Pełne ekspresji obrazy z wyeksponowanym głównym obiektem
Autorzy wideoblogów oczekują nienagannej jakości obrazu. Potrzebę tę spełniają najnowocześniejsze technologie firmy Sony. Pełnoklatkowy przetwornik obrazu CMOS Exmor R™ odznacza się szerokim zakresem dynamiki tonalnej, niskim poziomem zakłóceń i wysoką czułością, a ponadto pozwala uzyskać piękny efekt bokeh. Najnowszy procesor BIONZ XR™ przetwarza obraz w czasie rzeczywistym z nawet 8-krotnie większą wydajnością. Umożliwia zapis obrazu w formacie 4K 60p (z możliwością rozszerzenia do 120p), lepiej odwzorowuje kolory i przejścia tonalne, zwiększa czułość i utrzymuje zakłócenia na niskim poziomie.
Obiektywy umożliwiające zróżnicowanie środków wyrazu
Ponieważ aparat ZV-E1 jest wyposażony w system Sony E-mount, współpracuje ze wszystkimi obiektywami z mocowaniem typu E — również z serii G Master, wyróżniającej się wyjątkową rozdzielczością i efektem bokeh. Zakres ogniskowych od 12 do 1200 milimetrów zapewnia wszechstronne możliwości twórcze.
Naturalne odcienie skóry, efekt gładkiej skóry i rozmywanie tła
Aparat wiernie oddaje kolory i faktury skóry ludzkiej i liści nawet w trudnych warunkach oświetlenia. Lepiej odwzorowywane są przejścia tonalne, przez co poprawia się wygląd zdjęć portretowych, zwłaszcza odcieni skóry i fragmentów ulegających prześwietleniu. Z kolei efekt gładkiej skóry pozwala zamaskować niewielkie zmarszczki i przebarwienia oraz zwiększyć wyrazistość obrazu wokół oczu i ust. Chcesz wyeksponować główny obiekt? Naciśnięcie przycisku rozmywania tła wytworzy imponujący efekt bokeh, jaki zapewnia pełnoklatkowy przetwornik obrazu.
Twórz niezapomniane obrazy dzięki ustawieniu „Vlog filmowy”
Intuicyjny w użyciu tryb „Vlog filmowy” umożliwia nagrywanie scen, które wyglądają jak filmy fabularne. Dzięki ustawieniom „Wygląd”, „Nastrój” i „Szybkość przejścia AF” nadasz vlogowi wygląd produkcji filmowej, idealnie dostosowany do sceny i zamysłu twórczego. „Vlog filmowy” obejmuje ustawienia „Wygląd”, np. S-Cinetone pomagający upiększyć odcienie karnacji, „Nastrój” do wzmacniania określonych kolorów oraz „Szybkość przejścia AF”, od której zależy szybkość przenoszenia ostrości z obiektu na obiekt. Do stworzenia kinowego klimatu przyczynia się dodatkowo zmiana tempa rejestracji obrazu na 24 kl./s i użycie panoramicznych proporcji Cinemascope (2,35:1) z czarnymi pasami u góry i u dołu obrazu.
Stabilizacja z dynamicznym trybem aktywnym
Korpus aparatu wyposażony jest w 5-osiowy optyczny system stabilizacji obrazu z precyzyjnym modułem stabilizacji, czujnikami żyroskopowymi i zoptymalizowanymi algorytmami. Dodatkowo można włączyć dynamiczny tryb aktywny: zaawansowany elektroniczny system stabilizacji, o 30% bardziej efektywny od trybu Active Mode w poprzednich modelach. Dzięki temu jeszcze łatwiej jest nagrać płynny, stabilny obraz podczas chodzenia, a w rezultacie nadać vlogowi wyrazistość i dynamikę.
Stabilizator kadrowania zapewniający stałą pozycję filmowanej osoby
Funkcja stabilizatora kadrowania, automatycznie zapobiegająca przemieszczaniu się głównego motywu w kadrze, może pomóc w filmowaniu osoby idącej obok. Połączenie zaawansowanej, opartej na sztucznej inteligencji technologii rozpoznawania obiektów oraz stabilizacji obrazu w dynamicznym trybie aktywnym ułatwia utrzymywanie obiektu w kadrze podczas zdjęć z ręki.
