 2x, Zoom cyfrowy (fotografie): pełnoklatkowy 35 mm: L: około 4x, M: około 6,1x, S: około 8x, APS-C: L: około 4x, M: około 5,2x, S: około 8x, Zoom cyfrowy (filmy) pełnoklatkowy 35 mm: około 4x, APS-C: około 4x |
Rozpoznawanie twarzy | Tryby: priorytet twarzy w AF (wł/wył), priorytet twarzy w wielopunktowym pomiarze (wł/wył), priorytet rejestracji twarzy (wł/wył), rejestracja twarzy, maks. liczba wykrywanych twarzy: 8 |
Samowyzwalacz do autoportretów | - |
Inne | Nagrywanie okresowe, nastawianie ostrości przez dotknięcie Tak (ustawianie ostrości przez dotknięcie/panel dotykowy/śledzenie dotykiem), min. automatyczna czułość ISO, SS, monitorowanie jasności, informacja o prawach autorskich, wprowadzanie nazwy pliku, funkcja transmisji danych FTP, pomoc, ustawienie regionu, tryb wystawy sklepowej, tryb lampy wideo, regulacja zoomu obrotem pierścienia |
Zgodność z Eye-Fi | - |
Migawka |
|
Typ | Sterowana elektronicznie, o przebiegu pionowym, szczelinowa |
Typ migawki | Automatyczna/Mechaniczna migawka/Elektroniczna migawka |
Czas otwarcia migawki | [zdjęcia, pojedyncze ujęcie] Mechaniczna migawka: 1/8000 do 30 s, żarówka; AUTO: 1/32000 do 30 s, B, Elektroniczna migawka: 1/32 000 do 30 s, [Fotografie, zdjęcia seryjne] mechaniczna migawka: 1/8000 s do 30 s, AUTO: 1/32 000 do 1/8 s, Elektroniczna migawka: 1/32 000 do 1/8 s, [Filmy]: 1/8000 do 1/4 (co 1/3 stopnia); do 1/60 w trybie automatycznym (do 1/30 w trybie automatycznego wydłużania czasu otwarcia migawki) |
Synchronizacja z lampą błyskową Szybkość | 1/250 s |
Elektroniczny pierwszy przebieg kurtyny | Tak (włączanie/wyłączanie) |
Cicha praca | Tak (elektroniczna migawka) |
Kontrola błysku |
|
Typ | - |
Liczba przewodnia | - |
Kąt rozsyłu błysku | - |
Sterowanie | Przedbłysk TTL |
Kompensacja mocy błysku | +/- 3,0 EV (przełączanie kroku między 1/3 lub 1/2 EV) |
Bracketing lampy błyskowej | 3/5/9 klatek (z możliwością wyboru). 3 klatki lub 5 klatek, krok co 1/3 EV, 1/2 EV, 2/3 EV, 1.0 EV, 2.0 EV lub 3.0 EV; 9 klatek, krok co1/3 EV, 1/2 EV 2/3 EV lub 1.0 EV. |
Tryby pracy lampy błyskowej | Wyłączona, automatyczna, błysk wypełniający, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, synchronizacja z drugim przebiegiem kurtyny, osłabianie efektu czerwonych oczu (włączanie/wyłączanie), bezprzewodowe, synchronizacja z krótkimi czasami ekspozycji |
Współpraca z lampą zewnętrzną | Lampa błyskowa do systemu Sony α zgodna ze stopką Multi Interface, możliwość użycia adaptera stopki do podłączania lamp wyposażonych w stopkę z automatyczną blokadą |
Blokada mocy błysku | Tak |