Automatyczne kadrowanie filmów przez sztuczną inteligencję
Dzięki technologii rozpoznawania obiektów z użyciem sztucznej inteligencji możliwe jest automatyczne kadrowanie. Funkcja ta automatycznie steruje kompozycją ujęcia filmowego w taki sposób, aby główny obiekt zajmował najważniejsze miejsce w kadrze. W rezultacie nawet po zainstalowaniu aparatu na statywie kadrowanie jest na bieżąco korygowane, a ujęcie wygląda jak nakręcone przez doświadczonego kamerzystę. Aparat automatycznie rozpoznaje obiekt i rozpoczyna jego śledzenie. Użytkownik może jednak wybrać inny obiekt, dotykając go na ekranie aparatu lub w aplikacji Creators' App w smartfonie.
Dokładne ustawianie ostrości dzięki sztucznej inteligencji i wiodącej technologii
Dzięki innowacyjnemu procesorowi ze sztuczną inteligencją aparat ZV-E1 dokładnie rozpoznaje obiekty i ustawia na nie ostrość. Oprócz ludzi, zwierząt i ptaków sztuczna inteligencja wykrywa także owady, samochody, pociągi i samoloty. Funkcja śledzenia w czasie rzeczywistym pozwala śledzić takie obiekty w czasie rzeczywistym, nawet jeśli szybko się poruszają.
Systematyczne śledzenie w czasie rzeczywistym
Oparta na sztucznej inteligencji funkcja śledzenia w czasie rzeczywistym pozwala skupić się na kadrowaniu i kompozycji ujęcia. Dzięki znacznie efektywniejszemu rozpoznawaniu obiektów śledzenie działa bardziej niezawodnie i w szerszym zakresie sytuacji. System dokładnie rozpoznaje i śledzi nawet osoby w kaskach i maseczkach oraz zwierzęta odwrócone od aparatu.
Kompensacja zmian kąta widzenia podczas ustawiania ostrości
Funkcja kompensacji „oddychania” w aparacie ZV-E1 osłabia „oddychanie” ostrości, czyli niepożądane zmiany kąta widzenia, jakie mogą zachodzić podczas regulacji ostrości. Aby zapewnić stały kąt widzenia i umożliwić stosowanie płynnych, dynamicznych przejść ostrości, wykorzystano firmową technologię Sony Clear Image Zoom.
Ustawienie „Prezentacja produktu” do nagrywania recenzji
Ustawienie „Prezentacja produktu” ułatwia nagrywanie recenzji filmowych. W tym trybie aparat płynnie przenosi ostrość z twarzy na produkt umieszczony przed obiektywem, a następnie, po zabraniu produktu, z powrotem na twarz. Ustawienie to można włączyć i wyłączyć prostym naciśnięciem odpowiedniego przycisku.
Rozpoznawanie wielu twarzy
Aparat rozpoznaje twarze w ujęciach grupowych i automatycznie dostosowuje ostrość i rozmycie tła. Nie ryzykujesz zatem zamazania twarzy osób w dalszych rzędach i nie musisz zajmować się ręcznym regulowaniem przysłony — po prostu skup się na uchwyceniu naturalnych wyrazów twarzy.
Możliwości twórczej regulacji zoomu
Dźwignia zoomu umieszczona u góry uchwytu pozwala ustawiać ogniskową w obiektywach z elektryczną regulacją zoomu oraz używać funkcji „Wyraźny zoom obrazu” (Clear Image Zoom) podczas pracy z obiektywami stałoogniskowymi i bez elektrycznej regulacji zoomu. Użycie zoomu cyfrowego lub funkcji „Wyraźny zoom obrazu” nie wpływa na rozpoznawanie przez system AF w czasie rzeczywistym, śledzenie w czasie rzeczywistym i ustawienie obszaru ostrości. Oznacza to maksymalną szybkość i dokładność pracy systemu AF opartego na wykrywaniu fazy.
Nagrywanie w zwolnionym i przyspieszonym tempie
Tryby S&Q pozwalają filmować dynamiczny sport i szybkie akcje w zwolnionym tempie, by w ten sposób pokazać je z nowej, świeżej perspektywy. Aparat umożliwia nagrywanie niezwykle szczegółowego obrazu o przepływności do 600 Mb/s (4:2:2, 10 bitów, XAVC S-I 60p) lub rejestrację nawet 240 klatek na sekundę (Full HD) w celu 10-krotnego spowolnienia odtwarzania.
Inteligentny mikrofon z trzema kapsułami
Aparat ZV-E1 jest wyposażony w zaawansowany mikrofon z trzema kapsułami. Umożliwia on wybór charakterystyki kierunkowej i przechwytywanie czystego dźwięku w plenerze, gdzie problemem mogą być odgłosy wiatru i hałas z zewnątrz. Mikrofon zaprojektowano z myślą o wyraźnych nagraniach głosu głównej osoby. Jego charakterystykę kierunkową można jednak dostosowywać do ujęcia, wybierając ustawienia „Przód”, „Tył”, „Wszystkie kierunki” i „Auto”.
Zaawansowane tryby nagrywania filmu: 10-bitowy format 4:2:2
Aparat ZV-E1 umożliwia wewnętrzny zapis obrazu w formacie 4:2:2 10 bitów z kompresją Long GOP lub All Intra. Taki sposób kodowania pozwala uzyskać pełniejsze, bardziej naturalne przejścia tonalne i większą swobodę podczas edycji.
S-Gamut3.Cine/S-Log3 i S-Gamut3/S-Log3
Krzywa S-Log3 lepiej oddaje przejścia tonalne od cieni do środka zakresu (18% szarości). Użytkownik może wybrać przestrzeń kolorów S-Gamut3, odwzorowującą kolory lepiej niż S-Gamut, oraz S-Gamut3.Cine, dzięki której obraz wygląda jak po zeskanowaniu z kliszy filmowej. Połączenie przestrzeni S-Gamut3.Cine, mającej nieco szerszy zakres niż stosowana w kinie cyfrowym przestrzeń DCI-P3, oraz krzywej S-Log3 ułatwia korekcję kolorów w przestrzeniach DCI-P3 i 709.
Profil obrazu z zaimportowanymi plikami LUT
Aparat pozwala na importowanie własnych plików LUT (w formacie .cube) i ich przypisywanie do profili obrazu. Umożliwia to użycie własnych tabel LUT do nadania obrazowi niestandardowego wyglądu. Aparat zapisuje te dane, co pozwala ograniczyć lub wyeliminować późniejszą korekcję kolorów.
Elastyczne ISO — większa swoboda wyboru ekspozycji
Elastyczne ISO to tryb filmowania S-Log3, w którym można ręcznie regulować przysłonę i czas migawki oraz automatycznie dostosowywać czułość do jasności sceny. ISO można ustawić na AUTO lub ręcznie zmieniać od 640 do 102 400 (160–409 600 w rozszerzonym trybie ISO), aby uzyskać optymalne naświetlenie.
Najmniejszy i najlżejszy na świecie w tej klasie
ZV-E1 to najmniejszy i najlżejszy na świecie aparat do wideoblogów wyposażony w pełnoklatkowy przetwornik obrazu CMOS i system wymiennych obiektywów. Dzięki małym wymiarom i wadze znakomicie sprawdza się nie tylko podczas zdjęć z ręki, lecz także na gimbalu albo dronie. Ta wyjątkowa mobilność otwiera przed autorami wideoblogów nowe możliwości twórczej ekspresji.
Prosta obsługa, komfort podczas zdjęć
Otwierany na bok ekran LCD z regulacją nachylenia i najważniejsze elementy sterujące zaprojektowano tak, aby łatwiej było nagrywać autoportrety i ujęcia do vlogów. Ekran LCD pomaga sprawdzić kompozycję niemal każdego ujęcia. Przycisk REC, pokrętło Zdjęcia/Filmy/S&Q, przyciski własne i inne elementy u góry aparatu rozmieszczono z myślą o wygodzie użycia.