Sterowanie bezprzewodowe | Tak (Sygnał świetlny: dostępny z błyskiem wypełniającym, synchronizacją z długimi czasami ekspozycji, synchronizacją z krótkimi czasami ekspozycji. /Sygnał radiowy: dostępny z błyskiem wypełniającym, synchronizacją z drugim przebiegiem kurtyny, synchronizacją z długimi czasami ekspozycji, synchronizacją z krótkimi czasami ekspozycji). |
Stabilizacja obrazu |
|
Typ | Mechanizm przesunięcia przetwornika obrazu z 5–kierunkową kompensacją (kompensacja zależy od parametrów obiektywu) |
Efekt kompensacji | 5,5 stopnia (według normy Camera & Imaging Products Association. Tylko obrót wokół osi pionowej / przechył w górę/w dół. Przy zamontowanym obiektywie Planar T* FE 50 mm F1,4 ZA. Redukcja szumów przy długiej ekspozycji: wyłączona.) |
Mechanizm |
|
Tryby zapisu | Zdjęcia pojedyncze, zdjęcia seryjne (do wyboru Hi/Mid/Lo), samowyzwalacz, samowyzwalacz (seria), bracketing: Pojedyncze, bracketing: Seryjne, bracketing balansu bieli, bracketing DRO |
Szybkość ciągłego zapisu (przybliżona wartość maks.) | Automatyczna/Elektroniczna migawka: Zdjęcia seryjne: Hi: maks. 20 kl./s, Mid: maks. 10 kl./s, Lo: maks. 5 kl./s , Mechaniczna migawka: Zdjęcia seryjne: Hi: maks. 10 kl./s, Mid: maks. 8 kl./s, Lo: maks. 3 kl./s |
Liczba kadrów do zarejestrowania (przybliżona) | JPEG Extra Fine L: 361 klatek, JPEG Fine L: 361 klatek, JPEG Standard L: 361 klatek, RAW: 239 klatek, RAW i JPG: 226 klatek, RAW (bez kompresji): 131 klatek, RAW (bez kompresji) + JPG: 120 klatek |
Samowyzwalacz | 10 s opóźnienia / 5 s opóźnienia / 2 s opóźnienia / Ciągły z samowyzwalaczem (3 klatki po 10 s / 5 klatek po 10 s / 3 klatki po 5 s / 5 klatek po 5 s / 3 klatki po 2 s / 5 klatek po 2 s) / Bracketing z samowyzwalaczem (wył. / 2 s opóźnienia / 5 s opóźnienia / 10 s opóźnienia) |
Odtwarzanie |
|
Przechwytywanie zdjęć | Tak |
Tryby | Jedno zdjęcie (z informacjami o zdjęciu, histogramem Y RGB i ostrzeżeniem o światłach / cieniach lub bez tych informacji), indeks 9 / 25 klatek, tryb wyświetlania w powiększeniu (L: 15,0x, M: 9,84x, S: 7,52x), automatyczny podgląd (10/5/2 s, wył.), obrót obrazu (automatyczny/ręczny/wył.), pokaz slajdów, wybór folderu (data / fotografie / MP4 / AVCHD / XAVC S HD / XAVC S 4K), przewijanie w przód/w tył (film), kasowanie, ochrona, ocena, wyświetlanie grupowe, notatki głosowe |
Interfejs |
|
Złącze komputerowe | Pamięć masowa, MTP, zdalne sterowanie z komputera |
Złącze Multi Terminal / Micro USB | Tak |
NFC | Tak (zgodność ze znacznikami NFC Forum typu 3), zdalne sterowanie jednym dotknięciem, udostępnianie jednym dotknięciem |
Bezprzewodowa sieć LAN (wbudowana) | Zgodność z Wi-Fi, IEEE 802.11a/b/g/n/ac (pasmo 2,4 GHz/5 GHz), oglądanie na smartfonie, zdalne sterowanie smartfonem, przesyłanie do komputera, oglądanie na telewizorze. |
Wyjście HD | Mikrozłącze HDMI (typ D), BRAVIA Sync (sterowanie dla HDMI), technologia PhotoTV HD, rejestrowanie filmu w formacie 4K, wyświetlanie fotografii w formacie 4K |