Intuicyjna obsługa dotykowa
Kiedy przeciągniesz palcem od lewej lub prawej strony monitora, u góry pojawią się ikony funkcji dotykowych, takich jak tryb zdjęć czy „Vlog filmowy”. Przeciągając palcem w górę monitora, można natomiast wyświetlić menu funkcji (Fn). Z kolei na dole monitora, obok dostępnych już wcześniej ikon przysłony, czasu otwarcia migawki i ISO znajdują się także ikony dotykowej kompensacji ekspozycji i balansu bieli.
Szybki dostęp do często używanych pozycji menu
Główne menu aparatu ZV-E1 ma formę listy, z której można szybko wybrać liczbę klatek na sekundę, czas otwarcia migawki i inne ważne parametry ujęcia. Funkcję wyświetlania tego menu można przypisać do przycisku własnego. Pozwoli to szybko sprawdzać i korygować ustawienia przed rozpoczęciem zdjęć. Zawartość głównego menu jest dostosowana do aktualnego trybu pracy: fotografowania lub filmowania.
Konstrukcja odporna na pył i wilgoć
Aby aparat był lepiej chroniony, wszystkie pokrętła i przyciski zaopatrzono w uszczelki, a elementy obudowy połączono na wpust. Dokładne uszczelnienie całego korpusu zapewnia wyjątkową odporność na pył i wilgoć podczas pracy w złą pogodę.
Akumulator z serii Z
Źródłem zasilania aparatu ZV-E1 jest pojemny akumulator Sony z serii Z. Nowo zaprojektowane podzespoły — procesor obrazu, przetwornik obrazu i układy współpracujące — zapewniają optymalne wykorzystanie energii w każdych warunkach.
Funkcje ułatwiające zdjęcia
Aby zapewnić użytkownikowi komfort pracy, aparat ZV-E1 jest wyposażony w szereg użytecznych rozwiązań. Należy do nich umieszczona z przodu lampka nagrywania, która wyraźnie sygnalizuje trwające nagrywanie. Samowyzwalacz filmowania wyświetla na środku ekranu czytelne wskazanie czasu do rozpoczęcia nagrywania, przez co pomaga nagrać tylko potrzebny materiał.
Dodatkowe wyposażenie zwiększające możliwości vlogowania
Aby poprawić dźwięk do vloga, użyj oferowanego oddzielnie zewnętrznego mikrofonu, który podłączysz do gniazda mikrofonu. Obsługę aparatu jedną ręką umożliwia oferowany oddzielnie uchwyt GP-VPT2BT z bezprzewodowym pilotem. Uchwyt ma funkcje regulacji zoomu, wykonywania zdjęć i włączania/wyłączania nagrywania. Może też pełnić rolę statywu.
Łatwe podłączanie smartfona i stabilna łączność
Znacznie poprawiono stabilność połączenia w czasie przesyłania obrazów z aparatu do aplikacji Creators’ App w smartfonie. Transmisja działa w tle nawet po zgaśnięciu wyświetlacza smartfona i uruchomieniu innej aplikacji. Cała praca, od zdjęć po udostępnianie, przebiega teraz znacznie sprawniej.
Wysoka jakość streamingu na żywo
Aparat ZV-E1 jest zgodny ze standardami UVC/UAC i umożliwia transmisje na żywo w jakości 4K 30p. Po podłączeniu do komputera lub smartfona przez łącze USB może pełnić funkcję kamery internetowej 4K (2160p). Wykorzystaj małą głębię ostrości, zoom optyczny, inteligentny mikrofon z trzema kapsułami, tryb AE z priorytetem twarzy i ustawianie ostrości na oczy, aby nadać nowy wymiar zdalnym spotkaniom, wydarzeniom na żywo, a nawet rozmowom z rodziną i znajomymi.
Ekologiczne opakowanie
Opakowanie aparatu ZV-E1 zawiera materiał Sony „Original Blend Material”, powstający z bambusa, trzciny cukrowej i makulatury — bez dodatku tworzyw sztucznych. Dzięki temu opakowanie łączy wysoką jakość i wytrzymałość z możliwością recyklingu i małym wpływem na środowisko.
Tworzywa z recyklingu
Opracowane przez firmę Sony tworzywo SORPLAS™ odznacza się wytrzymałością, wysoką jakością i możliwością wielokrotnego ponownego przetworzenia. Nie ma w nim żadnych substancji niezdatnych do recyklingu. Firma Sony stara się jak najszerzej wykorzystywać SORPLAS i inne materiały z recyklingu w obudowach aparatów. Zmniejsza w ten sposób oddziaływanie na środowisko bez pogorszenia parametrów i funkcjonalności.
Zapis w jakości 4K 60p, a nawet 4K 120p
Aparat ZV-E1 umożliwia wewnętrzny zapis obrazu filmowego o rozdzielczości 4K z szybkością do 120 klatek na sekundę, z użyciem systemu AF. Nagrany w ten sposób materiał o rozdzielczości QFHD można płynnie odtwarzać nawet w 5-krotnie zwolnionym tempie, zyskując nowe środki twórczej ekspresji. Format XAVC S umożliwia pokazanie dynamicznego sportu i szybkich akcji na ujęciach o rozdzielczości Full HD w nawet 10-krotnie zwolnionym tempie (rejestracja 240 kl./s, odtwarzanie 24p).
Dane podstawowe |
|
TYP APARATU/KAMERY | Aparat cyfrowy z wymiennym obiektywem |
Mocowanie obiektywu | Mocowanie typu E |
Sekcja kamery |
|
TYP | Pełnoklatkowy (35,6 × 23,8 mm) przetwornik obrazu CMOS Exmor R |
LICZBA PIKSELI (EFEKTYWNIE) | Fotografie: maks. około 12,1 megapiksela, filmy: maks. około 10,1 megapiksela |
FUNKCJA OCHRONY PRZED PYŁEM | Tak |
OPTYCZNY FILTR DOLNOPRZEPUSTOWY | Tak |
ZAKRES TEMPERATURY BARW | 2500K – 9900K |
System nagrywania (Zdjęcie) |
|
Format zapisu | JPEG (DCF 2.0, Exif 2.32, zgodność z MPF Baseline), HEIF (zgodność z MPEG-A MIAF), RAW (zgodność z formatem Sony ARW 4.0) |
Rozmiar obrazu (piksele) [3:2] | Pełna klatka 35 mm L: 4240 × 2832 (12 M), M: 2768 × 1848 (5,1 M), S: 2128 × 1416 (3,0 M) |
Tryby jakości obrazu | RAW, JPEG, HEIF (4:2:0 / 4:2:2), RAW+JPEG, RAW+HEIF |
14bit RAW | Tak |
System nagrywania (Film) |
|
KOMPRESJA FILMU | XAVC S: MPEG-4 AVC/H.264, XAVC HS: MPEG-H HEVC/H.265 |
FORMAT ZAPISU DŹWIĘKU | LPCM 2 kan. (48 kHz 16 bitów), LPCM 2 kan. (48 kHz 24 bity), LPCM 4 kan. (48 kHz 24 bity) |
FORMAT ZAPISU FILMU (XAVC HS 4K) | 3840 × 2160 (4:2:0, 10 bitów) (w przybliżeniu): 59,94p (150 Mb/s / 75 Mb/s / 45 Mb/s), 50p (150 Mb/s / 75 Mb/s / 45 Mb/s), 23,98p (100 Mb/s / 50 Mb/s / 30 Mb/s); 3840 × 2160 (4:2:2, 10 bitów) (w przybliżeniu): 59,94p (200 Mb/s / 100 Mb/s), 50p (200 Mb/s / 100 Mb/s), 23,98p (100 Mb/s / 50 Mb/s) |
FORMAT ZAPISU FILMU (XAVC S 4K) | 3840 × 2160 (4:2:0, 8 bitów) (w przybliżeniu): 59,94p (150 Mb/s), 50p (150 Mb/s), 29,97p (100 Mb/s / 60 Mb/s), 25p (100 Mb/s / 60 Mb/s), 23,98p (100 Mb/s / 60 Mb/s), 3840 × 2160 (4:2:2, 10 bitów) (w przybliżeniu): 59,94p (200 Mb/s), 50p (200 Mb/s), 29,97p (140 Mb/s), 25p (140 Mb/s), 23,98p (100 Mb/s) |