Stopka akcesoriów Auto-lock | - |
Złącze Smart Accessory Terminal 2 | - |
Gniazdo zewnętrznego zasilania | - |
Złącze do synchronizacji | Tak |
Bluetooth® | Tak (standard Bluetooth w wer. 4.1 (pasmo 2,4 GHz)) |
Stopka Multi Interface | Tak (z cyfrowym interfejsem dźwiękowym) |
Złącze uchwytu do zdjęć w układzie pionowym | Tak |
Gniazdo mikrofonu | Tak (mini jack stereo 3,5 mm) |
Zdalne sterowanie z komputera | Tak |
Gniazdo słuchawkowe | Tak (mini jack stereo 3,5 mm) |
Złącze LAN | Tak (1000BASE-T) |
Drukowanie |
|
Obsługiwane standardy | Exif Print, Print Image Matching III, ustawienie DPOF |
Funkcja użytkownika |
|
Typ | Ustawienia przycisków użytkownika, programowalne ustawienie (3 zestawy w body / 4 zestawy na karcie pamięci), Moje menu, ustawienia Moje pokrętło, regulacja ustawień użytkownika dotyczących fotografowania |
Kompensacja cech obiektywu |
|
Ustawienie | Winietowanie, aberracja chromatyczna, zniekształcenia |
Dźwięk |
|
Mikrofon | Wbudowany, stereofoniczny |
Głośnik | Wbudowany, monofoniczny |
Zasilanie |
|
Dostarczany akumulator | Jeden akumulator NP-FZ100 |
Czas pracy baterii / akumulatora (fotografie) | Około 500 zdjęć (wizjer) / około 690 zdjęć (monitor LCD) (norma Camera & Imaging Products Association) |
Czas pracy baterii/akumulatora (film, faktyczne nagrywanie) | ok. 110 min (wizjer) / ok. 120 min (monitor LCD), (norma Camera & Imaging Products Association) |
Czas pracy baterii/akumulatora (film, nagrywanie ciągłe) | Ok. 195 minut (wizjer) / około 200 minut (monitor LCD) (norma Camera & Imaging Products Association) |
Ładowanie wewnętrznego akumulatora | Tak (dostępny ze złączem Multi/Micro USB lub USB Typu C) |
Zasilanie zewnętrzne | - |
Pobór mocy (wizjer) | Fotografie: ok. 3,9W (z założonym obiektywem FE 28–70 mm F3.5–5.6 OSS), Filmy: około 5,0 W (z założonym obiektywem FE 28-70 mm F3.5-5.6 OSS) |
Pobór mocy (ekran LCD) | Fotografie: ok. 2,9W (z założonym obiektywem FE 28–70 mm F3,5–5,6 OSS), Filmy: około 4,9 W (z założonym obiektywem FE 28-70 mm F3.5-5.6 OSS) |
Zasilanie przez łącze USB | Tak (dostępny ze złączem Multi/Micro USB lub USB Typu C) |
Wymiary i waga |
|
Waga (z dostarczonym akumulatorem i kartą pamięci) | Około 678 g |
Wymiary (szer. x wys. x gł.) | Około 128,9 × 96,4 × 77,5 mm, około 128,9 × 96,4 × 67,3 mm (od uchwytu do monitora)/Około 5 1/8 × 3 7/8 × 3 1/8 cala, około 5 1/8 × 3 7/8 × 2 3/4 cala (od uchwytu do monitora) |
Inne |
|
Temperatura w środowisku pracy | 32 - 104 stopni F / 0 - 40 stopni C |
- Przewód zasilający
- Akumulator NP-FZ100
- Osłona przewodu
- Ładowarka BC-QZ1
- Pasek na ramię
- Przykrywka korpusu
- Osłona stopki akcesoriów
- Muszla oczna
- Przewód USB typu C(TM)
Brak metod dostawy dla tego produktu.