FORMAT ZAPISU FILMU (XAVC S HD) | 1920 × 1080 (4:2:0, 8 bitów) (w przybliżeniu): 119,88p (100 Mb/s / 60 Mb/s), 100p (100 Mb/s / 60 Mb/s), 59,94p (50 Mb/s / 25 Mb/s), 50p (50 Mb/s / 25 Mb/s), 29,97p (50 Mb/s / 16 Mb/s), 25p (50 Mb/s / 16 Mb/s), 23,98p (50 Mb/s); 1920 × 1080 (4:2:2, 10 bitów) (w przybliżeniu): 59,94p (50 Mb/s), 50p (50 Mb/s), 29,97p (50 Mb/s), 25p (50 Mb/s), 23,98p (50 Mb/s) |
FORMAT ZAPISU FILMU (XAVC S-I 4K) | 3840 × 2160 (4:2:2, 10 bitów) (w przybliżeniu): 59,94p (600 Mb/s), 50p (500 Mb/s), 29,97p (300 Mb/s), 25p (250 Mb/s), 23,98p (240 Mb/s) |
FORMAT ZAPISU FILMU (XAVC S-I HD) | 1920 × 1080 (4:2:2, 10 bitów) (w przybliżeniu): 59,94p (222 Mb/s), 50p (185 Mb/s), 29,97p (111 Mb/s), 25p (93 Mb/s), 23,98p (89 Mb/s) |
Funkcje filmu |
|
ZWOLNIONE I PRZYSPIESZONE TEMPO (S&Q) | Tak |
NAGRYWANIE PROXY | Tak |
KOD CZASOWY / BITY UŻYTKOWNIKA | Tak |
WYJŚCIE DANYCH RAW | - |
System nagrywania |
|
Gniazdo na kartę pamięci | Gniazdo karty pamięci SD (zgodne z UHS-I/II) |
System ustawiania ostrości |
|
TYP | Szybki, hybrydowy system AF (AF z detekcją fazy/AF z detekcją kontrastu) |
USTAWIENIE OSTROŚCI | Fotografie: maks. 759 pól (AF z wykrywaniem fazy), filmy: maks. 627 pól (AF z wykrywaniem fazy) |
ZAKRES CZUŁOŚCI | Od –6 EV do 20 EV (przy odpowiedniku ISO 100, obiektyw F2.0) |
ROZPOZNAWANIE (FOTOGRAFIE) | Człowiek, Zwierzę, Ptak, Owad, Samochód, Pociąg, Samolot |
ROZPOZNAWANIE (FILMY) | Człowiek, Zwierzę, Ptak, Owad, Samochód, Pociąg, Samolot |
INNE CECHY | Czułość śledzenia AF (fotografie), czułość zmian obiektu AF (filmy), szybkość przejścia AF (filmy), przełączanie pionowego/poziomego obszaru AF, rejestracja obszaru AF, cyrkulacja punktu ostrości, mapa ostrości (film), asysta AF (film) |
WSPOMAGANIE AF | - |
Sterowanie ekspozycją |
|
TYP POMIARU | Pomiar z wykorzystaniem 1200 stref |
ZAKRES CZUŁOŚCI POMIARU | EV-3 – EV20 (odpowiednik ISO100 z założonym obiektywem F2,0) |
KOMPENSACJA EKSPOZYCJI | ±5,0 EV (do wyboru krok 1/3 EV i 1/2 EV) |
CZUŁOŚĆ ISO | Fotografie: ISO 80–102 400 (z możliwością rozszerzenia do ISO 40–409 600), automatyczna (ISO 80–12 800, z możliwością wyboru górnej i dolnej granicy); filmy: odpowiednik ISO 80–102 400 (z możliwością rozszerzenia do ISO 40–409 600), automatyczna (ISO 80–12 800, z możliwością wyboru górnej i dolnej granicy) |
KOMPENSACJA MIGOTANIA | - |
Wizjer |
|
TYP | - |
Ekran LCD |
|
TYP | 7,5 cm (3,0"), TFT |
Panel dotykowy | Tak |
LICZBA PIKSELI (CAŁKOWITA) | 1 036 800 punktów |
Regulacja kąta | Kąt otwarcia: około 176°, kąt obrotu: około 270° |
Inne funkcje |
|
INNE CECHY | Ustawienie „Prezentacja produktu”, Rozmywanie tła, Efekt gładkiej skóry, Twórczy wygląd, Funkcja użytkownika, Profil obrazu, Animacja poklatkowa, Ustawienie „Vlog filmowy”, Automatyczne kadrowanie, Stabilizator kadrowania, „Mój styl zdjęcia” |
Clear Image Zoom |
|
FOTOGRAFIE | Około 2×, |
FILMY | Około 1,5× (4K), około 2× (HD) |
Migawka |
|
Typ migawki | Migawka elektroniczna |
Czas otwarcia migawki | Fotografie: od 1/8000 do 30 s; filmy: od 1/8000 do 1 s |
Synchronizacja z lampą błyskową Szybkość | 1/30 s (pełna klatka 35 mm), 1/60 s (APS-C) |
Stabilizator obrazu SteadyShot INSIDE (Stabilizacja obrazu) |
|
TYP | Mechanizm przemieszczania przetwornika obrazu z kompensacją w 5-kierunkach (kompensacja zależy od specyfikacji obiektywu) |
EFEKT KOMPENSACJI (FOTOGRAFIE) | 5,0 stopni (norma Camera & Imaging Products Association. Tylko pochylenie/odchylenie. Z założonym obiektywem FE 50 mm F1.2 GM.) |
TRYB | Fotografie: włączanie/wyłączanie, filmy: dynamiczny aktywny, aktywny, standardowy, wyłączony |
Lampa błyskowa |
|
TYP | - |
STEROWANIE | Przedbłysk TTL |
KOMPENSACJA MOCY BŁYSKU | +/- 3,0 EV (przełączanie kroku między 1/3 lub 1/2 EV) |
ZEWNĘTRZNA LAMPA BŁYSKOWA | Lampa błyskowa do systemu Sony α zgodna ze stopką Multi Interface, możliwość użycia adaptera stopki do podłączania lamp wyposażonych w stopkę z automatyczną blokadą |
Mechanizm |
|
SZYBKOŚĆ (MAKSYMALNA, W PRZYBLIŻENIU) | Hi+: 10 kl./s |
LICZBA REJESTROWANYCH KLATEK (W PRZYBLIŻENIU) | JPEG Bardzo wysoka L: ponad 1000 klatek, JPEG Wysoka L: ponad 1000 klatek, JPEG Standardowa L: ponad 1000 klatek, RAW: ponad 1000 klatek, RAW i JPG: 416 klatek, RAW (skompresowany bezstratnie): ponad 1000 klatek, RAW (skompresowany bezstratnie) i JPEG: 92 klatki, RAW (nieskompresowany): 85 klatek, RAW (nieskompresowany) i JPG: 57 klatek |
Funkcja Pixel Shift Multi Shooting | - |
Odtwarzanie |
|
Tryby | Tryb wyświetlania w powiększeniu, ochrona, ocena, znacznik ujęcia (film), klatka oddzielająca, przycięcie, przechwytywanie zdjęć |
Dostępność |
|
FUNKCJE | Czytnik ekranu, Powiększenie, Mapa ostrości (film), Wyświetlanie zarysu, Rozpoznawanie obiektu w AF, Ostrość dotykiem, Śledzenie uruchamiane przez dotyk, Zdjęcie dotykowe, Automatyczna ekspozycja dotykiem, Odchylany ekran LCD z regulacją kąta nachylenia, Funkcja użytkownika |
Interfejs |
|
ZŁĄCZE DO SYNCHRONIZACJI | - |
Interfejs |
|
Złącze komputerowe | Pamięć masowa / MTP |
Złącze Multi Terminal / Micro USB | - |
Stopka Multi Interface | Tak (zgodność z SuperSpeed USB 5 Gb/s (USB 3.2)) |
NFC | - |
ZŁĄCZE HDMI | Mikrozłącze HDMI (typu D), 3840 × 2160 (59,94p / 50p / 29,97p / 25p / 23,98p) / 1920 × 1080 (59,94p / 50p / 23,98p) / 1920 × 1080 (59,94i / 50i), YCbCr 4:2:2 10 bitów / RGB 8 bitów |
SIEĆ BEZPRZEWODOWA (WBUDOWANA) | Tak (zgodność z Wi-Fi, IEEE 802.11a/b/g/n/ac (pasmo 2,4 GHz / pasmo 5 GHz)) |
Bluetooth® | Tak (standard Bluetooth 4.2 (pasmo 2,4 GHz)) |
Stopka Multi Interface | Tak (z cyfrowym interfejsem dźwiękowym) |
Gniazdo mikrofonu | Tak (mini jack stereo 3,5 mm) |
Gniazdo słuchawkowe | Tak (mini jack stereo 3,5 mm) |
PILOT (BEZPRZEWODOWY) | Tak (pilot Bluetooth) |
Złącze LAN | - |
FUNKCJE | Przesyłanie do smartfona, sterowanie za pomocą smartfona, sterowanie z komputera |
Strumieniowa transmisja USB |
|
FORMAT DANYCH WIDEO | MJPEG, YUV420 |
ROZDZIELCZOŚĆ WIDEO | 3840 × 2160 (15p / 30p), 3840 × 2160 (12,5p / 25p), 1920 × 1080 (30p / 60p), 1920 × 1080 (25p / 50p), 1280 × 720 (30p), 1280 × 720 (25p) |
FORMAT DANYCH AUDIO | LPCM 2 kan. (16 bitów 48 kHz) |
Dźwięk |
|
Mikrofon | Wbudowany, stereofoniczny |
Głośnik | Wbudowany, monofoniczny |
Kompensacja cech obiektywu |
|
KOMPENSACJA CECH OBIEKTYWU | Winietowanie, aberracja chromatyczna, dystorsja, „oddychanie” (film) |
Zasilanie |
|
AKUMULATOR | Jeden akumulator NP-FZ100 |
FOTOGRAFIE | Około 570 zdjęć (monitor LCD) (norma Camera & Imaging Products Association) |
FILM (W RZECZYWISTYCH WARUNKACH) | Około 95 min (monitor LCD) (norma Camera & Imaging Products Association) |
FILM (CIĄGŁE NAGRYWANIE) | Około 140 min (monitor LCD) (norma Camera & Imaging Products Association) |
Ładowanie wewnętrznego akumulatora | Tak (dotyczy złącza USB Type-C. Zgodność z technologią USB Power Delivery) |
Zasilanie przez łącze USB | Tak (dotyczy złącza USB Type-C. Zgodność z technologią USB Power Delivery) |
Pobór mocy |
|
Z EKRANEM LCD | Fotografie: około 3,5 W (z założonym obiektywem FE 28–60 mm F4–5.6 OSS), filmy: około 7,0 W (z założonym obiektywem FE 28–60 mm F4–5.6 OSS) |
Inne |
|
Temperatura w środowisku pracy | 0–40℃ |
Waga |
|
Z AKUMULATOREM I KARTĄ PAMIĘCI | Około 483 g |
Z AKUMULATOREM I KARTĄ PAMIĘCI (OZ.) | Około 1 lb 1,1 oz |
SAM KORPUS | Około 399 g |
SAM KORPUS (OZ.) | Około 0 lb 14,1 oz |
Wymiary |
|
WYMIARY (SZER. × WYS. × GŁ.) | Około 121,0 × 71,9 × 54,3 mm (od uchwytu do monitora) |
WYMIARY (SZER. × WYS. × GŁ.) (IN.) | Około 4 7/8 × 2 7/8 × 2 1/4 cala (od uchwytu do monitora) |
Temperatura w środowisku pracy |
|
TEMPERATURA W ŚRODOWISKU PRACY | 0–40℃ |
Dostarczane wyposażenie |
|
OBIEKTYW W ZESTAWIE | - |
DOSTARCZANE WYPOSAŻENIE | Akumulator NP-FZ100, pasek na ramię, osłona przeciwwiatrowa, adapter osłony przeciwwiatrowej, przykrywka korpusu, osłona stopki akcesoriów |
Brak metod dostawy dla tego produktu.